Indický vývojář Kabir Lal v únoru vydá novou 2D plošinovku Overcome pro PC. Hra je inspirovaná jeho bojem s rakovinou a následným obtížným rozchodem. Má jít o extrémně náročnou skákačku, která má hráči ukázat, jak může zármutek drasticky proměnit náš pohled na okolní svět. Autor slibuje čistou pixelartovou grafiku a líbivý soundtrack, který vyjadřuje emoce vývojáře během diagnozy a následné léčby, když procházel chemoterapií a radioterapií.
“V dětství mi videohry poskytly krásné světy, kam jsem mohl utéct v těžkých časech,” prozradil Lal s tím, že se vždy cítil lépe poté, co s nimi strávil nějaký čas. “Tohle médium se tak zdálo jako nejvhodnější k tomu, aby tlumočilo mé vlastní zážitky a pocity, přičemž by současně mohlo pomoci dalším lidem, kteří si procházejí podobnou situací tím, že mohou sdílet můj příběh,” doplnil.
Hratelnost pochopitelně představuje metaforu k boji autora a jeho duševnímu rozpoložení.
Na pohled jednoduše působící hra vás asi nepřekvapí technickým zpracováním, ale vyniká svou podstatou a poselstvím. Čeká na vás klasická porce skákání, překonávání překážek a snaha nepodlehnout záludným nepřátelům v údajně velice náročných úrovních. Každý ze čtyř světů má jinou podobu a snaží se v hráči vzbudit odlišné pocity. Všechny úrovně také přicházejí s novými protivníky, z nichž na každého platí prý jiná taktika. Jak už bylo řečeno nedílnou součástí celkového zážitku má být hudební doprovod, který bude odrážet náladu každého prostředí.
Titul Overcome je první komerční hrou stejnojmenného indického studia, které Kabir Lal založil v roce 2018. Hratelnost pochopitelně představuje metaforu k boji autora a jeho duševnímu rozpoložení. Je to interaktivní vyjádření jeho zápasu s těžkou nemocí a vypořádání s duševním stresem, kterým během léčby procházel, zatímco se snažil dokončit školu a stát se profesionálním herním vývojářem.
Projekt mladého autora vznikl během 6 měsíců. Hra momentálně nemá přesnější datum vydání. Kabir Lal chce, aby jeho zatím jednočlenný tým sídlící v Novém Dillí i do budoucna netvořil jen hry, které si lidé užijí, ale také v nich zůstal na konci cesty lepší pocit, než měli na začátku.
Některým hráčům novinka připomíná Celeste. Titulů, jejichž prostřednictvím se autoři vyrovnávali s nějakou těžkou životní zkouškou nebo nemocí, ať už vlastní nebo svých blízkých, je ale mnohem víc. Jedním z nejznámějších podobných příkladů je autobiografická hra That Dragon, Cancer od Numinous Games z roku 2016, která pojednává o rodině Greenových jejich synovi. Tomu byla v pouhých 12 měsících diagnostikována rakovina v konečném stádiu, které podlehl o čtyři roky později.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.