branding
The Culling: Origins, Xaviant, Návrat battle royale akce The Culling hráče šokoval

Návrat battle royale akce The Culling hráče šokoval

Reparát se asi úspěchu nedočká. Hra opouští F2P model a platit se bude za vstup do zápasu

Zdroj: Xaviant
13. 5. 2020
Název: The Culling: Origins Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:

On-line akce PlayerUnknown’s Battlegrounds vyšla v rámci programu předběžného přístupu v březnu v roce 2017 a o půl roku později i v plné verzi. Mnozí hráči považovali tento masivně úspěšný titul za představitele rovnou nového, či alespoň nově obrozeného žánru, nicméně o rok dříve byla na Steamu k mání jiná akce podobného ražení – The Culling. Tehdejší novinka týmu Xaviant slavila nejprve úspěch, příchod PUBG hře ale doslova srazil vaz, vývoj byl v prosinci 2017 ukončen a vývojáři se posunuli k dalšími projektu. Více než dva roky poté ale dochází ke snaze tuto značku obrodit a vrátit ji do podvědomí hráčů, a to bohužel již na první pohled poněkud zcela nešťastným způsobem. Nicméně pokud dění okolo hry alespoň částečně sledujete, tak víte, že aktuální snaha zdaleka není prvním podobným počinem a že v minulosti ani nebyla nouze právě o ony podivné kroky.

Problémy provázejí The Culling od počátku

V tuto chvíli bude nejlepší vrátit se zpět na začátek, do doby následující po prosinci 2017. Vývojářský tým se tehdy rozhodně nechtěl vzdát a s neúspěchem The Culling se plánoval poprat formou vydání pokračování The Culling 2. Oznámení ale přišlo právě v době, kdy se na trh blížilo vydání Fortnite Battle Royale, tedy titulu, jehož úspěch dal vzniknout celé jedné PC platformě a který vyšvihl Tima Sweeneyho mezi dolarové miliardáře. Při zpětném ohlédnutí se dá říci, že horší dobu pro vydání pokračování si vývojáři patrně vybrat nemohli, to však ale nikdo nemohl tušit. A studio Xaviant navíc netušilo ani to, do jaké atmosféry v rámci komunity pokračování hry vypouští. Hráči semknutí okolo původní hry nejprve vyšťourali obrázky z pokračování a hned na to z jejich strany přišla i kritika týkající se zejména toho, že novinka vypadá jako PUBG a že vývojáři na ně zcela zanevřeli.

Pro další krkolomný sled událostí nejlépe poslouží naše novinkové souhrny: 11. července 2018 dochází k vydání druhého dílu hry, o dva dny později už je ale oheň na střeše. Na počátku sice servery hry uvítaly klidně i přes dvě stovky hráčů (což je beztak pro battle royale titul zoufale málo), nicméně sotva dva dny po vydání už na serverech hry nebyl doslova nikdo. 18. července se kvůli tomu vývojáři ocitají ve velkých problémech a 20. července je The Culling 2 stahován z prodeje a vývojáři vrací peníze. Tým Xaviant to ale přesto nevzdal a 17. září téhož roku došlo k přechodu původní hry k F2P platebnímu modelu a zároveň s tím byl obnoven i její vývoj, nově pod jménem The Culling: Origins. Nikoli ale nadlouho – 20. března loňského roku byly servery hry vypnuty, a to se zdálo být hořkým koncem. Tedy až do dneška.

Novinka se vrátí již zítra na Xbox One a o něco později i na PC a k mání bude za směšně malý peníz. Majitelé původní verze hry ale nic dodatečně platit nemusí. Tedy alespoň ne v případě, že si nechtějí zahrát. The Culling totiž přichází s naprosto bizarním platebním modelem, který spočívá v tom, že hráči mohou zdarma hrát pouze jeden zápas denně. Za jakýkoli další je nutné zaplatit tokeny. A tušíte správně – zde přichází řeč na tolik oblíbené mikrotransakce. Tokeny lze získávat za pomocí výhry, jenže v případě smůly tokeny dojdou a už nelze hrát. To by přitom teoreticky mohlo nastat i z důvodu technické závady typu výpadek internetu či podobně. Mikrotransakce se ale nově nebudou týkat prémiového obsahu či lootboxů, to už ve hře jednoduše nebude, jenže bohužel ani zpětně. Uložené postavy a odehraný postup se s opětovným vydáním hry resetuje. Novinka nadále přinese řadu větších či menších vylepšení týkajících se vybalancování zážitku, došlo i na údajně výrazné vylepšení umělé inteligence při offline hraní s boty (které bude možné i bez oněch tokenů) i k aktualizaci grafické stránky hry. To například na Xbox One znamená o 30 % větší rozlišení a přidání vyhlazování hran.

Jakákoli vylepšení ale nyní stojí stranou a do centra dění se dostává onen podivný platební model. V zásadě nejde o vysoké částky: trojice dalších zápasů bude stát dolar, deset zápasů přijde na tři dolary a dvacet jich stojí pět, což v přepočtu dělá zhruba 25, 75 a potažmo 125 korun, nicméně nechávat si platit za vstup do zakoupené hry, to je zkrátka novinka. Alternativně lze zaplatit dva dolary za týden neomezeného hraní, anebo si za trojnásobek předplatit rovnou měsíc hraní. Nelze se ale než divit tomu, že za něčím tak odvážným a za snahou udělat z běžné nabídky cokoli prémiového stojí právě tým, který už v minulosti a dokonce i s tím stejným titulem již několikrát selhal. Josh Van Veld z týmu Xaviant se sice dušuje tím, že hráči po návratu The Culling volali, těžko si ale nyní představovat, jak se jim v konkurenci skutečně F2P titulů typu Fortnite, Call of Duty: Warzone a Apex Legends může vůbec dařit. Tedy pokud vůbec.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru