Otec Resident Evilu Šindži Mikami se nechal vyzpovídat magazínem IGN a výsledkem je rozsáhlý rozhovor, z nějž jsme pro vás vybrali alespoň pár největších zajímavostí. Řeč se stočila například k remakům hororové série od Capcomu. Co si o nich vlastně Mikami myslí? Viděl podle svých slov vylepšený druhý díl a ten se mu líbil. Zjevně ho ale sám nezkusil. “Myslím, že budou dělat remaky těchto her tak, dokud se budou dobře prodávat,” poznamenal.
Mikami prozradil, že na začátku na hře GhostWire: Tokyo pracovalo po dobu šesti měsíců asi jen pět lidí. Tento tým se pak rozrostl na 10 lidí, přičemž se projektu věnovali několik let (!), než vstoupil do plné produkce.
Magazín IGN se Mikamiho zeptal i na to, co říká na spekulovaný remake Resident Evilu 4. Pokud bude podle něj dobrý, nemá s ním prý žádný problém. Sluší se připomenout, že podle nepotvrzených zákulisních zpráv dal Mikami autorům remaku nějaké tipy a své požehnání. Spekuluje se, že měl dokonce dostat nabídku podílet se na remaku přímo s týmem M-Two, ale odmítl ji kvůli ostatním povinnostem.
Samotný Mikami totiž v tuto chvíli pracuje se svým studiem Tango Gameworks na hororu GhostWire: Tokyo, který byl oznámen loni v červnu na E3. Řeč se proto pochopitelně stočila i k této tajuplné hře. Mikami prozradil, že na začátku na hře pracovalo po dobu šesti měsíců asi jen pět lidí. Tento tým se pak rozrostl na 10 lidí, přičemž se projektu věnovali několik let (!), než vstoupil do plné produkce. Magazín IGN poznamenal, že jde o velký luxus strávit tolik času s ranou verzi. Podle Mikamiho na žádné minulé hře pravděpodobně nepracoval tak dlouho jako na GhostWire: Tokyo.
Nutné je ale zdůraznit, že vývoj titulu nevede, figuruje v roli producenta. Kreativní šéfkou byla Ikumi Nakamura, která s nápadem na hru přišla. Ta titul představila loni na E3, ale z Tango Gameworks odešla ještě téhož roku v září po devíti letech. Mikami podle svých slov týmu asistuje. Coby výkonný producent, veterán a zakladatel studia ale pochopitelně pomáhá s každým podobným projektem. Závěrem rozhovoru ještě Mikami na adresu GhostWire: Tokyo prozradil, že jde podle něj o úplně nový typ hry.
Ale během povídání se samozřejmě nejen hledělo do budoucnosti, ale také trochu vzpomínalo. Řeč se stala třeba k hororům obecně a hledání inspirace. Podle Mikamiho se lidé v osmdesátých a devadesátých letech báli zombíků a dalších podobných nestvůr, ale teď už se zdají být vůči tomuto strachu imunní a už je tyto věci moc neděsí. Jedna věc se ale u hororů v časem nezmění, a to jsou lidé, naše společnost a kultura.
Kdyby nebylo úspěchu původního Resident Evilu, chtěl by prý dělat akční hry na způsob filmů jako Smrtonosná past.
“Jako lidi nás nic neděsí víc než my sami,” myslí si Mikami a poznamenává, že třeba ve filmu se ze zombie stává vedlejší nebezpečí, a to hlavní představují samotní hrdinové. Horory se podle něj změnily z přímých a fyzických spíš na tiché a psychologické.
Šindži Mikami také připustil, že se někdy cítí být obětí vlastního úspěchu a žánru, který pomohl definovat. Kdyby nebylo úspěchu původního Resident Evilu, chtěl by prý dělat akční hry na způsob filmů jako Smrtonosná past. Po dokončení prvního dílu své hororové ságy dokonce takový projekt navrhl, ale Capcom dal přednost pokračování Resident Evilu. Kdyby ale zjevně nebyla poptávka po dalších hororech od fanoušků tak veliká, Mikami by se se “strašidly” asi dávno rozloučil a zkoušel i jiné náměty.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.