branding
Microsoft propouští 1900 zaměstnanců ze své herní divize

Microsoft propouští 1900 zaměstnanců ze své herní divize

Restrukturalizace se dotkne Activisionu, Blizzardu, ZeniMaxu i týmů Xbox Game Studios

Zdroj: Koláž/Vortex

Společnost Microsoft v průběhu čtvrtku oznámila významný zásah do fungování své herní divize. Na základě dnešního rozhodnutí přichází masivní propouštění více než 1900 zaměstnanců z celkového počtu 22 tisíc lidí pracujících v Activisionu, Blizzardu, studiích ZeniMaxu i všech dalších subjektů sdružených pod hlavičkou Xbox Game Studios. Zprávu o propouštění doplňuje vzkaz Phila Spencera, který se vyjadřuje nejen k výše zmíněnému počtu, ale také k důvodům, které k propouštění vedly. „Učinili jsme bolestivé rozhodnutí snížit stav naší pracovní síly v oddělení her o přibližně 1900 lidí z celkového počtu 22 000 zaměstnanců v našem týmu,“ oznámil Phil Spencer prostřednictvím magazínu IGN. Dodal také, že k propouštění přistupují se vší vážností a snaží se zmírnit dopady na ty, kterých se situace týká. „Jsme vděční za vaší kreativitu, vášeň a odhodlaní, které jste přinesli do našich her, mezi naše kolegy a doručili naším hráčům,“ říká šéf Xboxu.

Phil Spencer dále ve svém prohlášení uvádí, že s vedením jednotlivých částí herní divize Microsoftu momentálně řeší budoucí strategii a vykonávání stanovených plánů tak, aby byly udržitelné a pomohly společnosti k dalšímu růstu. „Společně nastavujeme priority, identifikujeme překrývající se oblasti [našeho podnikání] a zajišťujeme, že jsme nasměrovaní k těm nejlepším příležitostem pro růst,“ vyjmenovává Spencer. Potvrzuje rovněž, že společnost nehodlá pozastavit investice a chce i nadále plnit závazek, přinést hry co největšímu počtu hráčů na celém světě. „Ačkoliv je to obtížná chvíle pro celý náš tým, nikdy jsem si nebyl jistější vaší schopností vytvářet a podporovat hry, příběhy a světy, které přivádí hráče k sobě,“ uzavírá Spencer.

Magazín IGN pak s odkazem na vlastní zdroje uvádí, že krátce po nedávné prezentaci Developer_Direct, na které byl blíže představen Indiana Jones, ale mluvilo se také o Avowed, druhém Hellbladu nebo hře Ara: History Untold, seškrtal marketingové rozpočty řady projektů. To prý předcházelo samotné zprávě o propuštění, což naznačuje, že Microsoft hledá úspory plošně, bez ohledu na investici bezmála 70 miliard dolarů do akvizice Activisonu Blizzard.

Velké změny v Blizzardu

Některé z odchodů jsou velmi konkrétní. Prezident Blizzardu Mike Ybarra uvedl, že se rozhodl opustit společnost. Stejně tak šéf designérů Allen Adham. Dříve oznámená, ale blíže nepředstavená survival hra od Blizzardu, jejíž vývoj vedl někdejší šéf Far Cry Dan Hay, byla v rámci aktuálních změn také zrušena. Ybarra poděkoval všem kolegům s tím, že pro něj bylo ctí Blizzard vést. Teď prý bude znovu tím největším fanouškem studia, ale už zvenčí. Vyjádřil podporu všem, kteří musejí firmu opustit. Mike Yabarra strávil v Microsoftu víc než 20 let.

„Chci poděkovat všem, kdo jsou dnešními zprávami ovlivněni, za jejich významný přínos pro tým v Blizzardu a život hráčů. Je to neuvěřitelně těžký den a moje energie a podpora se bude zaměřovat na všechny úžasné lidi, kterých se propouštění týká,“ píše Ybarra ve zmíněné vzkazu. Vybízí pak odcházející zaměstnance Blizzardu, aby jej kontakovali, pokud by měli pocit, že jim může s něčím pomoct, ať už by šlo o předání kontaktů nebo doporučení pro další zaměstnavatele. Ybarra nicméně promluvil i ke komunitě hráčů, a právě na tomto místě oznámil svůj odchod. „Vést Blizzard tímto neuvěřitelným obdobím a být součástí týmu, který jej formuje pro budoucnost, pro mě bylo absolutní ctí,“ říká Ybarra a uzavírá komentář tím, že po více než 20 letech strávených v Microsoftu a čtyřech v Blizzardu se z něj stává fanoušek „zvenčí“.

Novinář Jason Schreier na Twitteru uvedl, že ještě v listopadu mu dosavadní prezident Blizzardu Mike Ybarra řekl, že plánuje ve firmě zůstat tak dlouho, dokud ho někdo nedostane pryč. Nového prezidenta má Blizzard údajně představit příští týden. Odcházející Allen Adham je dokonce jeden z původních zakladatelů Blizzardu. „Jako jeden ze spoluzakladatelů společnosti Blizzard měl Allen velký vliv na všechny její hry. Jeho vklad budeme pociťovat ještě dlouhá léta, a to přímo i nepřímo, protože Allen plánuje pokračovat v mentorování mladých designérů napříč celým odvětvím,“ řekl na konto odcházejícího Adhama Matt Booty pro magazín The Verge. Pokud jde o zrušený survival, minimálně část jeho vývojářů bude přesunuta k jiným projektům, komentoval Booty na stejném místě.

Zpráva o obrovském propouštění přichází pouhé tři měsíce poté, co se Microsotu konečně povedlo dokončit akvizici společnosti Activision Blizzard za 70 miliard dolarů. Za prvních 25 dní roku 2024 jsme se tak v počtu propuštěných lidí v herním průmyslu (víc než 5 tisíc celkem) dostali v podstatě na polovinu toho, co za celý loňský rok.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru