branding
Dead Space (remake), Electronic Arts, Motive vystřihnou z Dead Space věci, které už nefungují

Motive vystřihnou z Dead Space věci, které už nefungují

Kdo všechno pracuje na remaku? Třeba art director dvojky. A naznačuje další změny

Zdroj: EA
24. 7. 2021
Název: Dead Space (remake) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 27. 1. 2023

Zdá se to být těžko pochopitelné, ale po první velmi úsporné dávce oficiálních informací o remaku sci-fi horor Dead Space v podání studia EA Motive, se dozvídáme další a další podrobnosti prostřednictvím nejrůznějších rozhovorů. Po včerejším vyčerpávajícím preview pro vás tak máme novou nálož informací. Ano, fanoušky je těžké umlčet.

„Využíváme příležitosti, abychom také odstranili některé věci, které nefungují, a ujistili se, že hra zůstala aktuální pro moderní publikum.“

Nejprve budeme čerpat z nového rozhovoru, který se objevil přímo na oficiálním webu studia Motive. Ten představuje vedoucí projektu. Jsou jimi producent Philippe Ducharme, creative director Roman Campos-Oriola a art director Mike Yazijian. Ačkoli první dva jmenovaní sami sebe označují za fanoušky série, až Mike má se značkou přímou zkoušenost. Pracoval jako art director na Dead Space 2, a má proto dokonce ještě vlastní materiály, které se nyní mohou hodit i při práci na remaku jedničky.

I když se zvětší části povídání točí okolo stejných témat jako dříve publikovaný rozhovor pro magazín IGN a shodují se i výpovědi, najdeme tu jednu zajímavou novinku. Až dosud se neustále opakovalo, že nová verze bude maximálně věrná originálu, tak autentická, jak to jen jde, ačkoli autoři naznačili, že se objeví nějaké novinky třeba z pozdějších her ve smyslu příběhu i hratelnosti. Dotknout se mají soubojové systému nebo částí v nulové gravitaci.

Zdroj: EA

I když i tady padne ujištění o respektování původní hry, Mike Yazijian zašel trochu dál než jeho kolegové Ducharme a Campos-Oriola v rozhovoru pro IGN. “Využíváme příležitosti, abychom také odstranili některé věci, které nefungují, a ujistili se, že hra zůstala aktuální pro moderní publikum. Ale i to je třeba udělat s chirurgickou přesností,” zdůraznil. Už však neupřesnil, čeho by se to mohlo týkat. Přesto mě to trochu překvapilo. Až dosud vývojáři opakovaně tancovali okolo možnosti, že by mohli něco přidat, a najednou z nich vyleze, že také něco prostě vyhodí. To ve mně coby fanouškovi přirozeně vyvolává drobné obavy, jak citliví budou.

Snad je v tomto smyslu podrží úzká skupina fanoušků, která s týmem komunikuje na pravidelné bázi od samého začátku a má pohlídat právě to, že se autoři někde nevzdálí předloze až příliš. Když už tedy jde o remake a nikoli reimaginaci nebo reboot. Jinak bych samozřejmě do jisté míry jejich touhu po změnách chápal.

S UX pomáhá vývojář původní hry

Když už jsme se dotkli toho, kdo na titulu vlastně pracuje, můžeme se podívat na další podrobnosti o týmu. Producent Philippe Ducharme pracoval v EA už v letech 2003 až 2010 a pak přešel do Ubisoftu, kde dělal třeba na Watch Dogs Legion. Do EA se vrátil loni v létě. Roman Campos-Oriola také dělal v Ubisoftu, konkrétně v letech 2005 až 2020. Podílel se například na For Honor, Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier a Red Steel 1 i 2. Mike Yazijian pracoval v EA do roku 2011, pak odešel do Warner Bros. Games, kde pomáhal s Batman: Arkham Origins. Do EA se vrátil v roce 2018 a působil jako art director u Star Wars: Squadrons.

S vlastní analýzou přišel také magazín Video Games Chronicle. Všiml si, že EA Motive pomáhá UX director původního Dead Space Dino Ignacio. Na Twitteru napsal, že byl přizván ke spolupráci v lednu a považuje za velkou čest, že mohl pomoci se značkou, která je mu tak drahá. O level design se zase stará Gary Stewart, který dříve zastával stejnou pozici v BioWare a pracoval na sérii Mass Effect od druhého dílu. Motive přitom nadále hledají další kolegy, konkrétně přes 25 lidí na všechny možné pozice. Ale nemusí se všechny týkat jen tohoto projektu, protože studio má současně pracovat na více hrách.

S jistotou ale víme i to, kdo na remaku nepracuje. Je to pochopitelně především spoluautor původní hry Glen Schofield, který pracuje v novém studiu Striking Distance na vlastním sci-fi survival hororu The Callisto Protocol, který je označován za duchovního nástupce série Dead Space. Na Twitteru ale dal najevo, že má z remaku radost.

Vedení původní hry považuje za jeden z vrcholů své kariéry a těší se podle svých slov, co s ní EA Motive udělají. Ti mu prostřednictvím oficiálního účtu zdvořilost oplatili s tím, že pro ně Schofield vydláždil cestu a těší se pro změnu na The Callisto Protocol. Odkaz na Schofielda se přitom objevil už v první upoutávce. Našel se v ní nápis, že proslulý Plasma Cutter je výrobkem společnosti Schofield Tools.

Schofield přitom není jediným bývalým vývojářem Dead Space, který dnes pracuje na The Callisto Protocol. Jedním z jeho nejbližších spolupracovníků je Steve Papoutsis, který také na sérii Dead Space pracoval. I on poblahopřál EA Motive a řekl, že doufá, že si práci na hře užijí stejně jako on kdysi. A těší se, až si ji zahraje. Je hezké vidět, že mezi kolegy panují takové pěkné vztahy.

A konečně za krátkou zmínku stojí i úsměvný tweet, v němž se oznámení remaku chytil designér American McGee. Ten sice nemá s Dead Spacem nic společného, ale už mnoho let se snaží vzkřísit pokračování své temné Alenky. Po oznámení nového Dead Space napsal, že až budou v EA připravení ho oslovit a budou chtít léta odkládaný další díl, on je připravený tohle volání vyslyšet. Více podrobností o Alice: Asylum najdete v našem článku z ledna 2019 a od té doby se vlastně nic moc nezměnilo. Jen uteklo pár dalších let.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru