Novinář Jason Schreier po svém článku z minulého týdne o stavu několika studií Sony přidává k tomuto tématu další detaily. V rámci vidcastu The MinnMax Show, kam byl pozván coby host, shrnul všechny předchozí informace a začal rozvíjet, co se do článku pro Bloomberg nevešlo. Schreier je přesvědčen, že remake The Last of Us, který měl vznikat ve Visual Arts Service Group v San Diegu, nyní skutečně zaměstnává převážnou část studia Naughty Dog a stane se dalším titulem, který od týmu Neila Druckmanna dorazí. Naproti tomu nové Uncharted, které mělo být po určitou chvíli projektem studia Bend, aby se vývoj před několika týdny vrátil zpět k původním autorům značky, už údajně nevzniká a projekt byl zrušen.
Jason Schreier nejprve vyjádřil překvapení nad tím, jak velký zásah jeho článek z minulého týdne měl. Neviděl prý na zprávě nic šokujícího, nicméně hráči kauzu řešili celý týden a dokonce zakládali petice, aby Sony přehodnotila údajné zrušení vývoje Days Gone 2. Pak se novinář pustil do zevrubnějšího vysvětlování celé kauzy, pro které vzhledem k širšímu zaměření Bloombergu nedostává tolik prostoru a vše dříve vyřčené ještě jednou – takřka slovo od slova – shrnul. Pak ale reagoval na poznámky moderátorů, které nejprve vedly ke zmiňovanému remaku The Last of Us, tedy projektu, jenž byl v průběhu tohoto týdne několikrát označen za zbytečný.
Práce na remaku by měly týmu pomoci osvojit si specifika vývoje pro PlayStation 5, a to v relativně bezpečných vodách, kde není třeba uplatňovat bůhvíjak kreativní přístup, ale spíše technický a řemeslný.
„Na čem jiném by ale měli lidé z Naughty Dog pracovat,“ odpověděl Schreier otázkou a naznačil, že momentálně zkrátka neexistuje projekt, do kterého by se mohlo přibližně 500členné studio pustit. Je tu tajemný multiplayerový projekt – pravděpodobně samostatný multiplayer pro The Last of Us Part II – který ale podle Schreiera nevyžaduje plné zapojení celého studia, a pak několik projektů v příliš raném stádiu rozpracovanosti. „Neil Druckmann a několik dalších lidí odejde někam do místnosti a začne si pokládat otázku, na čem se bude pracovat teď? Mezitím stovky lidí sedí ve studiu a nemají do čeho píchnout,“ vysvětluje Schreier. Práce na remaku by navíc měly týmu pomoci osvojit si specifika vývoje pro PlayStation 5, a to v relativně bezpečných vodách, kde není třeba uplatňovat bůhvíjak kreativní přístup, ale spíše technický a řemeslný, což bude neocenitelné know-how do budoucna. I to má být určitá odpověď na to, proč by talentované a početné studio mělo mrhat svůj potenciál na předělávku necelých sedm let staré hry, což – uznejme – dává docela smysl.
Co se týče Uncharted, novinář vysvětlil, že ve studiu Bend neměl vznikat plnohodnotný pátý díl. Výsledkem jejich práce měl být další spin-off a v tuto chvíli prý není příliš pravděpodobné, že by se k němu mělo vrátit nějaké jiné studio. „Šlo o projekt studia Bend, na který Naughty Dog pouze dohlíželo. Domnívám se proto, že jednoduše zmizí,“ říká Jason Schreier. Důvodem má být i skutečnost, že projekt byl teprve v plenkách, podle Schreiera mohl existovat prototyp, ale spíše šlo jen o věc na papíře, takže není důvod myslet si, že z těchto nápadů budou autoři budoucího pokračování vycházet. „Až uvidíme něco hratelného nebo trailer [dalšího pokračování Uncharted], bude se [od vize studia Bend] určitě lišit,“ dodává novinář. Jedinou jistotu nicméně spatřuje v tom, že série Uncharted není mrtvá, to je ale vzhledem k popularitě a historii značky nad slunce jasná záležitost.