Společnost Microsoft podle vyjádření finančního ředitele Xboxu Tima Stuarta na TMT Summitu uvažuje nad bezplatným Game Passem. Speciální úroveň „předplatného“ má být založená na hraní stejné nabídky her jako v placeném Game Passu, ovšem s tím rozdílem, že hráči budou „vydělávat“ na vlastní hraní sledováním reklam. Nejde o novou myšlenku, a to ani v případě Microsoftu a jeho herních služeb – něco podobného se už probíralo před rokem na základě náznaků, že chce Microsoft předplatné zlevnit. Šlo ale pouze o úvahy, které nyní díky aktuálnímu vyjádření Tima Stuarta konečně dostávají konkrétní obrysy.
Xbox gaming CFO Tim Stuart outlines a potential scenario where xCloud game streaming is offered for free with advertisements https://t.co/B58cJMJEBi
— TweakTown (@TweakTown) December 10, 2023
Jak zástupce Microsoftu interpretuje například magazín TweakTown, Microsoft má jít skrze podobné úvahy naproti rozvojovým státům či regionům, kde lidé nedosahují tak vysokých příjmů, případně v nich není konzolové hraní na prvním místě popularity. Je tudíž zjevné, že by v případné bezplatné úrovni Game Passu bylo zahrnuté i hraní přes cloud, takhle konkrétní ale Stuart na TMT Summitu nebyl. Uvedl nicméně, že místa, kde by mohla podobná nabídka přijít, jsou například Afrika, Indie či jihovýchod Asie, pro jejichž obyvatele by mohlo jít o výhodný obchod. „Chcete se dívat 30 sekund na reklamu, a pak si na dvě hodiny zahrát streamovanou hru,“ položil řečnickou otázku Stuart a odpověděl na ni příkladem z Afriky.
Podle jeho slov tvoří polovinu obyvatel tohoto kontinentu lidé mladší 23 let, kteří mají k dispozici mobilní telefony či tablety, ale nedisponují příliš vysokým příjmem. Právě pro ně by ale mohl bezplatný Game Pass dávat smysl a tímto směrem zřejmě Microsoft vykročí. Je tudíž na místě očekávat, že nabídka nebude platná pro Evropu či Severní Ameriku, protože tam se podle Stuarta nachází hráči, které Microsoft či Xbox úspěšně oslovuje, například i skrze nedávno představené předplatné Game Pass Core. Namísto toho v jiných zemích se nachází miliony potenciálních zákazníků, které ale Microsoft momentálně oslovit neumí a tohle by mohla být cesta.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Ale také jsme říkali, že to nemusí jít donekonečna a že budeme potřebovat trochu pomoct. Každý, kdo nás finančně podporuje, se opravdu výrazným způsobem zasadil o oddálení tohoto momentu, ale v tuto chvíli to nestačí. Musíme mít větší příjem z reklam, abychom mohli stabilně fungovat. Když nás tu někdo při rozšíření předplatného „podezříval“, že ty peníze možná ani nepotřebujeme a chceme si jen přilepšit, odpovídal jsem, že samotná naše povaha a snaha nemuset to obhajovat byla nejlepším důkazem, že bychom to neudělali, kdyby to nebylo potřebné. S reklamou je to stejné. Nepřidávali bychom inzerci, kdyby to nebylo nutné. Už proto, že pak samozřejmě musíme logicky odpovídat na potenciální nepříjemné otázky, které přijdou.
Věříme, že to pochopíte. A my budeme, to nám věřte zase vy, z druhé strany vždycky hledat způsob, jak najít nějaký kompromis. Vyvážit komfort čtenáře a efektivitu reklamy.
Tieto marketingovo reklamne perpetum mobile su nahlavu.
Microsoft je firma s prakticky neomezeným cashem, stejně jako u jiných korporátů podobné velikosti tak jeho marketingová strategie nemusí být a také není zaměřená na okamžitý zisk, ale na budování brandu, klidně z výhledem na dekádu dopředu. Navíc i ty reklamy můžou přinášet solidní zisk. Přece si nemůžete myslet, že lidi v Africe nemají mobily, nemají bankovní účty, nevybírají si operátora, nepijou limonády, nekupujou si jídlo… A to všechno se jim někdo snaží prodat, třeba skrze reklamu v Game Passu.
Ja chapem ze z pohladu MS je to sposob ako sa dosta na trh, vychovat si „zavislakov – buducich platitelov“ a tak aby ich to stalo co najmenej, cize to zaplatia inzerenti z reklamy. Ale mna ako zadavatela reklamy by asi netesilo keby targetom bola prave nizkoprijmova cast ktora si ten moj produkt za beznu cenu asi moc nekupi. Jasne su tovary ktore kupuju aj africania, a asi si to MS zratal a budu mat dost globalnych dodavatelov tovarov a sluzieb ktory tam uz predavaju a zaroven reklama uzivi tuto MS akciu, len je to trochu chore….