Jak už jste mohli vyčíst z předchozích zpráv o snaze Microsoftu úspěšně uzavřít akvizici společnosti Activision Blizzard, vše se zdánlivě zaseklo na tématu Call of Duty. Zejména pro společnost Sony je význam této série tak velký, že ji používá jako varování před možným vychýlením trhu, což by bylo proti pravidlům rovné hospodářské soutěže, resp. vzniku výrazné výhody pro Microsoft v oblasti digitální distribuce, prodeje konzolí i předplatitelských služeb. I z tohoto důvodu regulační orgány řady států požádali o prodloužení lhůty na posouzení celé záležitosti a obě strany – Microsoft a Sony – se snaží neustále přicházet s argumenty, které vyvrací a z druhé strany potvrzují předložená rizika. Sony nechce přijít o možnost uvádět Call of Duty na PlayStationu, zatímco Microsoft otevřeně tvrdí, že z dalších dílů jedné z nejúspěšnějších videoherních sérií neudělá exkluzivitu pro Xbox. Tedy za předpokladu, že nenajde možnost, jak pokrýt případnou finanční ztrátu, kdyby ke Call of Duty rázem neměly přístup desítky milionů hráčů na konkurenční platformě.
Microsoft says it has offered Sony a deal that would see the Call of Duty franchise remain on PlayStation for a decadehttps://t.co/i7yMjmUhFi pic.twitter.com/s0K75Fm00w
— VGC (@VGC_News) November 21, 2022
Mnohokrát tak už ze strany Phila Spencera a dalších vedoucích pracovníků Xboxu zaznělo, že Sony už své záruky dostala, případně dostat může, nikdy se ovšem nemluvilo o smlouvě, která by vydávání oblíbené střílečky na PlayStationu stvrdila písemně. Momentálně jsme však v bodě, že Phil Spencer o smlouvě uvažuje, jen ji nehodlá se svými právníky sepsat na neomezeně dlouhou dobu. Tím se dostáváme k aktuální informaci, s níž přišel Microsoft, že Sony byla nabídnuta písemná 10letá záruka, a to zkraje letošního listopadu. Zástupci Microsotu to potvrdili v rozhovoru pro New York Times (přes VGC), ovšem Sony odmítla nabídku veřejně komentovat. Můžeme se proto pouze domnívat, co přesně je obsahem smlouvy, tedy zejména stran podmínek a dalších kliček, které by nemusely být pro Sony výhodné.
V rozhovoru pro New York Times pak lidé z Microsoftu zašli tak daleko, že mluví o ovlivňování regulátorů ze strany Sony na základě nepodložených informací
Na druhou stranu Phil Spencer v minulosti opakovaně naznačil, že by se ke Call of Duty chovali stejně jako k Minecraftu, tedy že by se snažili vydávat hru na těch platformách, kde pro ni existuje publikum. Tedy nikoliv pouze na PlayStationu, ale klidně i na konzolích od Nintenda, jako se už dlouhé roky neděje. Pak Phil Spencer rovněž mluvil o tom, že Call of Duty není to jediné, co chtějí získat – v tomto ohledu naznačoval velký význam společnosti King, která je rovněž součástí akvizice a je velkým hráčem v mobilním segmentu. A samozřejmě se pak Spencer a další lidé z Microsoftu snažili snížit význam Call of Duty a poukázat na to, že i Sony vlastní velké exkluzivní značky, které jinde nevychází. V rozhovoru pro New York Times pak lidé z Microsoftu zašli tak daleko, že mluví o ovlivňování regulátorů ze strany Sony na základě nepodložených informací a přehnaných soudů, vztahujících se právě ke Call of Duty, na což už japonská společnost reagovala.
Ústy ředitele Sony Interactive Entertainment Jima Ryana vyvrátila, že by kohokoliv ovlivňovala či uváděla záměrně v omyl. Ryan označil Microsoft za velkou technologickou firmu s obrovským vlivem a zmínil, že existuje reálná obava o odliv hráčů od PlayStationu, kdyby byla akvizice úspěšně uzavřena. Jde ovšem jen o další malý střípek celé skládanky, která svému dokončení dojde až v průběhu příštího roku. Jestli se ale mozaika změní v krásný obraz nebo se rozsype, rozhodnout až regulátoři.