Ačkoliv nebyly tak zničující, jako tomu bylo v případě The Last Of Us Part II, přesto nejsou včerejší úniky z chystaného remaku prvního dílu pro vývojáře z Naughty Dog ničím příjemným. A protože se ze všech stran tlačila videa, obrázky i nepotvrzené informace, rozhodli se autoři hry v průběhu noci zareagovat oficiálním videem, které na velkorysé ploše deseti minut vysvětluje, v čem má být předělávka původní hry z roku 2013 lepší, případně co všechno využije z technologicky značně pokročilejšího druhého dílu. Ve videu mluví jednotliví vývojáři, včetně designéra a ředitele vývoje Neila Druckmanna, kteří poukazují na důležité novinky a dávají jasně najevo, že nejde jen o pouhý remaster, jak se může zdát.
V první řadě vývojáři opakují, že hru museli postavit od základu znovu. Ačkoliv mají jasně daný předobraz, geometrická data či animace natočené před lety v motion-capture studiu, hra nemá technologicky s původním titulem ani jeho remasterem pro PS4 nic společného. Podle vývojářů má rezonovat zejména grafické zpracování, které hráči uvidí jako první, nemáme se prý ale nechat zmást pozlátkem. V pozadí hry pracují systémy, které poháněly druhý díl a v mnoha ohledech prý došlo ještě ke zlepšení. Odrazit se to má například na fungování umělé inteligence, o které vývojáři mluvili před vydáním The Last of Us Part II a v případě remaku jedničky jej znovu připomínají. Protivníci se budou umět domluvit, koordinovat svůj pohyb směrem k vám a obecně se stát uvěřitelnějšími.
Stejně jako ve druhém díle nás čekají realistické pohyby očí, drobné náznaky grimas v obličeji a nejrůznější gesta či rozanimované prsty.
Umělá inteligence se ale týká také ovládání vašich parťáků, kterými v případě The Last of Us Part I nemusí být jen Ellie či Joel. Vývojáři aplikovali na všechny postavy, které provází ústřední dvojici dějem hry, systém sledování prostředí i jisté formy predikce, takže by nemělo docházet k situacím, kdy vás umělá inteligence prozradí a naruší stealth. Férově ale musíme dodat, že systém ze druhého dílu ne vždycky fungoval spolehlivě nebo na oko hezky, když se parťáci jen na základě vašeho drobného pohybu přemisťovali z krytu do krytu a dělali kolem sebe hluk.
Pokud bychom se měli vrátit ke grafice, vývojáři si rovněž pochvalují výkon PS5 s ohledem na plynulé přechody z animací do hry. Je to dáno jednoduše tím, že v cutscénách jsou stejné modely postav, za jaké následně hrajete, což bylo v éře PS3 i PS4 s důrazem na takovou obrazovou kvalitu nemožné. To odpovídá také animacím, kterých je nesrovnatelně více nežli v originálu a nevztahují se pouze k pohybům těla či končetin, ale také detailům v obličeji. Stejně jako ve druhém díle nás proto čekají realistické pohyby očí, drobné náznaky grimas v obličeji a nejrůznější gesta či rozanimované prsty, které – ač se to může zdát jako malichernost – výrazně přidávají na atmosféře a již zmíněné uvěřitelnosti. Doplnit také musíme potvrzení o zobrazovacích módech, které byly v uplynulých dnech rovněž zahrnuty do spekulací. Nakonec půjde o klasiku, tedy režim kvality nabídne rozlišení 4K a 30 fps, zatímco režim výkonu 60 fps a dynamické rozlišení až do výše 4K.
Ve videu pak dojde i na zmínky o přístupnosti, která by sama o sobě mohla sloužit jako ten nejsilnější argument, proč remake vůbec vzniká. Jak vývojáři podotýkají, každý jeden prvek je sejmutí některé z bariér, které může někomu bránit v zážitku. A skutečnost, že má být přístupnost zapojena v ještě větší míře, nežli tomu bylo v případě druhého dílu, je maximálně pozitivní. Vývojáři totiž posunuli hranice a jako první v prostoru velkých AAA her přichází se systémem hlasového popisu cutscén. Ve videu je možné poslechnout si ukázku a jediné, co zbývá v tuto chvíli odpovědět, jsou dotazy týkající se lokalizace. Už jen samotná přítomnost anglického popisu je ale obrovským průlomem a vnímáme ho, s prominutím, jako zdvižený prostředníček těm, kdo polemizují o významu téhle hry.
Nehrál jsem, ale moc se těším. Stejně tak, jako jsem si užil RDR II. Ačkoliv mám raději strategie, sportovní hry nebo RPG, tak na akční hru dostanu občas chuť. A cena, tak to fakt nemá smysl řešit. Osobně určitě strávím ve hře 20 a více hodin, takže je to v pohodě. Novinky kupuji v plné palbě, případně čekám rok. dva na slevy. A zbytek ve slevách. Když je hra z GOG zlevněná z 49 Euro na 10 apod, je to „zadarmo“ Osobně jsem ubral ze streamovacích kanalů používám jen Netflix a Disney +, stačí se podívat na hry v 90tkách každá stála přes litr a mnohy i přes dva, naši neměli moc peněz, přesto mi našetřili na první PC za 70 000 z roku 1997 + tiskárna za 30 000. Navíc, je to tvůrčí dílo a makají na tom nejen programátoři. A pokud je kvalita velká, rád si připlatím. Stejně jsem to tak udělal s God of War. Jsem rád za porty.
