Spor Microsoftu a Federální obchodní komise ohledně akvizice společnosti Activision Blizzard nepřestává hráče zásobovat zajímavými informacemi ze zákulisí. V pátek jsme si shrnuli poslední vývoj ve videu, ale tyto zprávy si zaslouží být i na webu a něco málo se urodilo i nad rámec toho, co jsme stihli pokrýt.
Během slyšení finanční šéf herní divize Tim Stuart uvedl, že ve fiskálním roce 2021 měl Minecraft od Microsoftu čtyřikrát vyšší příjmy na Switchi než na Xboxu a dvakrát vyšší příjmy na PlayStationu než na Xboxu. Na Xboxu má podle Stuarta nejmenší podíl. Jinak ale finanční ředitel potvrdil, že jde o jednu z nejvýdělečnějších first party her.
Šéf Xboxu Phil Spencer si zase pohrával s myšlenkou, že by před konzolemi a velkými hrami dal přednost těm mobilním. V mailu z roku 2019 si Spencer psal s Catherine Gluckstein o tom, že by se v tomto snažení mohli inspirovat tím, co dělá Activision. Zmínka o mobilních hrách před pár dny padla i v souvislosti se zájmem o Square Enix. Zjevně tak Microsoft opravdu vidí v tomto odvětví velký potenciál a je to pro něj jeden z klíčových faktorů při akvizici.
Dozvěděli jsme se také, proč není Roblox na PlayStationu. Sony jeho vydání zablokovala z obav o bezpečí dětí. Šéf PlayStationu Jim Ryan říká, že na PlayStationu hraje hodně mladých lidí, a proto byli tradičně k možným problémům opatrní. Tahle situace se ale má pomalu měnit, Sony je prý v kontaktu s lidmi z Robloxu a nechce už být tak konzervativní.
Finanční šéf Xboxu Tim Stuart byl také tázán na chat mezi ním a Mattem Bootym z listopadu 2021. Už tehdy měl podle těchto zpráv Phil Spencer rozhodnout, že všechny hry od ZeniMaxu budou v budoucnu exkluzivní. Tedy nejen nové značky. Následně měli Booty a Stuart řešit, jaký to bude mít dopad na příjmy. Je to zajímavé, protože veřejně Microsoft opakovaně deklaroval, že dál bude vydávat některé hry od ZeniMaxu i na konkurenční platformy.
Zajímavá byla i situace, kdy Microsoft u slyšení argumentoval tím, že všichni regulátoři až na britského a FTC už s akvizicí souhlasili. Ozval se ale kanadský úřad pro hospodářskou soutěž s tím, že tuto transakci dál monitoruje. Na to nicméně reagoval zpětně Microsoft, jehož mluvčí uvedl, že termín pro zamítnutí už minul a věc už podle firmy skutečně aktivně zkoumá jen úřad ve Spojených státech a Velké Británii.
A na závěr si dáme malé odlehčení. Právní zástupce Microsoft uvedl ve své řeči, že The Elder Scrolls 16 vyjde v roce 2026. Vypadá to, že se bude muset v nadcházejících měsících Bethesda dost činit… Ne, samozřejmě jde o přeřeknutí a myslel tím The Elder Scrolls 6. Je to nicméně zajímavé i proto, že jen pár dní nazpět bylo řečeno, že další díl TES vyjde nejdřív za pět let.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A na xboxu je to v gamepass
Takže na nintendo a Ps je daleko větší základna hráčů a ještě to kupuji za peníze a ne z předplatného
A ani se nedivím ze nejvíc vydělává už v roce 2021 Apríl měla hra 238milionu prodaných kopii