Ředitel oddělení pro výběr her na platformu Google Stadia Jack Buser v červnu letošního roku řekl: „Stadia není platformou další generace, je platformou nové generace. Vytvořili jsme ji tak, aby zapadla do vývojových procesů jednotlivých studií, což znamená, že hry pro PC, PS4 a Xbox One mohou být na Stadii snadno portovány.“ Na tento výrok postupně navázal například šéf Ubisoftu Yves Guillemot, který o měsíc později uvedl, že připravit port vybraného titulu pro Stadii je relativně levné. A kolečko můžeme uzavřít třeba u Strausse Zelnicka, šéfa Take-Two, který slova svých kolegů potvrdil a řekl, že portování her pro Stadii je něco, s čím si jeho lidé i díky pomoci Googlu hravě poradí. Měli se ale zřejmě zeptat také Randyho Pitchforda, který coby šéf Gearboxu dohlíží na dění ve své společnosti – třetí díl Borderlands, který vyšel na Stadii včera odpoledne, totiž tou nejaktuálnější verzí a dřív než v prvním čtvrtletí příštího roku do něj aktuální obsah a patche z ostatních platforem nedorazí.
Vývojáři na to upozorňují v blogovém příspěvku na oficiálních stránkách Borderlands, a i když si samotné vydání pochvalují, značnou část článku věnují právě vysvětlení nastalé situace: „Naší snahou je, abychom sjednotili všechny verze Borderlands 3 už začátkem roku 2020, do té doby si můžete na Stadii užít hru se všemi updaty a opravami, které byly vydány do 24. října tohoto roku.“ Ve výsledku to ale znamená hned několik věcí, které mohou hráči na Stadii považovat za značnou nevýhodu oproti těm, kdo hrají na PC, PlayStationu, nebo Xboxu. Zaprvé musí hráči na Stadii stále čekat na příběhový add-on Moxxi‘s Heist of the Handsome Jackpot. Zadruhé se jich netýká endgame obsah jako Takedown at the Mailwan Blacksite, ani úroveň obtížnosti Mayhem 4. A zatřetí mohou kvůli neaktualizované verzi hry zapomenout na cross-platform multiplayer, čímž se mohou dostat do podobných problémů jako v případě hraní Mortal Kombat 11, Samurai Shodown nebo Destiny 2 po spuštění služby. Ani u těchto her nebylo možné přizvat hráče z jiných verzí, čímž se značné celky jednotlivých titulů staly zbytečnými a nehratelnými.
Další věcí, která se v souvislosti s vydáním Borderlands 3 na Stadii rozebírá, je opětovné nedodržení slibu, že hry na platformě Googlu poběží v rozlišení 4K při zachování frekvence 60 snímků za vteřinu. Ačkoliv se po spuštění Stadie snažili lidé z Googlu vysvětlit, že jde o maximální možné nastavení, kterého vývojáři mohou i nemusí využít, zůstává tento příslib prémiovou funkcí a jde o jednu z věcí, za kterou si musí případní zájemci připlatit. Proto je s podivem, že Borderlands dosahuje 60 fps jen ve „vybalancovaném“ režimu Full HD a o polovinu méně v rozlišení 4K. Rozdíl mezi obrazovými nastaveními přitom podle Googlu neměl nikdy nastat a jde o jeden ze základních pilířů celého marketingu služby. Zákazníci se proto právem dožadují odpovědí a vysvětlení, za co přesně platí peníze, když i při dostatečně rychlém internetovém připojení nemohou z her dostat maximum. Tolik tedy k výkonu „nové generace hraní“ a bizarním ujištěním, že Stadia nesmrdí, protože není videoherní konzole…