branding
Na Sony míří první žaloba za poruchový DualSense

Na Sony míří první žaloba za poruchový DualSense

Důvodem má být také ignorování předchozích chyb DualShocku. Na soud ale dojít nemusí

Zdroj: Sony
13. 2. 2021

V průběhu minulého týdne jsme vás informovali o vzrůstajícím množství stížností na fungování analogových páček ovladače DualSense konzole PlayStation 5. Podobně jako v případě Joy-Conů pro Nintendo Switch, ale rovněž i DualShocku předchozí generace, začali hráči zjišťovat, že analogové páčky po čase vykazují samovolné pohyby nežádoucím způsobem ovlivňující samotné hraní. Kvůli těmto problémům proto přišlo ze strany zákazníků už několik žalob na Nintendo a nevyhne se jim ani Sony. Právní společnost Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith (CSK&D) podala jménem poškozeného hráče Lmarca Turnera žalobu u newyorského oblastního soudu žalobu a už dopředu odmítá arbitráž, tedy typicky mimosoudní vyrovnání.

Žaloba byla podána 12. února a informuje o ní Eurogamer, který měl údajně možnost na dokument nahlédnout. Žalobce označuje DualSense za poruchový a zmiňuje, že ovladač používá úplně stejné uložení analogových páček, jako DualShock 4, vykazující stejné problémy. „Tento defekt výrazným způsobem vstupuje do hratelnosti a znehodnocuje jednu z hlavních funkcí ovladače,“ píše se v žalobě. Nejsou to však jen problémy na straně hardwaru – Lmarc Turner popisuje i zdlouhavý proces reklamace, zejména způsobu, jak se domoci komunikace s pracovníkem zákaznické linky. „Zákazníci čelí bludišti předem nahraných telefonních pokynů, než se konečně dovolají člověku, který opravy DualSensu řeší,“ říká Turner a dodává, že ovladač musel zaslat k opravě na vlastní náklady.

Co je ještě zarážející, Turner narazil na problém s driftováním už v den, kdy si konzoli donesl domů a jedinou radou, kterou tehdy od zákaznické linky obdržel, bylo resetování konzole. To ale nepomohlo, a s ohledem na výše zmiňovaný proces reklamace mu nezbývalo nic jiného, než si koupit nový ovladač za dalších 70 dolarů. I to měl být jeden z důvodů, proč se nakonec rozhodl k žalobě a oslovil výše uvedenou právní společnost, která už dříve žalovala Nintendo. Důležitým krokem v nadcházejícím sporu pak má být skutečnost, že Turner napsal Sony, aby vyjádřil svůj nesouhlas s řešením tohoto sporu prostřednictvím individuální arbitráže. Jak už bylo uvedeno výše, šlo by o mimosoudní vyrovnání, čímž se společnosti chrání před ustavením precedentů, což je pravý opak, čeho chce CSK&D dosáhnout, je však otázkou, zda se to podaří.

Na tomto místě právní firma nechce opakovat své předchozí chyby, které vedly k arbitráži u sporu s Nintendem a společně s žalobcem Turnerem chce spor se Sony dostat před soud, kde bude žalující požadovat finanční kompenzaci. V sázce je ale pochopitelně onen precedent, podle kterého by se následně mohla řídit následná soudní řízení, což je pochopitelně něco, čemu se chce Sony (ale i jakákoliv jiná společnost v podobných případech) za každou cenu vyhnout.

Nahlásit chybu v článku

9

Napsat komentář

Další články
Nahoru