Společnost FromSoftware už na začátku letošního roku dočasně pozastavila online funkce ve hrách ze série Dark Souls na PC, aby se k problému vrátila o dlouhých sedm měsíců později a zprovoznila specifický multiplayer v první odstavené hře – Dark Souls 3. Dáváme stranou, že v polovině září na jeden den opět nebyla online hra dostupná, podstatné ovšem je, že se vývojáři vypořádali s bezpečnostní chybou a hráči si tak mohli opět oblíbenou hru zahrát plnohodnotně. To samé ovšem neplatilo o druhém a prvním dílu této série, u nichž se stále se zprovozněním čekalo, a to až do dneška, kdy se podařilo situaci vyřešit. Nemyslíme ale, že výsledek je takový, jaký hráči dopředu očekávali.
Online features for the PC version of Dark Souls II: Scholar of the First Sin (DX11) have been reactivated.
Online features for the base version of #DarkSouls II for PC (DX9) will be made available at a later date.
Our thanks for your continued patience and support. pic.twitter.com/OihQUJOIbu
— Dark Souls (@DarkSoulsGame) October 25, 2022
Zástupci studia FromSoftware sdíleli informaci na sociálních sítích a uvedli, že servery pro Dark Souls II jsou už v tuto chvíli aktivní. „Online prvky PC verze Dark Souls II: Scholar of the First Sun (DX 11) byly znovu aktivovány,“ napsali vývojáři a potvrdili, že základní verze hry – Dark Souls II běžící na DirectX 9 – se podobného servisu dočká později. Vývojáři pak už jen poděkovali hráčům za setrvalou podporu a trpělivost a na krátkou chvíli nechali ve vzduchu viset první díl. K němu se ale vyjádřili v navazujícím tweetu a bohužel vysvětlili, že se rozhodli nechat první díl bez multiplayeru nadobro.
„Rozhodli jsme, že už nebudeme schopní přinést podporu online službám v PC verzi Dark Souls: Prepare to Die Edition, která byla vydána v roce 2012, a to zejména kvůli zastaralému systému,“ říkají vývojáři a hráči vyjadřují své znepokojení. Ačkoliv se přirozeně objevují i slova podpory, převládá spíše rozhořčení a nepochopení, proč se tak ve FromSoftware rozhodli. Jedním z důvodů samozřejmě může být skutečnost, že existuje remaster, který vyšel v roce 2018, drží si velmi vysoké hodnocení a je rozhodně přijatelnou alternativou k původní hře. Některým diskutujícím se ale nelíbí, že rozhodnutí FromSoftware působí jako vynucený přechod k remasteru bez možnosti hrát hru v takové podobě, v jaké před lety originálně vyšla. Navíc, online servery v remasteru Dark Souls v tuto chvíli také neběží, byť vývojáři slibují nápravu a podobně jako v případě DX9 verze druhého dílu zpřístupní prvky později.
We have determined that we will not be able to support online services for the PC version of Dark Souls: Prepare to Die Edition that was released in 2012, due to an aging system.
We apologize for the long wait and ask for your understanding in this matter.— Dark Souls (@DarkSoulsGame) October 25, 2022
Je nicméně otázkou, co trvá tak dlouho, proč vývojáři nevyřešili celou záležitost obratem, a jak moc to vlastně ovlivňuje celkový zážitek, aby z nedostupnosti online prvků musela být taková kauza. Jak vývojáři ostatně poznamenali, původní Dark Souls zůstává v offline režimu stále perfektně hratelný a hráči nepřijdou o svůj progres, postavy ani zážitky, jen zkrátka uzrála po 11 letech chvíle na revizi a rozhodnutí, zda zvlášť tak specifické funkce udržovat při životě nebo se soustředit na jinou práci a novější tituly.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.