Dead Space (remake), Electronic Arts, Na údajném Dead Space pracuje v EA šéf vývoje Valhally

Na údajném Dead Space pracuje v EA šéf vývoje Valhally

Pokud jsou zvěsti pravdivé, za reimaginaci slavného hororu bude zodpovědný Eric Baptizat

Zdroj: Electronic Arts
27. 6. 2021
Název: Dead Space (remake) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 27. 1. 2023

Už týden se živě spekuluje na téma možného návratu hororové série Dead Space. Jako první tuto možnost naznačil novinář Jeff Grubb, který tvrdil, že během červencové akce EA Play Live dojde na oznámení další hry z některé ze zavedených značek, za kterou posléze označil právě Dead Space. Za jejím vývojem má stát studio EA Motive, které má na svém kontě dosud jediný dokončený titul – Star Wars: Squadrons, což následně komentovala i řada dalších magazínů a vše alespoň prozatím nasvědčuje tomu, že se už na 22. července chystá dlouho očekávané oznámení. Ruku v ruce s těmito spekulacemi teď ale přichází další část do skládanky a podle portálu Axios i magazínu VGC už zřejmě známe jméno game directora.

Některé z fanoušků zpráva mírně znepokojuje, uvážíme-li, jakými rysy se pyšní Assassin’s Creed a jakou hrou byl před lety Dead Space.

Má jím být Eric Baptizat, který se připojil k EA Motive v dubnu letošního roku, aby pracoval na dosud neoznámeném projektu. Pokud vám jméno vývojáře nic neříká, do kontextu jej můžeme zasadit poznámkou, že předchozích 16 let strávil v Ubisoftu. Ještě blíže ho můžeme představit jako člověka, který se na vysokých pozicích podepsal pod Assassin’s Creed Origins i Black Flag a stal se rovněž náhradním game directorem Assassin’s Creed Valhalla. Náhradním proto, že na začátku roku 2020 vystřídal ve funkci Ashrafa Ismaila, který byl přinucen z Ubisoftu odejít kvůli nařčení ze sexuálního obtěžování na pracovišti.

Bez ohledu na to, že společnosti Ubisoft ani Electronic Arts přesun Baptizata nekomentovaly, vývojář na síti LinkedIn výše popisovanou změnu potvrzuje, včetně svého zařazení game directora. Některé z fanoušků nicméně tato zpráva mírně znepokojuje, uvážíme-li, jakými rysy se pyšní Assassin’s Creed a jakou hrou byl před lety Dead Space. Jak ovšem trefně poukazuje Axios, jeden člověk hru nedělá a domnělé reimaginaci Dead Space by naopak zkušenosti s vývojem moderních third person her mohly pomoci. Zapojení Baptizata si můžeme také vykládat jako snahu EA Motive posunout se ještě o kus dál a konečně se zbavit nálepky studia, jehož zakladatelka Jade Raymond selhala a ze studia odešla. Účast Eric Baptizata je pak i určitou symbolikou, vezmeme-li v potaz, že i zmiňovaná producentka přišla z Ubisoftu.

K sérii Dead Space pak můžeme v závěru pouze zopakovat, že poslední díl vyšel v roce 2013, čtyři roky před tím, než bylo studio Visceral Games rozpuštěno. Od té doby hráči v pravidelných vlnách vyslovovali svůj zájem, aby se Dead Space vrátil a přání ještě umocnily informace o čtvrtém, leč dosud nikdy nevydaném díle. Jak minulý týden připomněl Eurogamer, podle bývalého creative directora série Bena Wanata měl být čtvrtý díl hybridem mezi lineárním a nelineárním vyprávěním, hrdinkou se namísto Isaaca mohla stát Ellie, přibylo by survival prvků a narazili bychom i na nové druhy nepřátel. Příběh měl přímo navazovat na třetí díl a dál rozvíjet tragedii hlavního hrdiny, k čemuž ale podle aktuálních spekulací nový projekt nespěje.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru