branding
Microsoft prý integruje reklamy do free to play her

Microsoft prý integruje reklamy do free to play her

Zdroje Business Insideru mluví o billboardech. Microsoft si je vědom možné negativní reakce

Zdroj: ilustrační foto, Codemasters
17. 4. 2022

Společnost Microsoft podle informací portálu Business Insider (přepis VGC) údajně přemýšlí nad zpřístupněním reklamních ploch ve free to play hrách pro Windows a Xbox. Alespoň prozatím by se mělo jednat o billboardy či plakáty, prostřednictvím kterých mohou vývojáři těchto her zvýšit své příjmy. Protože by se mělo v první řadě jednat o pokus, jak na to zareagují všechny zúčastněné strany – tedy včetně hráčů – Microsoft si údajně nemá účtovat žádný poplatek a všechny tímto získané peníze nechat autorům her.

„Jeden ze zdrojů spekuluje, že Microsoft v současné době nemá zájem vybírat podíl z příjmů z reklamy, protože chce poskytnout více příležitostí k vydělávání peněz vývojářům,“ uvádí Business Insider konkrétně. Důvodem takto vstřícného postoje mají být obavy Microsoftu z reakce hráčů, kteří sice free to play hry rádi hrají, ale proti nejrůznějším formám reklamy vystupují velmi negativně. Ačkoliv se to týká spíše mobilních her, v nichž jsou reklamy mnohdy implementovány velmi agresivně, právě otevření stavidel reklamy i na počítačích či herních konzolích by mohlo do tohoto stavu postupně dovést i tento trh.

Microsoft si ale má být těchto rizik dobře vědomý, a proto údajně postupuje velmi obezřetně a hodlá reklamy v určitém ohledu kontrolovat. „Microsoft hodlá vytvořit soukromý marketplace, kde budou moci reklamy do her vkládat pouze vybrané tituly, a to způsobem, který nenaruší herní zážitek,“ uvedly dva zdroje Business Insideru. Portál dále tvrdí, že mezi první plány na začlenění těchto reklam patří například „digitálně vykreslené billboardy v automobilové závodní hře“, což nechává vzpomenout na rok 2008, hru Burnout Paradise a prezidentskou kampaň Baracka Obamy.

Zda zůstane jen u billboardů, které – ruku na srdce – skutečně v herním zážitku nepřekáží, však není v tuto chvíli jasno. Business Insider nedokázal potvrdit, či vyvrátit, zda Microsoft uvažuje i nad jinými formami reklam, jako jsou skiny nebo videoreklamy, které by už hraní ovlivnit mohly. Současně také není jisté, zda už Microsoft nabídku představil potenciálním inzerentům, kteří nepochybně přijdou i se svými požadavky a mohou finální podobu ovlivnit. Vše nicméně bude muset běžet v součinnosti všech tří stran – vývojářů, inzerentů a Microsoftu – a je otázkou, nakolik daleko takto odhalené plány ve skutečnosti jsou.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru