branding
Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition, Rockstar Games, Mobilní verze remasterů trilogie GTA byla odložena

Mobilní verze remasterů trilogie GTA byla odložena

Take-Two neuvádí žádný důvod, ani konkrétní termín. Náznaky přišly už v únoru

Zdroj: Take-Two Interactive
17. 5. 2022

Když vývojáři z Rockstaru oznamovali loni v říjnu remasterovanou trilogii série Grand Theft Auto, slíbili hráčům vedle možnosti zahrát si na tradičních platformách také verzi pro mobilní zařízení. Háček tkvěl v tom, že mobilní verze měla dorazit až v průběhu letošního roku, konkrétně v jeho první polovině, což se ale krátce po vydání na PC a konzolích přestalo jevit jako ten největší problém. Vlastní chyby a nedostatky ve hře přiměly vývojáře vrátit se alespoň částečně zpět k rýsovacím prknům, odstranit ty největší chyby a snášet obrovskou vlnu zasloužené kritiky, která se na značně nezvládnutý projekt valila. Není se proto zřejmě čemu divit, že společnost Take-Two Interactive v rámci zveřejňování finančních výsledků za uplynulý finanční rok 2021 potichu naznačila odklad vydání mobilní verze, a to na dosud blíže nespecifikované období aktuálního finančního roku, končícího 31. 3. 2023.

Zmínka o posunu do aktuálního finančního období nenaznačuje, že by měli vývojáři stihnout vydání do června, jak se předpokládalo.

Na změnu upozornil magazín VGC, který připomíná, že náznaky odkladu přišly už v únoru, když se probíraly finanční výsledky za čtvrtletí, které skončilo 31. prosince loňského roku. Tehdy Rockstar skrze zástupce Take-Two uvedl, že příslušné týmy věnují veškerou svou pozornost již vydaným verzím v zájmu opravy všech chyb, což mezi řádky bylo možné chápat jako signál blížícího se odkladu mobilních verzí. Nyní tedy došlo k jeho potvrzení, byť stále nevíme, na kdy přesně Take-Two nový termín vidí. Zmínka o posunu do aktuálního finančního období ale nenaznačuje, že by měli vývojáři stihnout vydání do června, jak se předpokládalo a odklad může být klidně i několikaměsíční.

Za připomenutí nicméně stojí, že vývoj nemají na starost přímo lidé z Rockstaru, nýbrž studio Grove Street Games, které jednoduše neodvedlo příliš dobrou práci. Kolem hry na konzolích a zejména na PC panovala velmi nepříjemná atmosféra, v rámci níž si hráči utahovali z podivné nedetailní grafiky a poukazovali také na zapomenuté soubory a pozůstatky po vývojářích, kvůli kterým byla na určitou dobu dokonce zastavena distribuce PC verze. Rockstar se následně za chyby omluvil a zástupci Take-Two slíbili, že se už nic podobného nebude opakovat. Následně ale prohlásili, že kolekce předčila jejich očekávání a chválili deset milionů prodaných kusů, což se přirozeně zamlouvalo i generálnímu řediteli společnosti Straussovi Zelnickovi, který nešetřil optimismem a superlativy.

Jak to tedy s GTA: The Trilogy na mobilech dopadne, ukáže až čas, faktem ovšem zůstává, že zpackané vylepšení grafiky, kvůli kterému hráči ironicky mluvili o mobilní verzi už když hráli na konzolích a PC, nemusí potěšit ani ty, kdo chtějí hrát na Androidu či iOSu. Ačkoliv se totiž podařilo odstranit například nepříjemný efekt deště a změnou prošly některé textury, hra například v souvislosti s postavami působí v porovnání s roky starými originály na některých místech hůře, což se musí zákonitě projevit i na menších displejích.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru