branding
Gray Zone, EastWorks, Na Slovensku vzniká sci-fi strategie Gray Zone

Na Slovensku vzniká sci-fi strategie Gray Zone

Autoři ze studia Eastworks spolupracovali na Mafii i Heroes. Teď to zkoušejí sami za sebe

30. 12. 2019
Název: Gray Zone Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: , Datum vydání: 16. 12. 2022

Už v roce 2011 bylo v Košicích založeno studio Eastworks, které se po dobu uplynulých osmi let podílelo na vývoji celé řady zavedených sérií – coby dodavatelé grafických assetů se podepsali například pod třetí Mafii, Armu, MotoGP nebo Heroes of Might & Magic. Nyní se však více než 20členný tým pouští do vývoje vlastního projektu, kterým je čerstvě oznámená sci-fi strategie Gray Zone, v níž budeme hrát za otroka ve spárech zkorumpované vlády. K odhalení došlo netradičně v období probíhajících svátků, dočkali jsme se prvního videa, několika screenshotů a základního popisu hry na Steamu, ze kterého rovněž vyplývá, že hra zkraje příštího roku zamíří s cenovkou 20 dolarů nejdříve do early accessu a stráví v něm přibližně tři roky.

Jak už bylo uvedeno výše, Gray Zone má být v první řadě strategií, vývojáři nicméně vyzdvihují také důraz na RPG prvky a neskrývají akční povahu celého projektu. Odpovídá tomu samozřejmě i naznačené zasazení, tedy zbídačený svět budoucnosti, do kterého hráči vstoupí v roli Valerna – otroka, kterému bylo podle vývojářů přisouzeno dokázat velké věci. „Prozkoumej některé z kolonizovaných planet naší galaxie, světy jedinečné svou faunou i florou, překypující lidskými příběhy. Pomož Valernovi postavit se nedostižným mocnostem, které stojí mezi ním a pravdou,“ píše se na produktové stránce. Co se týče hratelnosti, nad rámec klasického RTS pojetí, během kterého budete velet hrdinům a ostatním jednotkám, dostanete také možnost zastavovat celé dění a v taktickém režimu – ne nepodobném strategiím typu XCOM – udílet rozkazy a promýšlet další kroky.

Po obsahové stránce nás v plné hře čekají čtyři kapitoly příběhu, v nichž projdeme dohromady pětadvacítkou hlavních misí, vzhledem ke zmiňovanému vydání v early accessu ale budou uvolňovány postupně. „Předběžný přístup začneme uvolněním prvních pěti ze sedmi misí v první kapitole. Poslední dvě mise budou následovat ve velké aktualizaci hry o několik měsíců pozdějí,“ vysvětlují vývojáři z EastWorks. V improvizované sekci otázek a odpovědí také odhalují, že v současné chvíli mají funkční jádro hry, na kterém každým dnem pracují. Řečí čísel by měla být hotová přibližně čtvrtina zamýšleného obsahu s tím, že další kapitoly jsou naplánovány a rozvrženy. Bez ohledu na existující plán jsou však vývojáři limitováni dosavadním počtem zaměstnanců, a proto mluví v souvislosti s dokončením vývoje až o konci roku 2023: „I my ale doufáme, že nám předběžný přístup umožní rozšířit náš tým a zrychlit tak výrobu,“ dodávají optimisticky a na svých stránkách vypisují hned několik inzerátů na pozice grafiků i programátorů.

Mísení futuristických technologií s historickými artefakty, magií a formami náboženství sice není na poli sci-fi záležitostí ničím třeskutě originálním, ale začištěnost jednotlivých lokací a detaily dokazují, že zkušenosti lidé z EastWorks skutečně mají.

Pokud bychom se měli ještě vrátit ke Gray Zone, komentář si samozřejmě zasluhuje hrstka prvních obrázků. Jde navíc o screenshoty, takže z nich můžeme poměrně bezpečně vyčíst zvolený vizuální styl a jistou nápaditost tamějšího světa. Mísení futuristických technologií s historickými artefakty, magií a formami náboženství sice není na poli sci-fi záležitostí ničím třeskutě originálním, ale začištěnost jednotlivých lokací a detaily dokazují, že zkušenosti lidé z EastWorks skutečně mají. Pokud jsou navíc pravdivá slova o rozmanitosti jednotlivých planet a míst, která s Valernem navštívíme, máme se po vizuální stránce rozhodně nač těšit. Důležitá však bude pro strategii také přehlednost rozhraní a ryze technické aspekty, s nimiž mívají menší projekty často problémy. Řeč je například o umělé inteligenci, či pathfindingu, na druhou stranu by ale mohl pomoci dlouhý early access a otevřenost vůči názorům prvních hráčů, na které se vývojáři podle svých slov vysloveně těší. „Tvorba všech čtyř kapitol je běh na dlouhou trať, [proto] je pro nás hlas hráčů nesmírně důležitý, protože nám pomůže vytěžit ze hry maximum a vylepšit ji,“ uzavírají zástupci EastWorks.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru