Konec října byl pro Ubisoft zkouškou z upřímnosti. Šéf společnosti Yves Guillemot při zveřejňování finančních výsledků za uplynulé čtvrtletí otevřeně promluvil o stavu her The Division 2 a Ghost Recon Breakpoint, které posléze označil za obrovské zklamání. Zašel pak ještě o krůček dál a naznačil, že právě neúspěch těchto titulů spustil uvnitř Ubisoftu vlnu sebereflexe, na jejímž konci je jednak odklad her Watch Dogs Legion, Gods & Monsters a Rainbow Six Quarantine, a jednak nutná změna interních postupů při vývoji budoucích titulů. Depresi a zklamání z odkladu vyjmenovaných her nicméně vystřídala vlna opatrného nadšení, že by se už mohlo s hrami od Ubisoftu konečně začít něco dít, a svezli se na ní i zástupci pařížské pobočky, zodpovědní právě za Breakpoint. Po několika dnech od Guillemotova vystoupení před investory hráčům slíbili, že hru opraví a svůj slib začínají v těchto dnech plnit. Masivní patch na verzi 1.0.3. řeší množství nedostatků, chyb i nefunkčních prvků a hráči jsou, zdá se, s výsledkem převážně spokojeni.
Pokud jste Breakpoint v polovině října znechuceně vypnuli, měli byste například vědět, že vývojáři konečně odstranili problémy s drony, resp. jejich vysíláním. Zaměřili se také na neustálé vyskakování informace o dokončení mise po každém loadingu, vyřešili překrývající se barvu zaměřovače při použití nočního vidění a přidali od hry možnost přepínat úhel kamery z levého na pravé rameno a naopak, když postava sedí v krytu. Stížnosti na umělou inteligenci pak Ubisoft řeší v osmnácti bodech, týkajících se nejen parťáků, ale také nepřátel a civilistů. Popisovat problémy, které Breakpoint měl, by dalo na dlouho, je každopádně příjemné, že se už NPC nezasekávají v terénu, umí vystoupit i z takového auta, do kterého někdo střelil, nebo že už umí nepřátelé reagovat na poplach a nezůstávají stát na otevřeném prostranství.
Zároveň s tím došlo na vybalancování některých prvků, mezi kterými je nejvýraznější posílení staminy o 66 procent, resp. její redukce na polovinu při skluzech.
Co se týče bugů, výpis jejich oprav je doslova vyčerpávající a je s podivem, že se na některé zjevné problémy nedostalo mnohem dřív, neřku-li ještě před vydáním. Hráč by se nově neměl spawnovat „pod“ mapou, nebude již možné přistávat vrtulníkem na jiném vrtulníku, postavy se v kooperaci nebudou zasekávat, když druhý hráč spustí cut-scénu ve chvíli, kdy první ještě prohledává nalezené dokumenty a spoustu dalšího. Zároveň s tím došlo na vybalancování některých prvků, mezi kterými je nejvýraznější posílení staminy o 66 procent, resp. její redukce na polovinu při skluzech. Právě tento bod se ale hráčům tolik nezamlouvá a tvrdí, že se tím Breakpoint odklání od svého taktického zaměření a jediné, co se ve hře skutečně děje, jsou ony nesmyslné skluzy i z těch nejmenších kopečků. Týká se to samozřejmě i PvP režimu Ghost War, který rovněž prošel mnoha úpravami stran síly zbraní, ale i technických nedostatků při nenadálém odpojování ze hry, případně připojování k rozběhnutému zápasu bez ohledu na probíhající kolo.
Jak už bylo řečeno v úvodu, jádro komunity Ghost Recon Breakpoint většinu změn spolu s opravami vítá a z jednotlivých reakcí lze vyčíst mírný optimismus. Hráči nicméně předhazují další problematické okruhy a naznačují, že vývojáři mají před sebou ještě dlouhou cestu. Namátkou by chtěli tak propracovanou správu zbraně jako ve Wildlands, stále se dožadují odstranění horní hranice bodů Battle Rewards a ze hry tu a tam stále mizí veškerý zvuk. S přihlédnutím k osudům her jako Driveclub nebo No Man‘s Sky se ale zdá, že Breakpoint svému vykoupení jednou dojde, byť to už nesmaže hořkost a značné zklamání ze zpackaného startu. Pozitivní na tom všem zůstává přístup vývojářů, kteří se nesnaží strkat hlavu do písku, podobně jako to dělali dlouhou dobu lidé z BioWare kvůli Andromedě a Anthemu. Do budoucna by ale bylo pro Ubisoft opravdu lepší, aby day-one patche vydávali na den vydání, a ne až měsíc poté…