Velmi živo je koncem týdne i na poli filmových adaptací videoherních značek. Představíme si hned dva potenciálně zajímavé projekty, o nichž se mluví v posledních hodinách. V obou případech se opírají o velmi silná IP.
Pracuje se na filmu podle hry Ghost of Tsushima. S touto informací přišel sám game director Nate Fox ze studia Sucker Punch Productions na PlayStation Blogu. Je to podle něj vzrušující myšlenka. Už jen ta představa, že se hrdina titulu objeví na velkém plátně se vývojářům zjevně velmi líbí. Snímek vzniká v produkci společnosti Sony Pictures a adaptaci natočí režisér série John Wick Chad Stahelski. Díky jeho vizi a zkušenostem by prý mohly vzniknout jedny z nejlepších akčních scén vůbec. Pokud někdo dokáže oživit souboje ze hry, je to podle Foxe právě Chad Stahelski.
Vývojáři se při této příležitosti pochlubili, že už prodali přes 6,5 milionu kopií Ghost of Tsushima a přibližně polovina hráčů titul dokončila. Nate Fox také připomněl, že je ambasadorem skutečného ostrova Cušima a povzbudil fanoušky, aby se tam vypravili, až to bude možné. Až bude film v kinech, můžeme pak říct kamarádům, že jsme byli na stejné plážích, kde se vylodili Mongolové. Fox poděkoval za celý tým všem fanouškům. Je to podle něj jejich zásluha, že se ze hry stane i film. Pro autory je údajně potěšením probírat se obrázky ze hry od fanoušků nebo bojovat po jejich boku v rámci multiplayerového režimu Legends.
Další podrobnosti o filmu se objevily v článku magazínu Deadline. Sucker Punch Productions budou u adaptace figurovat jako výkonní producenti. Kromě filmové a televizní divize PlayStation Productions se na snímku podílí i společnost 87Eleven Entertainment. Všechny strany si samozřejmě podle očekávání nově oznámenou spolupráci náležitě pochvalují. Na detaily o scénáři, obsazení nebo dokonce plánované premiéře je ale pochopitelně příliš brzy.
Oznámení filmové adaptace Ghost of Tsushima celkem pochopitelně zastínilo zprávu o snímku Sniper Elite, kterou přinesl magazín Variety. Sniper Elite natočí Brad Peyton, režisér filmů San Andreas nebo Rampage Ničitelé. Snímek je přirozeně inspirovaný sérií od Rebellion Developments, v níž se člověk pohybuje v kulisách druhé světové války. Teoreticky by se tak dalo říct – bude z toho prostě další historický válečný film s odstřelovačem v hlavní roli. Ale možná ne tak docela.
Hlavním hrdinou bude stejně jako ve hře Karl Fairburne a vydáme se s ním do Londýna, kde se pokusí nacistům zabránit v atentátu na britského premiéra Winstona Churchilla. Na filmu se opět podílejí coby producenti zástupci týmu a také Jean-Julien Baronnet z Marla Studios, který dříve vedl společnost EuropaCorp režiséra Luca Bessona. Poté působil jako šéf Ubisoft Motion Pictures, kde produkoval na filmovou adaptaci Assassin’s Creed.
Zajímavým bodem má být osobní vztah, který existuje mezi nepřátelskými snipery a tajný důvod, který jim brání zabít jeden druhého.
Peyton se podílí na scénáři spolu s Garym Grahamem, který měl napsat rovněž scénář k rebootu filmu Já, legenda. Těšit se prý můžeme na neznámý příběh Fairburnea, chytrou stylovou akci i silné postavy. Zatímco Němci zasypávají Británii bombami, Fairburne musí učinit důležité rozhodnutí, a čelit tak nějakému vlastnímu pečlivě střeženému tajemství. Baronnet vypichuje, že Fairburne je Němec ve službách spojenců. Dalším zajímavým bodem má být osobní vztah, který existuje mezi nepřátelskými snipery a tajný důvod, který jim brání zabít jeden druhého. Oba odstřelovači jsou propojeni osobním tajemství a má to být příběh velmi orientovaný právě na postavy.
Výsledkem prý bude thriller kombinující Sherlocka Holmese a Agenta bez minulosti a má se odchýlit od tradičních filmů jako Nepřítel před branami. Snipeři mají být lidštější, nejen chladnokrevní zabijáci a scénář má dodat příběhu i nějakou lehkost. Zajímavé to prý bude proto, že odstřelovači tu budou při snaze splnit svou misi narážet na vlastní emoce, city a lidskost. Na scéně se má objevit i silná ženská hrdinka v podobě asistentky Churchilla a samotný Londýn má být také výraznou “postavou”.
Scénář je skvělý i podle šéfa studia Rebellion a překvapí diváky, kteří čekají tradiční podívanou. Je to údajně skutečné drama, a proto budou potřebovat skvělé výkony od těch nejlepších herců. Výsledek by se měl, jak doufají, líbit hráčům i nehráčům. Výhodou prý je, že režisér dobře znal předlohu a ví, jak udělat ze hry film, aniž by se zpronevěřil jednomu či druhému. V tuto chvíli hledají zainteresovaní silného partnera z řad hollywoodských studií nebo streamovacích služeb, takže by opět bylo předčasné ptát se na obsazení nebo termín premiéry.