branding
Na Ubisoft se valí zdrcující kritika kvůli NFT

Na Ubisoft se valí zdrcující kritika kvůli NFT

První trailer je na YouTube kvůli dislikům skrytý. Pozitivních reakcí jsou pouhá 4 procenta

Zdroj: Ubisoft
9. 12. 2021

Vývojáři z Ubisoftu představili tento týden v úterý novou platformu Quartz, prostřednictvím které budou moci hráči získat NFT v podobě kosmetických předmětů ze známých sérií a her francouzského vydavatele. Smyslem celé iniciativy je posílit v hráčích přesvědčení, že skiny, zbraně nebo části výbavy mají reálnou hodnotu, prodat je zájemcům a umožnit jim nakládat s nimi podle svého uvážení i mimo ekosystém Ubisoftu. Quartz byl nad rámec tiskové zprávy prezentován také videem, které se však stalo terčem ostré kritiky ze strany hráčů, kteří spíš než po dalších modelech monetizace volají po kvalitních hrách a zlepšení firemní kultury.

Míra kritických komentářů, stejně jako počet palců směřujících dolů, byla však ve velmi krátkém časovém úseku tak masivní, že se Ubisoft raději rozhodl video nastavit jako neveřejné a dosud se k incidentu odmítl vyjádřit. Ačkoliv YouTube už několik dní zobrazuje pouze čísla u palců směřujících vzhůru, pomocí nejrůznějších rozšíření – jako je například Return YouTube Dislike – lze alespoň prozatím toto číslo nechat znovu zobrazit. A nutno přiznat, že pohled na detail oznamovacího traileru skutečně není veselý – video má od úterý přes 150 tisíc zhlédnutí, pozitivně jej však na základě zmiňované metriky označila jen tisícovka lidí, zatímco negativně jich je momentálně přes 25 tisíc. Jinak řečeno, z celkového počtu je 96 procent reakcí negativních, čemuž logicky odpovídají i komentáře.

V bezmála 3000 reakcí hráči například naznačují, že se Ubisoft vydal na cestu zla, že nabízí hráčům něco, po čem nikdy nevolali nebo že už nemá smysl hry od této společnosti kupovat. Faktem ovšem je, že Ubisoft jen rozšiřuje stávající možnosti, důvěrně známé například hráčům Team Fortress nebo Counter-Strike: Global Offensive. Dáme-li stranou portály, kde se dají předměty z těchto her vyvádět z ekosystému Valve nelegitimním způsobem, kosmetický předmět má na oficiálním trhu Steamu hodnotu, ta se v čase mění například podle vzácnosti daného předmětu a lze ji zpeněžit. Jistě, na rozdíl od NFT pojmenovaných Digits ze sítě Quartz nejsou hráči výhradními majiteli skinu či jiného kosmetického předmětu, ale mohou s nim v omezené míře nakládat a mít z nich finanční prospěch.

Hráči jsou přirozeně velmi citliví i při zmínkách nepříliš dobře se vyvíjejících projektů, jako je Prince of Persia, Rainbow Six Extraction nebo Ghost Recon: Frontline.

Ve světle událostí, které se měly v Ubisoftu podle výroků současných i bývalých zaměstnanců v nedávné době odehrát, a hlavně s přihlédnutím ke hrám a chaotickým oznamováním i následným popíráním těchto oznámení, se podobné kroky jeví jako velmi špatně načasované. Hráči jsou přirozeně velmi citliví i při zmínkách nepříliš dobře se vyvíjejících projektů, jako je Prince of Persia, Rainbow Six Extraction nebo Ghost Recon: Frontline, a podle výroků pod vzpomínaným videem by spíše očekávali opravu her v portfoliu a plné zaměření na vývoj dalších pokračování, namísto experimentů s platebními modely.

Platforma je každopádně setrvale dostupná jen v několika vybraných regionech a běží v betaverzi, kterou chce Ubisoft náležitě odladit, než ji pustí i do zbytku světa. Zda jde o dobrý nápad, nebo o slepou větev, není vůbec snadné předpovídat, Ubisoft se ale už dřív zmiňoval v tom smyslu, že má o blockchain a NFT hlubší zájem, který demonstroval už několik let. Snad tedy lidé kolem Yvese Guillemota vědí, co dělají…

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru