V polovině ledna se vývojáři ze studia Starbreeze ozvali s novými informacemi o Payday 3. Pokud situaci kolem hry sledujete od jejího vydání loni v září, je vám asi zřejmé, že to nebyly příliš veselé zprávy, přesto zněly optimisticky a ambiciózně. Ve Starbreeze měl vzniknout tým veteránů, kteří se zabývají komplexní otázkou, jak hru opravit a udělat z ní titul, který by dlouholeté fanoušky potěšil. Bohužel, navzdory slibům, že dojde na opravy, které navíc mají být dostatečně promyšlené na to, aby se hra zvedla jako celek, ztrácí Payday 3 hráče a minimálně na Steamu už je statistika opravdu alarmující. Titul, který je doslova závislý na komunitě, totiž v lednu hrálo v průměru méně než 1000 lidí denně, skutečné číslo je přitom ještě o poznání horší.
Just four months after launch, #Payday3 dropped to below 100 players on Steam.https://t.co/BglMrHnRl4https://t.co/BglMrHnRl4
— MP1st (@MPFirst) January 27, 2024
Zhoršující se situace si všimnul magazín MP1ST, který sice v titulku uvádí momentální číslo počtu souběžně hrajících hráčů – které se, ano, může v průběhu dne pohybovat klidně i pod hranicí 100 lidí – ale jinak zbytek sdělení sedí. Pouhé čtyři měsíce po svém vydání se hra nenachází v ani trochu dobré kondici a je otázkou, co všechno bude muset Starbreeze udělat, aby přiměl hráče k návratu. Hráči v nedávných recenzích na Steamu negativně hodnotí zejména optimalizaci, nedotažené herní prvky, trvající absenci hlasové komunikace přímo ve hře, ale také minimum větších patchů, které by tyto chyby řešily. Kvůli tomu zůstává hra v očích mnoha těch, kdo titul hodnotili, jednoduše „rozbitá“ a nepříliš lákavá k dalšímu hraní, například i kvůli ne zrovna funkční stealth hře. Problémů je ale celá řada, jak o nich ostatně vývojáři mluvili před několika dny a je otázkou, co se z Payday 3 podaří lidem ze Starbreeze vykřesat.
Vývojáři navíc nemohou přistoupit k radikálnímu kroku, tedy ukonči fungování druhého dílu, který zdánlivě na pokračování parazituje. Jenže Payday 2 je jediným skutečným zdrojem příjmů z této série i s přihlédnutím k tomu, že hru hraje nepředstavitelně větší množství hráčů. Abychom byli konkrétní, v lednu se maximum souběžně hrajících hráčů zastavilo na hodnotě 45 479 a v průměru se do hry denně přihlásí více než 26 tisíc lidí. Jen pro představu, momentálně hraje druhý díl 28 tisíc lidí, zatímco díl třetí pouhých 253. To je ultimativní odpověď na stav kolem této série a obrovský problém, který musí ve Starbreeze řešit. Zatím si ale hráči jen trochu sarkasticky dělají z vývojářů legraci, že sice podle jejich vyjádření jsou problémy jasně vyložené na stole, ale tam také dlouhé týdny zůstávají a nic se s nimi neděje. Bez ohledu na to, jak komplexní a náročný vývoj videoher je, v případě Payday 3 bohužel prozatím v rámci slíbených oprav nepřichází žádné hmatatelné výsledky.