Česká společnost Grip Studios se podílela na vývoj hry Marvel’s Midnight Suns od týmu Firaxis Games a 2K. Podle našich informací, šlo o významnou pomoc. “Jsme hrdí na to, že jsme se mohli podílet na vývoji Marvel’s Midnight Suns, která v prvních týdnech od vydání sklízí velmi pozitivní recenze. Jsme rádi, že jsme mohli i my v Gripu, přispět svou troškou k jejich úspěchu,” uvedl k tomu spoluzakladatel Gripu Jakub Mikyska.
Spolupráce na velkých hrách dalších společností je jednou z oblastí, na které se Grip Studios specializují. Společnost věří, že strategie GameDev 2.0, která spočívá ve spolupráci různých herních studií po celém světe a co-developmentu jednotlivých titulů, je budoucností vývoje her. “Žádné studio nemá kompletní skill set pro vydání AAA hry,” domnívá se další spoluzakladatel Grip Studios Jan Cabuk. “Je tedy přirozený vývoj, že se průmysl posouvá tímto směrem, který je znám například z automobilového odvětví,” dodává s tím, že ani automobilka nevyrobí celý vůz od A do Z sama, ale spoléhá se na na další dodavatele jednotlivých dílů.
Loni v říjnu jsme vás informovali, že Grip otevřeli novou pobočku a částečně změnili jméno. Nové kanceláře firma otevřela v Brně a z Grip Digital se přejmenovala na Grip Studios, což mělo reflektovat i její rozrůstání. V tuto chvíli Grip pracují pěti AAA hrách, z nichž některé mají vyjít už letos, a zapojuje se také do dalších projektů. Není tajemstvím, že společnost chystá rovněž nějaký vlastní větší projekt.
Pokud jde o růst, upozorňuje firma, že jen v uplynulých dvou letech takřka ztrojnásobila počet vývojářů a další expanze se nebojí. Dnes tu pracuje přes 120 lidí. Tým byl založen už v roce 2010 a podílel se mimo jiné na hrách jako Mothergunship nebo The Solus Project. Pokud vás studio zajímá víc, hostem Vortexu #221 byl Honza Herodes, který teď Grip vede.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.