branding
Midnight Suns od Firaxis není XCOM s hrdiny od Marvelu

Midnight Suns od Firaxis není XCOM s hrdiny od Marvelu

Představení mohlo fanoušky zmást. Hra podle autorů nesdílí s XCOMem žádné mechanismy

Zdroj: 2K Games
26. 8. 2021

Ještě před zahájením veletrhu E3 se spekulovalo, že jednou z her, která vzniká pod hlavičkou 2K Games, může být nový projekt studia Firaxis. Řada insiderů a novinářů, včetně Jasona Schreiera, proto začala otevřeně mluvit o tom, že jde o další hru v duchu XCOMu, tentokrát však s licencí od Marvelu. Na E3 k představení nedošlo, s blížícím se Gamescomem a potvrzením Take-Two, že v srpnu představí zbrusu novou značku, však bylo čím dál tím jistější, že se ještě před koncem letních prázdnin dočkáme právě na německém veletrhu. A pokud jste sledovali společně s námi včerejší přenos Opening Night Live, víte, že jde o hru Midnight Suns, která skutečně zapadá do žánru taktických tahových akčních RPG. Během včerejší show jsme mohli sledovat první trailer, který se soustředil na příběhové pozadí, a už 1. září bychom měli sledovat první záběry z vlastního hraní. Aby však nedocházelo ke spekulacím, jak těsně budou mít Midnight Suns ke svému předobrazu v podobě XCOMu, mluvili vývojáři s vybranými médii a vysvětlili, že hry toho ve skutečnosti příliš společného nemají.

Začněme ale nejprve trailerem, který představuje na první pohled trochu nesourodou partu superhrdinů, jejíž význam zřejmě pochopí jen zanícení fanoušci. Pokud se k nim řadíte, název hry vám zřejmě evokoval příběhovou linii Rise of the Midnight Sons, která se v komiksech s Ghost Riderem začala objevovat v roce 1992. Spojili se v ní temní hrdinové jako právě Ghost Rider, Dr. Strange, Blade nebo Jonny Blaze, aby zastavili matku všech démonů Lilith. A přesně o to samé půjde i v čerstvě představené hře. Situace kolem jejího vývoje a podoby ale není tak snadná, což odráží už mírně pozměněný název. Podle redaktorů magazínu Den of Geek poupravili vývojáři jméno proto, aby dali najevo, že do děje sami se svolením Marvelu vstupují, což se odráží nejen v zapojení dalších, spíše kladných hrdinů jako je Kapitán Amerika nebo Iron Man, ale také v přítomnosti úplně nového hrdiny Lovce, který bude hráčovou postavou. Jak uvádí vedoucí designér Jake Solomon ve svém rozhovoru pro Polygon, Lovec je výsledkem spolupráce Firaxisu a Marvelu a v příběhu hry představuje zavrženého potomka zmiňované Lilith, který byl svou matku jako jediný schopný v minulosti porazit. I proto se partička dalších hrdinů – celkově jich bude 13 – snaží v úvodu Lovce vzkřísit a následně s ním spolupracovat na záchraně světa.

Co se týče hry, Midnight Suns nejde odpárat podobnost s XCOMem na ploše žánrového zasazení. Jak už je uvedeno výše, jde o taktické tahové akční RPG, což zmiňované slavné sérii odpovídá. Solomon ale naznačil, že herní mechanismy nemohou být shodné už jen proto, koho budeme ve hře ovládat. Do boje proti démonům se budete vydávat ve čtyřčlenné skupině, která bude vždy zahrnovat Lovce. Koho si hráč vezme na pomoc, závisí zcela na jeho rozhodnutí, pořád se ale bavíme o superhrdinech, kteří svou mocí značně převyšují tým vojáků z XCOMu. Už v tom tkví podle Solomona značný rozpor, i když přiznává, že přibližně ještě před dvěma lety se jim pod rukama skutečně rýsoval XCOM s licencí od Marvelu, jak o něm hráči v tuto chvíli mluví. „Samotné téma a postavy na mapě vyžadují, abychom změnili směr, takže jsme nakonec skončili s vývojem něčeho úplně jiného [než jsme původně očekávali],“ říká designér hry. S týmem svých kolegů prý trávil spoustu času nad postavičkami HeroClix, které sloužily jako živá maketa budoucích soubojů ve hře a na základě toho upravovali jednotlivé prvky hratelnosti.

Hráči se proto mají připravit, že budou pravděpodobně oni v roli těch, koho se nepřátelé obávají a ke slovu přijdou velmi silné útoky, větší míra interakce s prostředím a například častější rozdělování skupiny a oddělený boj na několika frontách, který se nemusel v XCOMu vždy vyplácet. Rozdíl bude i v tom, že Midnight Suns nebudou mít prvek definitivní smrti, takže o plejádu hrdinů nepřijdete a zůstanou s vámi až do konce hry, nebo do té doby, pokud nerozhodne scénář příběhu jinak. Přesto to ale neznamená, že by měl Lovec k ruce partu hrdinů, kteří budou vždy připraveni vyrazit do boje. Mezi jednotlivými misemi se bude hráč v tradičním střihu 3rd person her pohybovat po Opatství – tajné základně Půlnočních sluncí, kde bude nutné navazovat vztahy s jednotlivými superhrdiny, trávit s nimi volný čas, zjišťovat o nich další důležité informace a jednoduše se starat o to, aby nikde nic neskřípalo. Že to zřejmě nebude snadné a nepůjde univerzálně kamarádit se všemi, je už teď jasné, když se podíváte na složení hrdinů, i to je ale podle Solomona další prvek, kterým se nová hra od XCOMu odklání.

Abychom byli konkrétní, vedle hráčova Lovce jsou už na základě včerejšího videa potvrzení Ghost Rider, Dr. Strange, Iron Man, Wolverine, Kapitán Amerika, Magik, Nico, Captain Marvel a Blade, jak už ale zaznělo, dohromady by jich mělo být 13, takže si na odhalení zbývající části ansámblu musíme počkat. Sám Lovec pak bude superhrdinou v pravém slova smyslu, jen jeho zaměření opět podlehne chuti každého z hráčů, kteří budou moci vybírat ze čtyř desítek superschopností a libovolně je mixovat. Určitě očekáváme nějaké omezení, ale sami vývojáři tvrdí, že jde o velmi unikátní chvíli na ploše licencované hry od Marvelu a něco, na co jsou hrdí. Sám Solomon nicméně nezapomněl dodat, že je obrovským fanouškem Marvelu, že sám miluje linii Rise of the Midnight Sons a byl to on, který ji zástupcům Marvelu nabídl, když se jim ozvali se zájmem spolupracovat. Byl také rád, že během prvních telefonátů lidé z Marvelu prokázali dostatečnou znalost XCOMu a do partnerství šli s jasnou představou, do jakého žánru výsledný projek zapadne.

Midnight Suns vychází v březnu 2022 pro PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series a Nintendo Switch. Už za několik dní, ve středu 1. září, odhalí vývojáři první záběry z vlastního hraní.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru