Archeoložka Lara Croft na handheld Game Boy Advance od Nintenda dorazila v roce 2002 v titulu Tomb Raider: The Prophecy. Byl to jen lehce nadprůměrný spin-off, který měl navíc svým pojetím ke klasickým dílům hodně daleko.
Jak se ale ukazuje, na slavný originál tento hardware přitom stačí. S velkou dávkou šikovnosti. Dokázal to modder Timur Gagiev alias XProger, který předvedl funkční port hry, jakou byste určitě na letité kapesní konzoli v této podobě neočekávali.
Vývojář enginu OpenLara si sám ještě před rokem nebyl podle svých slov jistý, zda GBA bude na hru stačit. Díky četné optimalizaci to ale dokázal a láká, že plánuje další vylepšení a úspory dat, aby se nakonec vešla celá hra na cartridge o velikosti 32 MB. Momentálně jsou dostupné jen tři úrovně. I když framerate zatím není ideální, samotný autor říká, že současnou verzi považuje teprve za alfu.
Díky enginu OpenLara je možné hrát první dobrodružství Lary Croft i na dalších nezvyklých platformách. Kromě Game Boye Advance jsou k dispozici třeba verze pro 3DO, PlayStation Vita, 3DS, Switch nebo původní Xbox. Nejde přitom o jediný působivý experiment. Kromě zmíněných portů XProger implementoval do původní hry i split-screen multiplayer.
Tituly na Game Boy Advance se nemohly pochlubit zrovna nejlepší 3D grafikou a tenhle projekt nepochybně patří mezi to nejhezčí, co jsem kdy viděl na GBA běžet. Když si člověk vzpomene, jak vypadal port původního Tomb Raideru pro N-Gage z roku 2003, je GBA verze skoro zázrak.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.