Ačkoliv mají fanoušci soulslike her momentálně plné ruce práce s Nioh 2 a ve volných chvílích zvládnou maximálně tak vyhlížet informace o Elden Ring od FromSoftware, pozornost si zcela bez pochyb zasluhuje rovněž scéna menších a nezávislých vývojářů. I v tomto žánru se totiž stále rodí velmi zajímavé kousky, ke kterým můžeme od dnešního dne počítat i Mortal Shell od 15členného studia Cold Symmetry. Novinka byla představena prostřednictvím první sady obrázků a hlavně fantasticky vypadajícího traileru, který nabízí pohled na náležitě temný a neutěšený herní svět, stejně jako na fantasy stylizaci a monstra, která své původní duchovní předobrazy z Demon’s Souls a Dark Souls velmi nápadně připomínají.
Hra Mortal Shell vznikala původně pod označením Dungeonhaven a poprvé se světu ukázala na konci léta 2018. Od té doby ale ušla dlouhou cestu a je to znát zejména na podání grafiky a celkové atmosféře, která z dostupných ukázek dýchá. Vývojáři ostatně připouští, že pro tak malé studio je přerod z původního konceptu a následné oznámení nového titulu něčím nepopsatelným a připodobňují aktuální kroky Cold Symmetry ke snaze překonat oceán na paddleboardu. Přesto ale projektu věří a zdá se, že vývoj spěje ke zdárnému konci, alespoň s ohledem na to, že by měla hra dorazit na PC, PS4 a Xbox One už ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Že se mají hráči na co těšit, pak dokazuje popis základních prvků na Steamu, který odhaluje zajímavou kombinaci tradičního soulslike boje s nutností převtělovat se do jiných těl. Na rozdíl od Nioh 2 na sebe ale hráči nebudou brát podobu démonů, ale zhostí se již vyhaslých schránek padlých válečníků.
Namísto přerozdělování bodů na stromu schopností a snaze najít padnoucí zbraň tak budete vybírat již hotové sety válečníků a postupně se sžívat s těmi, kdo nedokázali splnit úkol Temného otce.
„Těla poražených válečníků čekají jen na vás. Probuďte tyto schránky, obsaďte jejich těla a poznejte odlišné způsoby boje. Setrvávejte ve schránkách, která jsou vašemu stylu nejbližší a osvojte si jejich unikátní schopnosti a vylepšené zbraně,“ lákají vývojáři v tiskové zprávě a představují tím unikátní herní mechanismus. Namísto přerozdělování bodů na stromu schopností a snaze najít padnoucí zbraň tak budete vybírat již hotové sety válečníků a postupně se sžívat s těmi, kdo nedokázali splnit úkol Temného otce. Ten spočívá ve vyčištění svatyň jeho následovníků od zástupů monster, které zpustošily svět a zdecimovaly lidské obyvatelstvo. Pokud se vám to podaří, lidstvo pravděpodobně zachráníte, vývojáři nicméně vaše počínání záměrně zpochybňují a předkládají filosofické otázky, zda bude mít snaha vůbec nějaký smysl.
Co se týče soubojů, Cold Symmetry slibují férovou výzvu, založenou na nutnosti pečlivého postupu, taktizování a bezchybného načasování. Tedy něco, co fanoušci žánru milují a doslova dychtí po dalších a dalších nepřátelích, jejichž vzorce pohybů se musí naučit a následně použít proti nim. Pokud máme vycházet z dostupného traileru, dočkáme se nejen nemrtvých, ale také všemožně znetvořených monster se zbraněmi, chapadly i ostrými tesáky, čemuž skvěle sekunduje výbava hlavního hrdiny, resp. osvojených schránek válečníků. Důvodem pro to, abyste se o Mortal Shell zabývali, může být i tvrzení vývojářů, že bylo studio složeno ze samých veteránů, kteří dříve pracovali na velkých AAA titulech. Je však férové doříct, že vyjma trojice zakladatelů není obsazení studia známo a z trojlístku Andrew McLennan-Murray, Anton Gonzalez a Vitalij Bulgarov mají zkušenosti jen poslední dva zmiňovaní. Pracovali coby grafici převážně na trailerech her jako Ghost of Tsushima nebo Call of Duty, podle dostupných informací ale na svém kontě žádnou dokončenou hru z pozice vývojářů nemají.