branding
Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint, Ubisoft, Mise na záchranu Breakpointu začala

Mise na záchranu Breakpointu začala

První slíbený patch pro Ghost Recon je tady. Hráči začínají být mírně optimističtí

13. 11. 2019
Název: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 4. 10. 2019

Konec října byl pro Ubisoft zkouškou z upřímnosti. Šéf společnosti Yves Guillemot při zveřejňování finančních výsledků za uplynulé čtvrtletí otevřeně promluvil o stavu her The Division 2 a Ghost Recon Breakpoint, které posléze označil za obrovské zklamání. Zašel pak ještě o krůček dál a naznačil, že právě neúspěch těchto titulů spustil uvnitř Ubisoftu vlnu sebereflexe, na jejímž konci je jednak odklad her Watch Dogs Legion, Gods & Monsters a Rainbow Six Quarantine, a jednak nutná změna interních postupů při vývoji budoucích titulů. Depresi a zklamání z odkladu vyjmenovaných her nicméně vystřídala vlna opatrného nadšení, že by se už mohlo s hrami od Ubisoftu konečně začít něco dít, a svezli se na ní i zástupci pařížské pobočky, zodpovědní právě za Breakpoint. Po několika dnech od Guillemotova vystoupení před investory hráčům slíbili, že hru opraví a svůj slib začínají v těchto dnech plnit. Masivní patch na verzi 1.0.3. řeší množství nedostatků, chyb i nefunkčních prvků a hráči jsou, zdá se, s výsledkem převážně spokojeni.

Pokud jste Breakpoint v polovině října znechuceně vypnuli, měli byste například vědět, že vývojáři konečně odstranili problémy s drony, resp. jejich vysíláním. Zaměřili se také na neustálé vyskakování informace o dokončení mise po každém loadingu, vyřešili překrývající se barvu zaměřovače při použití nočního vidění a přidali od hry možnost přepínat úhel kamery z levého na pravé rameno a naopak, když postava sedí v krytu. Stížnosti na umělou inteligenci pak Ubisoft řeší v osmnácti bodech, týkajících se nejen parťáků, ale také nepřátel a civilistů. Popisovat problémy, které Breakpoint měl, by dalo na dlouho, je každopádně příjemné, že se už NPC nezasekávají v terénu, umí vystoupit i z takového auta, do kterého někdo střelil, nebo že už umí nepřátelé reagovat na poplach a nezůstávají stát na otevřeném prostranství.

Zároveň s tím došlo na vybalancování některých prvků, mezi kterými je nejvýraznější posílení staminy o 66 procent, resp. její redukce na polovinu při skluzech.

Co se týče bugů, výpis jejich oprav je doslova vyčerpávající a je s podivem, že se na některé zjevné problémy nedostalo mnohem dřív, neřku-li ještě před vydáním. Hráč by se nově neměl spawnovat „pod“ mapou, nebude již možné přistávat vrtulníkem na jiném vrtulníku, postavy se v kooperaci nebudou zasekávat, když druhý hráč spustí cut-scénu ve chvíli, kdy první ještě prohledává nalezené dokumenty a spoustu dalšího. Zároveň s tím došlo na vybalancování některých prvků, mezi kterými je nejvýraznější posílení staminy o 66 procent, resp. její redukce na polovinu při skluzech. Právě tento bod se ale hráčům tolik nezamlouvá a tvrdí, že se tím Breakpoint odklání od svého taktického zaměření a jediné, co se ve hře skutečně děje, jsou ony nesmyslné skluzy i z těch nejmenších kopečků. Týká se to samozřejmě i PvP režimu Ghost War, který rovněž prošel mnoha úpravami stran síly zbraní, ale i technických nedostatků při nenadálém odpojování ze hry, případně připojování k rozběhnutému zápasu bez ohledu na probíhající kolo.

Jak už bylo řečeno v úvodu, jádro komunity Ghost Recon Breakpoint většinu změn spolu s opravami vítá a z jednotlivých reakcí lze vyčíst mírný optimismus. Hráči nicméně předhazují další problematické okruhy a naznačují, že vývojáři mají před sebou ještě dlouhou cestu. Namátkou by chtěli tak propracovanou správu zbraně jako ve Wildlands, stále se dožadují odstranění horní hranice bodů Battle Rewards a ze hry tu a tam stále mizí veškerý zvuk. S přihlédnutím k osudům her jako Driveclub nebo No Man‘s Sky se ale zdá, že Breakpoint svému vykoupení jednou dojde, byť to už nesmaže hořkost a značné zklamání ze zpackaného startu. Pozitivní na tom všem zůstává přístup vývojářů, kteří se nesnaží strkat hlavu do písku, podobně jako to dělali dlouhou dobu lidé z BioWare kvůli Andromedě a Anthemu. Do budoucna by ale bylo pro Ubisoft opravdu lepší, aby day-one patche vydávali na den vydání, a ne až měsíc poté…

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru