branding
Battlefield 2042, Electronic Arts, Navzdory omezením vznikl v Portalu battle royale

Navzdory omezením vznikl v Portalu battle royale

Vývojáři tento mód zakázali. Sandboxový režim v Battlefieldu 2042 ale umí zázraky

Zdroj: Electronic Arts
27. 11. 2021
Název: Battlefield 2042 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 19. 11. 2021

Když vývojáři z DICE na konci července blíže představovali režim Portal z nového Battlefieldu 2042, do popředí stavěli zejména volnost v budování vlastních herních módů, a to včetně logického webového editoru pro zkušenější uživatele. Jedno z mála omezení Portalu měla být nemožnost vytvořit mód battle royale, pravděpodobně z toho důvodu, že sami lidé z DICE chystají na pozdější dobu vlastní hru v podobě Warzone připojené ke konkurenčnímu Call of Duty. Jenže zákazům navzdory se v Portalu jeden battle royale režim zrodil a nutno uznat, že není vůbec špatný. Téměř vše funguje jako v jakékoliv jiné podobné hře a autor módu – nezávislý vývojář Christian Muhler – dokázal obejít i mnohá omezení.

Informace o Warfield 100 se objevily na Twitteru a přinesly podrobný pohled na to, jak celý režim funguje a jak se Muhler vypořádal například se zmenšující se zónou nebo sbíráním nových zbraní a částí výbavy. „Po více hodinách strávených v editoru na webu, než jsem ochotný přiznat, vám s potěšením oznamuji vytvoření plnohodnotného zážitku z battle royale v Portalu,“ začíná Muhler popis svého díla. Dále vysvětluje, že je hra připravena pro 100 hráčů a obsahuje i obligátní lobby před spuštěním samotného zápasu, kde po sobě mohou hráči střílet a rozcvičovat se před vlastní akcí. Po vypršení časového limitu se začnou na padácích snášet k bojišti a vše pokračuje tak, jak byste zřejmě očekávali.

Pokud se ptáte, jak Chrisitan Muhler vyřešil pohyb a zmenšování bojové zóny, je potřeba smeknout asi nejvíc. Kružnice – vnitřní i vnější – vymezují vojáci řízení umělou inteligencí, kteří jsou vidět na minimapě i přímo ve hře díky nastavení neustálého zpozorování, tedy přetaženi červenou barvou. Pomocí webového editoru mají nastaveno chování stahovat se k aktuálnímu středu zóny konkrétní rychlostí, což ve výsledku sice nepůsobí zrovna esteticky, ale funkčně je vše v naprostém pořádku. Pokud se hráč bude nacházet mimo zónu, bude mu udělováno poškození, a pokud se nestihne vrátit zpět, bude ze hry vyřazen. Jenže pozor, Muhler chtěl dát hráčům šanci, takže zapracoval do svého Warfieldu také mechanismus vězení, známý právě ze zmiňovaného Warzonu. Jde o další malou výseč na mapě, kterou vyznačují čtyři hraniční boti a v níž musíte zabít dalšího hráče, abyste se dostali zpět do zápasu. Při druhé návštěvě vězení už musíte zabít dva a vše pokračuje až do čtyř smrtí, po nichž je už hráč vyřazen ze zápasu nadobro.

Co se týče sbírání lootu, s tím měl Muhler největší problém. Portal totiž neumožňuje umisťovat do mapy objekty tak, aby byly vidět, lze je tam ale přeci jen spawnovat a pro orientaci slouží ukazatel vzdálenosti v pravém horním rohu. Pokud se hráč dostane do těsné blízkosti výbavy, která je vidět alespoň na minimapě, stačí si třikrát kleknout a bude mu přidělen náhodný předmět. Není to ideální, ale opět – bavíme se tady o ohýbání všech možných pravidel pro dosažení výsledku, který je zcela funkční a Muhler na něm bude ještě dále pracovat. V závěru všem děkuje za kladné ohlasy a odkazuje také na své malé studio One Duck Theory, které ho živí. Má za sebou první mobilní hru Sudowords a v příspěvku na Redditu zmiňuje, že již brzy potěší jeho příznivce dalším titulem.

Otázkou na závěr zůstává, jak se k tomu postaví vývojáři z DICE. Zákaz vytvářet battle royale přišel z nějakého důvodu a je klidně možné, že server, na kterém hra běží – Warfield 100 – Battle Royale – bude ukončen. To samé pak může platit také o možnosti hostovat hru pomocí kódu AAGDWA, Christian Muhler ale na to příliš nedbá a svůj počin bere jako odpověď na nevyřčenou výzvu, kterou autoři popisovaným embargem sami vyhlásili.

 

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru