Už krátce po vydání loňského dílu série Call of Duty s podtitulem Vanguard se začalo mluvit o tom, že se Activision tentokrát hráčům příliš netrefil do vkusu, což následně potvrdily i první statistiky prodejů. Ačkoliv se hra stále prodávala velmi dobře, v kontextu s obřímí čísly, které si s Call of Duty pravidelně spojujeme, šlo vlastně o propadák. Meziročně se statistika prodejů propadla o závratných 40 procent a výsledek byl označován za nejhorší za uplynulých 14 let. Série Call of Duty je ale po vydání aktuálního Modern Warfare II zpátky v sedle a Activision hrdě hlásí, že novinka láme rekordy a stala se nejprodávanějším dílem v celé historii.
Breaking news: #ModernWarfare2 is the fastest selling Call of Duty ever and surpassed $800 million in its opening weekend, beating out the previous record holder of MW3 in 2011.
More players online in opening weekend than ever before in franchise history. pic.twitter.com/NOosklM8TZ
— CharlieIntel (@charlieINTEL) November 1, 2022
„Call of Duty: Modern Warfare II se stal během prvních tří dnů od svého uvedení nejprodávanějším dílem série. Celosvětově vygeneroval více než 800 milionů dolarů,“ uvádí Activision v tiskové zprávě. Aktuální díl tak překonává výsledky Call of Duty: Modern Warfare 3 z roku 2011, který Activisionu během prvních pěti dnů přihrál 775 milionů dolarů a opět tím posouvá laťku možností i ambic výše. Stále je však kam stoupat, a to třeba k hranici jedné miliardy dolarů v příjmech za první tři dny, kterou zatím dokázalo překonat jen GTA V. Snad i z toho důvodu porovnává Activision úspěch Modern Warfare II s tržbami filmů a podtrhuje, že jejich hra je na tom ve smyslu tržeb lépe než jak na tom po premiéře byly snímky Top Gun: Maverick a Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství dohromady. V tomto kontextu je ale nutné zmínit, že zatímco hra stojí kolem 2000 korun, vstupenka do kina je několikanásobně levnější, takže nelze tržby automaticky spojovat s množstvím hráčů, resp. diváků.
Zároveň je také nutné poukázat na to, že momentálně neexistuje přímá úměra mezi finančními výsledky a všeobecnou spokojeností hráčů. Ačkoliv je Modern Warfare II lákavější a v mnoha ohledech lepší titul nežli Vanguard, hra toho obsahově hodně postrádá a některé z nových funkcí byly deaktivovány kvůli chybám či špatně fungujícím mechanismům. Zejména multiplayer, který byl spuštěn 28. října, trpí například na absentující hardcore režim, hráči nemohou používat tuning attachementů u zbraní, stěžují si na nepřívětivý systém fungování zbrojnice nebo perků a naráží i na řadu glitchů a technických nedostatků přímo během zápasů. A i když je jisté, že za čas bude podoba multiplayeru ustálena, prvotní dojmy se nesou v optimistickém duchu snad jen v řadách ředitelů a manažerů, kteří počítají především utržené peníze.
Uvidíme ale, co se se hrou a náladou kolem ní stane 16. listopadu, kdy oficiálně začne první obsahová sezóna a hlavně dorazí očekávané pokračování Warzone. Propojení všech tří hlavních částí hry – příběhu, multiplayeru a režimu battle royale – by mohlo být pomyslným „kliknutím“, kdy do sebe jednotlivé věci pěkně zapadnou, stále ale mají před sebou lidé z Infinity Ward poměrně dlouhou cestu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.