Naughty Dog se budou držet LOU za každou cenu, něco jako Valve a Half-Life, taky nic lepšího mít nebudou. Po LOU 1 přejdou na multiplayerovou odbočku a pak buď udělají 1+2 dohromady nebo začnou s LOU 3.
Tu poznámku o prostředníčku bych asi vynechal.
Já se neskutečné těším. PS mám až 5ku a jako první hru jsem dohral TLOU2 a to doslova jedním dechem, pak dali do pluska vylepšenou jednicku, ale to mě díky grafice vibec nebavila i když verim, ze je stejne kvalitni. Takže se už těším na září a dam pak oba dily po sobe. Řekl bych, ze nejlepsi herní serie
Muže si řikat kdo chce to chce, ale většina lidí se shoduje na tom ,že je to cash grab a on opravdu je..
Ta hra má smysl na PC, pač tam chybí a třeba i skrz tu přístupnost, jenže to je pořád minorita lidí.. navíc ji mají už hotovou z Part II..
Ten vývoj toho remaku zkrátka neodpovídá finální ceně.. Spoustu věcí mají už hotovou jen to překlopí z dvojky do remaku a nebo z X let staré verze jedničky do toho remaku třeba ten motion capture, prostředí a XX dalších věcí..
Sony je proslulá tím , že spolíhá na armádu zfanatizovaných fanboyů, kteří jim koupí cokoliv za cokoliv a proto si dovoluje čím dál víc..
viz zvýšení cen her, už to zkouší i na PC kde Spiderman už nestojí 50e , ale najednou 60e..
Je to korporát , kterej zkouší kam až může zajít, nic víc vtom není..
Kdo tohle nechce vidět musí být opravdu zaslepenej, pač rozumně uvažující člověk tohle vidí..
Tímhle neoponoju ani nekritizuju, jen jsem opravdu zvědavej na ty recenze, až to vyjde, jestli si to, že je to cash grab, bude myslet většina lidí, nebo ne. Aspoň je to opravdu poctivej, pořádnej remake, ne upscale rozlišení nějakým AIčkem, a často ještě zmršenej, kterému se pak říká remaster, jako třeba u té GTA trilogie. 🙂
Já bych s tím neměl problém, kdyby byla nižší cena řekněme 40E max.. jde o to , že ta cena tomu neodpovídá.. každopádně ta přístupnost je fajn o tom žádná já za tím stojím, ať si to zahraje co nejvíc lidí, osobně jsem proti exkluzivitám všeobecně už jen kvůli zábranám proti hráčům..
Kdyby ta hra byla udělaná úplně od základu ve všem , tak by to bylo drahý pořád, ale nezpůsobilo to takový rozpory s tou cenou
OK, díky, teď už rozumím. Asi nemůžu souhlasit, protože pro mě je to jednoduchá volba – zahrát, nebo nezahrát si první díl, a obecně každou další hru, která něco podobnýho implementuje, ale beru, že já jsem ta minorita. 🙂 Ale chápu argument.
Jestli je ta cenovka vysoká nebo ne se uvidí až při vydání. Jestli se to bude zase prodávat jako rohlíky, tak ta cenovka je nastavena správně. Jestli to naopak bude prodejní propadák, tak je cena nastavena špatně. Myslím že ale i tak je více než pravděpodobné že to bude ta první možnost. 🙂
Jestliže se v té kontroverzně nastavené ceně, odráží i velký rozpočet na marketing, tak je jasné, že hrubá síla reklamy nakonec zvítězí. Troufnu si dokonce tvrdit, že u nás opět uvidíme herní reklamu v hlavních vysílacích časech.
V konečném důsledku to ovšem bude prohra pro nás hráče, protože se tohoto precedentu chytnou další nenažraní korporátčíci z ostatních herních vydavatelství…
Krásně napsaná poslední věta! Díky, líp bych to neřekl! Nejvtipnější a zároveň nejabsurdnější je na tom celém to, že lidi, kteří přístupnost nepotřebují, si můžou každý rok vybírat z desítek titulů, ne-li stovek, když se přičtou indie, nikdo jim nedrží pistoli u hlavy, aby si koupili byť takhle poctivý remake, pokud nechtějí, v podstatě se jich to tím pádem netýká, ale tyhle typy stejně vždycky držkovaly a držkovat budou. 🙂
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tu poznámku o prostředníčku bych asi vynechal.
Ta hra má smysl na PC, pač tam chybí a třeba i skrz tu přístupnost, jenže to je pořád minorita lidí.. navíc ji mají už hotovou z Part II..
Ten vývoj toho remaku zkrátka neodpovídá finální ceně.. Spoustu věcí mají už hotovou jen to překlopí z dvojky do remaku a nebo z X let staré verze jedničky do toho remaku třeba ten motion capture, prostředí a XX dalších věcí..
Sony je proslulá tím , že spolíhá na armádu zfanatizovaných fanboyů, kteří jim koupí cokoliv za cokoliv a proto si dovoluje čím dál víc..
viz zvýšení cen her, už to zkouší i na PC kde Spiderman už nestojí 50e , ale najednou 60e..
Je to korporát , kterej zkouší kam až může zajít, nic víc vtom není..
Kdo tohle nechce vidět musí být opravdu zaslepenej, pač rozumně uvažující člověk tohle vidí..
Kdyby ta hra byla udělaná úplně od základu ve všem , tak by to bylo drahý pořád, ale nezpůsobilo to takový rozpory s tou cenou
V konečném důsledku to ovšem bude prohra pro nás hráče, protože se tohoto precedentu chytnou další nenažraní korporátčíci z ostatních herních vydavatelství…