Součástí včerejší prezentace Xbox Games Showcase Extended, na které chtěl Microsoft promluvit o některých představených hrách trochu podrobněji, došlo i na zmínku stran očekávaného pokračování akční adventury Hellblade. Titul Senua’s Saga: Hellblade II byl představen už na konci roku 2019, loni jsme o něm v podstatě neslyšeli a tajně jsme doufali, že by se mohl objevit už během E3. Nakonec jsme se dočkali krátkého tříminutového videa, ve kterém se ředitel studia Ninja Theory Tameem Antoniades sice podělil s fanoušky o několik zajímavých detailů, zmínil však něco, co dramaticky ovlivňuje očekávání, týkající se možného termínu uvedení. Antoniades totiž řekl, že tým v Ninja Theory momentálně dokončuje tvz. vertical slice hry, tedy reprezentativní ukázku, která interně slouží k posouzení, jaký má hra potenciál, co nabídne za mechanismy a jak bude vypadat. „Až poté se přesuneme do plné produkce, abychom vytvořili zbytek,“ řekl šéf vývojářů a je klidně možné, že se hry nemusíme dočkat ani příští rok.
Zbytek informací ale působí mnohem optimističtěji a už nyní lze vycítit, že po technické stránce – stejně jako tomu bylo v případě prvního dílu – půjde o výjimečné dílo. Jak Antoniades připomněl, hra se odehrává na Islandu, konkrétně v 9. století našeho letopočtu, a vývojáři učinili hned několik cest do zpracovávaných lokací, aby je co nejvěrněji přenesli do hry. „Vyslali jsme tam naše grafiky a zvukaře, aby místa nafotili, pořídili fotogrammetrická data a zkombinovali je se satelitními daty pro vytvoření krajiny,“ říká šéf vývojářů. Vysvětlil také, že Hellblade II nebude přímým pokračováním, protože tým si přál pracovat na něčem extra speciálním a vývojáři si v tuto chvíli znesnadňují život, jak jen to jde, aby se dostali ke kýženému výsledku. Jinými slovy řečeno, přistupují k přípravě jednotlivých částí budoucí hry s nebývalou péčí a smyslem pro detail, což zahrnuje například i ruční výrobu kostýmů, které se teprve přenáší do hry prostřednictvím 3D skenu.
Video, které vývojáři prezentovali, není ani ukázkou ze hry, ani trailerem v pravém slova smyslu.
„Spolupracujeme s Epic Games, abychom vám byli schopní přinést digitální postavy nové generace,“ slibuje Antoniades a doplňuje, že nepůjde pouze o detailní grafiku, ale také pečlivou animaci odpovídající realitě, k níž se chtějí propracovat skrze použití Unreal Engine 5. „Co se týče soubojů, chceme dosáhnout realistického a brutálního výsledku. Naše hlavní herečka Melina (Juergens, pozn. red.) prochází dvouletým bojovým výcvikem, kterým prošli i všichni naši animátoři,“ láká hlavní nindža studia Ninja Theory. Video, které po svém krátkém proslovu prezentoval, není ani ukázkou ze hry, ani trailerem v pravém slova smyslu – jde o montáž záběrů na Island a do kuchyně vývojářů s problesky dosavadních výsledků. Ve střípcích záběrů ze hry tak můžete spatřit část světa i některé z postav, včetně hlavní hrdinky, na další informace si ale musíme bohužel ještě počkat.