Situaci ve společnosti Starbreeze jsme v uplynulých letech mapovali velmi pečlivě. Ačkoliv nešlo o veselé čtení, mohli jste se dozvědět o velkých finančních problémech, přílišném rozmachu vydavatelských aktivit, které nepřinášely očekávané zisky, neúspěchu hry The Walking Dead od vývojářů ze studia Overkill a v neposlední řadě také o dění kolem série Payday. Právě skrze třetí díl téhle kooperativní akce se chtěli lidé ze Starbreeze vrátit zpět do sedla, jejich snahy ale výše uvedené problémy značně přibrzdily, a tak se nakonec rozhodli v říjnu 2019 vrátit k Payday 2. Aktuální finanční výsledky naznačují, že oživení v té době již po stránce vývoje a podpory ukončeného titulu přineslo kýžený efekt a společnost se nadechuje ke vstupu do další éry. Otevřeněji proto opět mluví o Payday 3, ale současně naznačuje, že pro hru zatím nesehnala vydavatele.
Čtvrté čtvrtletí roku 2020 přineslo tržby ve výši 32,6 milionů švédských korun a pouhé dva miliony z této částky nepochází z příjmů ze série Payday. Díky opětovnému nastartování obsahové podpory druhého dílu se i v závěru roku 2020 zvyšoval příjem v porovnání s předchozím čtvrtletím, a to o necelých 40 procent. I tak ale společnost operovala v posledních třech měsících roku 2020 ve ztrátě přibližně 16,4 milionů švédských korun, přičemž za celý rok tato ztráta činí 130 milionů. Trend propadu se ale zpomaluje a CEO Tobias Sjögren vidí světlo na konci titulu.
V průběhu roku jsme dvakrát významně navýšili kapitál a splatili značnou část pohledávek, posílili naší finanční pozici a uvolnili si ruce k vývoji Payday 3 v roce 2021.
I to je ostatně důvod, proč se ve finanční zprávě pustil do rozebírání situace kolem Payday 3 a potvrdil, že i nadále budou využívat live service model, který se u druhého dílu osvědčuje. Velkou sílu pak Starbreeze vidí v komunitě hráčů, kteří mají sérii rádi a aktivně se k ní vrací, což podtrhuje i rekordní počet 7,3 milionů členů v oficiální fanouškovské skupině. I to musí být očividně impuls ke snaze vykoupit se z nesplacených závazků, o nichž Sjögren rovněž hovoří: „V průběhu roku jsme dvakrát významně navýšili kapitál a splatili značnou část pohledávek, posílili naší finanční pozici a uvolnili si ruce k vývoji Payday 3 v roce 2021.“ Celá společnost navíc podle Sjögrena prochází mnoha změnami na poli organizace i marketingu a dovolila si otevřít nové pracovní pozice, pro které shání ty nejlepší možné zaměstnance.
Nakolik je celá situace křehká, je poměrně složité odhadnout, všechno ale stojí a padá s tím, jak se bude dařit Payday 2 v nadcházejících sezónach. Vývojáři z Overkillu po ukončení loňského roku s updatem Silk Road: Crimson Shore ihned skočili do přípravy dalšího obsahu a bude velmi zajímavé sledovat jejich rozkročení mezi dva tituly. Sjögren si je nicméně jistý, že Starbreeze je momentálně mnohem silnější společností, nežli tomu bylo před rokem, nešetří sebevědomím a burcuje k odvetě za všechny roky útrap, kterými si společnost prošla.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.