Super Meat Boy Forever je jedním ze seznamu rozrůstajících se titulů, které se v PC verzi objeví exkluzivně jen na Epic Games Storu. Alespoň po určitou dobu. K tomuto oznámení došlo už loni v prosinci, kdy jsme se dozvěděli, že na Steamu hra nebude k dispozici prvních 12 měsíců od vydání. Super Meat Boy Forever měl přitom podle tehdejších předpokladů dorazit na trh už v dubnu 2019 a v dubnu 2020 pak vyjít na Steamu, uvedl jeho designér Tommy Refenes. Už v té době zdůraznil, že Steam zoufale potřebuje konkurenci. Nyní se na téma potenciálně kontroverzní exkluzivity vyjádřil znovu v rozhovoru pro magazín Destructoid.
Super Meat Boy Forever byl oznámen mezi prvními exkluzivními tituly po představení nového digitálního distribučního kanálu. Tommy Refenes prozradil, že nabídka Epicu byla tak lákavá, že ji nešlo odmítnout. A s obětováním Steamu nakonec žádný problém neměl. “Řekli mi, že chtějí Super Meat Boy Forever na Epic Games Storu, ale byla by to roční exkluzivita,” zavzpomínal Refenes. Zpočátku byl na pochybách. Epic mu nicméně nejen garantoval prodeje, ale i zjevně štědrou finanční injekci. A to natolik atraktivní, že nebylo o čem přemýšlet.
„Více launcherů? To je jen malá cena za to, že komunita vývojářů nemá pocit, že má na PC jen jednu volbu.“
Když prý viděl ta čísla, jeho obavy z toho, že hru nevydá v PC verzi na Steamu, se rázem rozplynuly. Právě tyto garance jsou důvodem, proč Epic úspěšně přitahuje další vývojáře a dokáže někdy změnit i jejich odmítavý postoj jako například v případě studia Rebellion. Refenes tuto jistotu považuje za zásadní. Když dokončíte svou práci, dostanete tolik a tolik. “Neznám nikoho, kdo by takovou nabídku nevzal,” prohlásil Refenes.
Chválí si přitom současně i podporu Epicu, jejíž úroveň je podle něj mimořádná. Propagace, kterou Super Meat Boy Forever získal, je něco, čeho se nedočkáte bez velkého vydavatele, myslí si. Připomněl v této souvislosti třeba účast na ceremoniálu The Game Awards. To však neznamená, že si Refenes neuvědomuje, že toto rozhodnutí s sebou nese i možnou kritiku ze strany některých hráčů. Už v prosinci napsal na oficiálním Discordu, že rozumí tomu, že lidé nemají rádi změny. “Ale výsledek bude znamenat lepší hry. Možná také více launcherů, jistě, ale to je jen malá cena za to, že komunita vývojářů nemá pocit, že má na PC jen jednu volbu,” uvedl s tím, že by stejně nakonec na Epic hru dal, a je proto za exkluzivitu rád.
Nyní se k tomuto tématu Refenes vrátil. “Pro mnoho lidí představuje hraní hrozně důležitou věc. Je součástí jejich životů,” vysvětlil s tím, že je naprosto pochopitelné, že fanoušci očekávají automaticky to nejhorší. Chápe podle svých slov, že lidé nemají rádi změny u věcí, které mají rádi. “Naprosto jsem to čekal a očekával jsem i to, že lidé přijdou s Tencentem,” připustil. Nešťastné ale podle něj je, že vedle oprávněných obav stran kvality samotného obchodu jsou tu i divoké konspirační teorie o čínském spywaru.
Navzdory tomu, že si možná někdo na Epic Games Storu jeho hru nekoupí, Tommy Refenes je s partnerstvím nadále velmi spokojený. “Steam představuje způsob, jak si koupit hru. Ale není to jediné místo, které je prodává,” dodal.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.