Microsoft včera zveřejnil finanční výsledky za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2021 a podle očekávání byly lepší než ve stejném období před rokem. Uvedení Xboxu Series X a S se promítlo už do předchozích čtvrtletí, přičemž aktuální hlásí 50procentní meziroční nárůst příjmů. Celkově Microsoft utržil 3,53 miliardy dolarů a vděčí za to nejen prodeji hardwaru, ale také her a služeb. Procentuální nárůst obou těchto segmentů činí meziročně 232 % pro hardware a 34 % pro software a služby, který je dle Microsoftu výrazně řízen third party hrami, předplatným Xbox Game Pass a v neposlední řadě i vlastními hrami z Xbox Studios.
Z 80 procenty příjmů z herní oblasti vděčí Microsoft prodeji her a hlavně služeb, tedy převážně Game Passu.
Jak dále poukazuje analytik Daniel Ahmad, Microsoft zažil nejlepší první čtvrtletí kalendářního roku za posledních šest let, v nichž docházelo k pravidelnému nárůstu příjmů. Vyzdvihuje také, že ačkoliv bylo zahájení prodeje nové generace Xboxu důležitým faktorem, prodej konzolí zastupuje jen poměrově mnohem menší část všech peněz, které z herní oblasti proudí do Microsoftu. Z 80 procent za ně totiž redmondská společnost vděčí již zmiňovaným hrám a hlavně službám, které zaznamenávají růst nejen v popularitě, ale právě i s ohledem na finanční stránku věci. Připomínáme, že Game Pass coby momentálně nejzářivější doprovodná služba Xboxu a Windows měla v dubnu oficiálně potvrzených 23 milionů uživatelů a Ahmad mluví o setrvalém růstu. Co je však nejdůležitější, Microsoft promuje Game Pass coby vstupní bránu do celého svého herního ekosystému, zatímco konzole nabízí jako jednu z hardwarových možností.
Microsoft reported gaming revenue of $3.53bn for the quarter ending Mar 31, 2021, up 50% YoY.
Xbox content & services revenue up 34% YoY, driven by strong software sales + Game Pass growth
Xbox hardware was up 232% YoY due to Series X | S demand + favorable comp vs last year pic.twitter.com/D8QtQ24Xj5
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) April 27, 2021
Problém pak samozřejmě tkví i v jejich nedostatku, což je vleklý problém týkající se i konkurence a především výrobců grafických karet. Situace je podle Microsoftu velmi složitá a zlepšení není na dohled. Finanční ředitelka Amy Hood naznačila, že se Microsoft dívá pouze na aktuální čtvrtletí – končí 30. června 2021 – takže lze konstatovat, že by zlepšení mělo přijít nejdříve v červenci, ale takhle jednoduše interpretovat její slova nelze. I vyjádření ostatních společností, kterých se nedostatek čipů týká, nezní nikterak optimisticky a je velmi pravděpodobné, že krize bude pokračovat i na podzim. „V segmentu her očekáváme růst tržeb […], obrovská poptávka po Xboxu Series X a S ale bude i nadále způsobovat nedostatečné zásoby,“ říká ostatně Hood a hráčům příliš naděje nedává.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.