branding
Dying Light 2: Stay Human, Techland, Na vývoji Dying Light 2 se podílí i zakladatel parkouru

Na vývoji Dying Light 2 se podílí i zakladatel parkouru

Vývojáři ukázali děsivé záběry ze hry a promluvili o designu, nepřátelích a jejich animaci

Zdroj: Techland
2. 7. 2021
Název: Dying Light 2: Stay Human Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , , , Datum vydání: 4. 2. 2022

Vývojáři ze studia Techland zveřejnili další část svého deníčku o přípravách očekávaného pokračování akce Dying Light a podělili se s fanoušky o výživnou porci dosud neviděných gameplay záběrů. Ukázka byla zaměřená na pohyb mezi infikovanými, jejich různé druhy a samozřejmě na svižný pohyb hlavního hrdiny neutěšeným Městem za pomoci parkouru. Mohli jsme tak na ploše více než pěti minut sledovat, že se hrou – alespoň ve zvoleném segmentu – je všechno v naprostém pořádku a podle reakcí fanoušků už jen samotné video vyvolává dostatečnou dávku strachu a nepříjemných pocitů z hutné atmosféry. Ve videu se navíc několikrát mihne i francouzský choreograf a kaskadér David Belle, který je považován za zakladatele parkouru a který nepochybně poskytl polským vývojářům dostatek cenných rad a informací, aby byla i tato část hry ještě lepší nežli v prvním díle.

Jako první poskytl nové informace vedoucí game designér Tymon Smektała, když se soustředil na podtržení faktu, že infikovaní byli ještě nedávno zdravými lidmi. Přerod v hrůzu nahánějící monstra pro ně byl bolestivý a jejich utrpení neskončilo, čehož by si měli hráči všimnout, budou-li chvíli infikované sledovat. Ne všichni křičí proto, že chtějí hlavního hrdinu zabít. Ne všichni jsou ochotní svéhlavě následovat své nové zvířecí instinkty a občas provedou něco lidského. Na každý pád by ale měla hra vyvolat v hráčích určitý soucit, pro který ale většinou nezbyde příliš místa kvůli tomu, že jim neustále půjde o život. Jak už zaznělo dříve, Smektała upozornil, že ačkoliv ve dne budou ulice Města prázdnější, neustále bude na hráče číhat nějaká hrozba, což se logicky týká temných interiérů budov, kde se infikovaní schovávají před světlem.

Hráč se rychle naučí rozpoznávat jednotlivé druhy a zatímco Biter či Howler příliš velkou hrozbou nebudou, legendární Volatile je někdo nebo něco, před čím se jen tak neschovají.

I do takových míst ale budeme moci zavítat, čemuž se věnuje převážná část nového videa, v níž ale musí zůstat hlavní hrdina potichu. Doporučeno není ani přibližování ke spícím infikovaným a určitě je na místě nekřížit cestu těm, kdo po budově prochází a sami hledají, na koho by zaútočili. Hráč se nicméně rychle naučí rozpoznávat jednotlivé druhy a zatímco Biter či Howler příliš velkou hrozbou nebudou, legendární Volatile je někdo nebo něco, před čím se jen tak neschovají. Zároveň platí, že i přes den budou infikovaní schopní strávit krátký čas na světle, takže nebudete mít vyhráno ani v případě, opustíte-li budovu. I na takový úprk v ukázce dojde, ale nikoliv nutně ve snaze utéct nepřátelům, nýbrž zastavit působení příliš vysoké dávky chemikálií, které by mohly i z hlavního hrdiny udělat nemyslící krvelačnou zrůdu. Právě ono neustálé kontrolování míry infekce a snaha zabránit jejímu šíření bude jedním z klíčových aspektů hry a zřejmě se bude ozývat v ty nejméně vhodné chvíle.

Dále promluvili vývojáři o samotném designu monster a jejich animaci, pro které vždycky coby základní stavební kámen sloužil člověk. Lidé z Techlandu se ale například při volbě pohybu obraceli na další zástupce zvířecí říše a neustále vážili, jak silně může instinkt ovládnout nejen chování, ale právě i způsob, kterým se infikovaní přesouvají z místa na místo. Na přetřes vedle zmiňovaných monster přišla i Banshee – infikovaná žena s dlouhýma rukama, pro kterou je samotný souboj velmi bolestivý a mohou tudíž přijít okamžiky, kdy už sama bojovat odmítne a znenadání se skrčí za překážkou ve snaze nabrat další síly a vyrovnat se alespoň na chvíli celkové bolesti těla. Zajímavý je rovněž i zvukový design, který pro potřeby hry vznikal podobně jako zvukové efekty u filmu. Vývojáři i na tomto místě vycházeli ze zvuků, které je schopný člověk svým hrdlem vyprodukovat, doplnili ho ale pochopitelně o nejrůznější čvachtání a bublání, odpovídající míře infekce.

Tyto a další detaily, o nichž budou mluvit vývojáři zase příště, by měly vyústit v nápaditou, strašidelnou a originální hru, která se podle dosavadních reakcí začíná hráčům opravdu líbit. Je až paradoxní, že mávnutím proutku zmizela velká část kritiky, která se na hráče snášela kvůli tomu, že hru drželi dva roky od oznámení pod pokličkou – na čemž jsme neviděli nic zvláštního – nebo vinou nejrůznějších nařčení o nefunkčním týmu a problémech s vedením. Ostatně, čísla hovoří za vše a vývojáři se pochlubili, že stream první epizody vývojářského deníčku sledovalo přes 750 000 lidí, předchozí gameplay trailer sesbíral 10 milionů zhlédnutí, stejný počet zhlédnutí mají i příspěvky na sociálních sítích, dále vývojáři zaznamenali přes 6 milionů zpráv na Discordu a Dying Light 2 si už údajně přidalo do seznamu přání na Steamu 2,6 milionů hráčů. Tak uvidíme, kam čísla porostou do prosince, kdy Dying Light 2 vychází!

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru