array(48) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1742905409:3" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(63) "Microsoft nařídil přidat Korejce do AoE II kvůli StarCraftu" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(106) "Vývojáři na to měli jen pět týdnů, dopustili se ovšem několika chyb. To mělo vést i k zatčení" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20250324"]=> array(1) { [0]=> string(2) "32" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "227589" } ["_pageview_20250325"]=> array(1) { [0]=> string(3) "918" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"aa78ff6a-5387-4c0a-9886-a46a869d3497","external_id":"765f0d83-bb6b-a3b0-a849-51c226267f29","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_wp_old_date"]=> array(1) { [0]=> string(10) "2025-03-24" } ["_pageview_20250326"]=> array(1) { [0]=> string(4) "1170" } }
Microsoft nařídil přidat Korejce do Age of Empires II kvůli StarCraftu

Microsoft nařídil přidat Korejce do AoE II kvůli StarCraftu

Vývojáři na to měli jen pět týdnů, dopustili se ovšem několika chyb. To mělo vést i k zatčení

Zdroj: Microsoft
25. 3. 2025

V srpnu to bude 25 let od vydání rozšíření The Conquerors pro legendární Age of Empires II: The Age of Kings z roku 1999. Tento dodatek představil pět nových frakcí, jimiž byli Aztékové, Mayové, Španělé, Hunové a překvapivě také Korejci. Jejich přítomnost nebyla původně v plánu a do hry se dostali vyloženě až na poslední chvíli, přičemž celý tento proces byl mimořádně zajímavý a také hektický. O historku z vývoje se na svém Twitteru podělil designér Sandy Petersen, jenž v Ensemble Studios na hře i jejím dodatku pracoval, ale mimo jiné vytvořil i Call of Cthulhu nebo se podílel na sériích Doom a Quake. Microsoft dle jeho slov vývojářům těsně před vydáním zavařil a důvodem byl… StarCraft.

Peterson vzpomíná, jak byl v roce 1999 pověřen navržením rozšíření, s tím, že si jako jeho téma zvolil dobyvatele (The Conquerors) a že chtěl mít opět čtyři národy, stejně jako v rozšíření Rise of Rome pro první díl. Vývoj podle něj probíhal více než dobře, v lednu 2000 už měli mít dokonce skoro hotovo, a to celých pět týdnů před plánovaným datem, proto už se pomalu těšil na práce na třetím díle. Najednou se ale měl ozvat Microsoft, který přišel s nečekaným požadavkem v podobě přidání Korejců do hry. Petersen měl oponovat a argumentovat tím, že Korejci nebyli dobyvatelé, a proto se do tohoto dodatku nehodí, na což měl však Microsoft protiargument, opět podobně zajímavý jako samotný požadavek. Microsoft se tak dle Petersena měl rozhodnout kvůli úspěchu StarCraftu od Blizzardu v Jižní Koreji, kde se tehdy prodaly tři miliony kopií. Peterson měl tentokrát argumentovat tím, že ve StarCraftu se Korejci nenachází, tudíž jejich přítomnost má nulovou souvislost s úspěchem hry, na což však Microsoft dle jeho vzpomínek neslyšel a znovu zopakoval svůj předchozí argument.

Tehdy mělo být jasno, že nemají na výběr a budou muset ve zbývajících pěti týdnech Korejce přidat, jelikož nedostali žádný čas navíc. Vývojáři tento nelehký úkol sice splnili, ale dopustili se několika chyb, což mělo dokonce i právní dohru. Korejské želví lodě měly špatný vzhled, ačkoli vycházely z legitimního zdroje, který se však Korejcům dle Petersena nelíbil. Japonské moře ve hře pojmenovali Sea of Japan, nicméně Korejci prosazují název Východní moře (East Sea), přičemž jde o předmět sporu. A posledním problémem byla zmínka o japonské invazi do Koreje neboli Imdžinské válce mezi lety 1592 a 1598, což bylo kolem roku 2000 obzvláště citlivým tématem. Zástupce společnosti Microsoft v Jižní Koreji měl být zatčen a na nějakou dobu zadržen, k čemuž však Petersen nedodává další detaily. Výsledkem každopádně bylo pozitivně hodnocené i dobře prodávané rozšíření, které ovšem navzdory přítomnosti Korejců neprodalo tři miliony kusů, jak si podle všeho Microsoft představoval.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru