array(61) { ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(4) "9383" } ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(15) "1740748545:9383" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(96) "Na Steamu hraje přes milion hráčů, množí se negativní recenze. Problémem je optimalizace" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(6) "176166" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "225205" } ["_pageview_20250228"]=> array(1) { [0]=> string(3) "301" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"3ff89485-251b-46b4-9175-b8de9572b908","external_id":"c44721d4-6acd-b1b3-70fe-c14f0f8719d0","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_pageview_20250301"]=> array(1) { [0]=> string(2) "70" } ["_pageview_20250302"]=> array(1) { [0]=> string(2) "22" } ["_pageview_20250303"]=> array(1) { [0]=> string(2) "22" } ["_pageview_20250304"]=> array(1) { [0]=> string(1) "6" } ["_pageview_20250305"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20250306"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250307"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20250308"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20250313"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250315"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250322"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20250326"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20250328"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250330"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250331"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250401"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } }
Monster Hunter Wilds, Capcom, Monster Hunter Wilds láme rekordy, ale čelí kritice

Monster Hunter Wilds láme rekordy, ale čelí kritice

Na Steamu hraje přes milion hráčů, množí se negativní recenze. Problémem je optimalizace

Zdroj: Capcom
28. 2. 2025
Název: Monster Hunter Wilds Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 28. 2. 2025
Monster Hunter Wilds

Právě vydaný Monster Hunter Wilds dle očekávání odstartoval famózně a těší se velkému zájmu, alespoň dle čísel na Steamu. Není však pochyb, že se hře daří i na konzolích, odkud však nemáme k dispozici čísla, pokud se s nimi nesvěří sama společnost Capcom. Na Steamu se Wilds velice rychle dostalo přes hranici 800 tisíc souběžně hrajících hráčů, pár hodin po vydání se hra přehoupla přes milion. Tím se hra okamžitě zařadila do žebříčku top 10 na Steamu, kde se nachází ve společnosti her jako Cyberpunk 2077, Elden Ring nebo Lost Ark. Hra má nicméně potenciál vystoupat ještě výše a nelze vyloučit, že by mohla atakovat i hranici 2 milionů souběžně hrajících hráčů a přiblížit se Palworldu či Black Myth: Wukong na předních příčkách v top 3. Pro srovnání poslední hlavní Monster Hunter: World na Steamu v roce 2018 dosáhl maxima „jen“ necelých 335 tisíc souběžných hráčů.

Jiná zdejší čísla ovšem už nejsou tak hezká, a to hodnocení hráčů. V současnosti se hra stále drží pod 50 % kladných recenzí, přičemž si hráči hojně stěžují především na značně nezvládnutou optimalizaci. Zatímco od novinářů si hra z recenzí – včetně té naší – odnášela vysoké známky, na Steamu se hned propadla do červených čísel, velká část negativních recenzí pak pochází od čínských hráčů, kteří se do hry hojně pustili. Capcom již na některé problémy reagoval a nabídl řešení a hlášení chyb. Optimalizace se přitom ukázala být problémem už v nedávných testech, do vydání se toho však evidentně mnoho nevyřešilo. Problémy se nicméně nevyhnuly ani konzolovým verzím, kde režim resolution pracuje s dynamickým rozlišením, které padá až k 720p, jak ukázala analýza Digital Foundry. Vedle optimalizace a snímkové frekvence dále v textech recenzích na Steamu zaznívají od některých hráčů i problémy se spuštěním hry, složité rozhraní, ale naopak příliš jednoduchá monstra v úvodu hry.

Den volna pro Pocketpair

Vydání Monster Hunter Wilds nicméně způsobilo zajímavý problém i japonskému studiu Pocketpair stojícím za Palworldem. Na japonských sociálních sítích studia se den před vydáním Wilds objevila propustka, díky níž vývojáři obdrželi speciální den volna. Studio to zdůvodňuje zvláštním nahromaděním omluvenek zaměstnanců s tím, že jim zrovna 28. února jaksi nebude dobře. Opravdu zvláštní…

# monster hunter

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru