Ačkoliv nebyly tak zničující, jako tomu bylo v případě The Last Of Us Part II, přesto nejsou včerejší úniky z chystaného remaku prvního dílu pro vývojáře z Naughty Dog ničím příjemným. A protože se ze všech stran tlačila videa, obrázky i nepotvrzené informace, rozhodli se autoři hry v průběhu noci zareagovat oficiálním videem, které na velkorysé ploše deseti minut vysvětluje, v čem má být předělávka původní hry z roku 2013 lepší, případně co všechno využije z technologicky značně pokročilejšího druhého dílu. Ve videu mluví jednotliví vývojáři, včetně designéra a ředitele vývoje Neila Druckmanna, kteří poukazují na důležité novinky a dávají jasně najevo, že nejde jen o pouhý remaster, jak se může zdát.
V první řadě vývojáři opakují, že hru museli postavit od základu znovu. Ačkoliv mají jasně daný předobraz, geometrická data či animace natočené před lety v motion-capture studiu, hra nemá technologicky s původním titulem ani jeho remasterem pro PS4 nic společného. Podle vývojářů má rezonovat zejména grafické zpracování, které hráči uvidí jako první, nemáme se prý ale nechat zmást pozlátkem. V pozadí hry pracují systémy, které poháněly druhý díl a v mnoha ohledech prý došlo ještě ke zlepšení. Odrazit se to má například na fungování umělé inteligence, o které vývojáři mluvili před vydáním The Last of Us Part II a v případě remaku jedničky jej znovu připomínají. Protivníci se budou umět domluvit, koordinovat svůj pohyb směrem k vám a obecně se stát uvěřitelnějšími.
Stejně jako ve druhém díle nás čekají realistické pohyby očí, drobné náznaky grimas v obličeji a nejrůznější gesta či rozanimované prsty.
Umělá inteligence se ale týká také ovládání vašich parťáků, kterými v případě The Last of Us Part I nemusí být jen Ellie či Joel. Vývojáři aplikovali na všechny postavy, které provází ústřední dvojici dějem hry, systém sledování prostředí i jisté formy predikce, takže by nemělo docházet k situacím, kdy vás umělá inteligence prozradí a naruší stealth. Férově ale musíme dodat, že systém ze druhého dílu ne vždycky fungoval spolehlivě nebo na oko hezky, když se parťáci jen na základě vašeho drobného pohybu přemisťovali z krytu do krytu a dělali kolem sebe hluk.
Pokud bychom se měli vrátit ke grafice, vývojáři si rovněž pochvalují výkon PS5 s ohledem na plynulé přechody z animací do hry. Je to dáno jednoduše tím, že v cutscénách jsou stejné modely postav, za jaké následně hrajete, což bylo v éře PS3 i PS4 s důrazem na takovou obrazovou kvalitu nemožné. To odpovídá také animacím, kterých je nesrovnatelně více nežli v originálu a nevztahují se pouze k pohybům těla či končetin, ale také detailům v obličeji. Stejně jako ve druhém díle nás proto čekají realistické pohyby očí, drobné náznaky grimas v obličeji a nejrůznější gesta či rozanimované prsty, které – ač se to může zdát jako malichernost – výrazně přidávají na atmosféře a již zmíněné uvěřitelnosti. Doplnit také musíme potvrzení o zobrazovacích módech, které byly v uplynulých dnech rovněž zahrnuty do spekulací. Nakonec půjde o klasiku, tedy režim kvality nabídne rozlišení 4K a 30 fps, zatímco režim výkonu 60 fps a dynamické rozlišení až do výše 4K.
Ve videu pak dojde i na zmínky o přístupnosti, která by sama o sobě mohla sloužit jako ten nejsilnější argument, proč remake vůbec vzniká. Jak vývojáři podotýkají, každý jeden prvek je sejmutí některé z bariér, které může někomu bránit v zážitku. A skutečnost, že má být přístupnost zapojena v ještě větší míře, nežli tomu bylo v případě druhého dílu, je maximálně pozitivní. Vývojáři totiž posunuli hranice a jako první v prostoru velkých AAA her přichází se systémem hlasového popisu cutscén. Ve videu je možné poslechnout si ukázku a jediné, co zbývá v tuto chvíli odpovědět, jsou dotazy týkající se lokalizace. Už jen samotná přítomnost anglického popisu je ale obrovským průlomem a vnímáme ho, s prominutím, jako zdvižený prostředníček těm, kdo polemizují o významu téhle hry.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Tu poznámku o prostředníčku bych asi vynechal.
Ta hra má smysl na PC, pač tam chybí a třeba i skrz tu přístupnost, jenže to je pořád minorita lidí.. navíc ji mají už hotovou z Part II..
Ten vývoj toho remaku zkrátka neodpovídá finální ceně.. Spoustu věcí mají už hotovou jen to překlopí z dvojky do remaku a nebo z X let staré verze jedničky do toho remaku třeba ten motion capture, prostředí a XX dalších věcí..
Sony je proslulá tím , že spolíhá na armádu zfanatizovaných fanboyů, kteří jim koupí cokoliv za cokoliv a proto si dovoluje čím dál víc..
viz zvýšení cen her, už to zkouší i na PC kde Spiderman už nestojí 50e , ale najednou 60e..
Je to korporát , kterej zkouší kam až může zajít, nic víc vtom není..
Kdo tohle nechce vidět musí být opravdu zaslepenej, pač rozumně uvažující člověk tohle vidí..
Kdyby ta hra byla udělaná úplně od základu ve všem , tak by to bylo drahý pořád, ale nezpůsobilo to takový rozpory s tou cenou
V konečném důsledku to ovšem bude prohra pro nás hráče, protože se tohoto precedentu chytnou další nenažraní korporátčíci z ostatních herních vydavatelství…