Proslulá sága MechWarrior zasazená do fiktivního vesmíru BattleTech se konečně po dlouhých letech rozšíří o nový díl. MechWarrior 5 s podtitulem Mercenaries vyjde 10. září 2019. Předchozí MechWarrior 4: Vengeance přitom debutoval na PC už v roce 2000. Samostatného rozšíření nesoucí rovněž podtitul Mercenaries se dočkal o dva roky později. Vývojáři ze studia Piranha Games při příležitosti akce MechCon 2018 v kanadském Vancouveru teď zveřejnili nový působivý trailer, který byste si rozhodně neměli nechat ujít v případě, že se slzou v oku nostalgicky vzpomínáte na napínavé bitvy mechanických kolosů, které patřily mezi to nejlepší v devadesátých letech.
Kanadské studio Piranha Games má na svědomí už free-to-play multiplayerovou akci MechWarrior Online. Hra z roku 2013 pro PC sice nezaznamenala takový úspěch jako starší díly ságy, byla nicméně předzvěstí návratu klasického dobrodružství pro jednoho hráče. A podobně jako konkurenční Hawken otestovala současně zájem fanoušků. Vše přitom nasvědčuje tomu, že hráči mají stále o simulaci mechů velký zájem. Zejména, když je podpořena technologií, o niž jsme si mohli nechat před 20 lety jenom zdát. Hawken poháněl Unreal Engine 3, MechWarrior Online CryEngine 3 od Cryteku.
MechWarrior 5: Mercenaries slibuje kooperativní kampaň až pro čtyři hráče i plnou podporu modifikací.
Novinka spoléhá na prověřenou technologii Unreal Engine 4, která oproti předchůdcům kromě jiného nabídne destrukci prostředí, kterou starší díly v takovém měřítku citelně postrádaly. MechWarrior 5: Mercenaries slibuje kooperativní kampaň až pro čtyři hráče i plnou podporu modifikací. Má oslovit skalní fanoušky, ale současně být mnohem přístupnější nováčkům než starší hry. Uvidíme, jak se tyto dva protichůdné póly podaří skloubit, protože zvláště v případě takové hry to nebude snadný úkol.
Jak už podtitul hry povídá, staneme se žoldákem, který si sám v kampani vybírá kontrakty i strany konfliktu. Singleplayer má přitom hodně stát na volbách, které v průběhu hry učiníme. Naše vlastní jednotka námezdních vojáků ale neuspěje, pokud nebudeme osobně dohlížet na management zdrojů, opravy i upgrady. Podle vývojářů se vydáme zkoumat stovky rozmanitých světů a pochopitelně po celou dobu budeme neustále upravovat a vylepšovat náš vlastní bojový stroj tak jako kdysi. MechWarrior 5 slibuje 50 až 60 různých designů mechů, z nichž každý bude mít tři až pět variant.
Do kokpitu obřího monstra usedneme v kůži nováčka. Hra nás zavede do roku 3015, kdy se lidstvo dávno úspěšně vydalo ke hvězdám a kolonizovalo blízký vesmír. Po období relativní stability ale zachvátily celý region generace válek a soupeření mezi kdysi jednotnými frakcemi. Všechny přitom po staletí usilují o nadvládu nad známým vesmírem. Hlavním vojenskou silou se staly ničivé BattleMechy. Tyto bojové stroje pilotované elitními MechWarriory dominují každému střetnutí a mají sílu zničit celá města. Kampaň plná taktických first person soubojů nás provede mnohaletým konfliktem až do roku 3049.
Zakladatel a šéf studia Piranha Games Russ Bullock slibuje, že se novinka inspirovala populárním druhým dílem. Nebude ale podle něj tak náročná a nabídne i akčnější hratelnost. Na druhou stranu nemáme ale očekávat další Titanfall. I obratnější mechy mají nadále působit dojmem těžkopádného velkého stroje, který je schopen “bez povšimnutí” projít budovou. I proto chtěl tým od počátku nabídnout hráči široké možnosti destrukce prostředí, která v takovém rozsahu dříve nebyla kvůli technickým omezením možná.
Série MechWarrior se zrodila v roce 1989 a je zasazena do fiktivního vesmíru BattleTech. Válečná sci-fi od společnosti FASA debutovala už v roce 1984 a z původní deskové hry se dostala i do počítačových her, karetních her, knih nebo televize. V minulosti se hovořilo také o možné hollywoodské adaptaci. První počítačovou hrou byl mix tahové adventury a RPG BattleTech: The Crescent Hawk's Inception z roku 1988 od Westwoodu Na něj o dva roky později navázal BattleTech: The Crescent Hawk's Revenge od stejného studia. Real-time taktická hra se stala základem pro budoucí strategii Dune II z roku 1992. Kromě her od fanoušků stojí za zmínku spin-off MechWarrioru v podobě taktické hry MechCommander z roku 1998 a její pokračování z roku 2001. Na odkaz ságy už letos na jaře navázala tahová strategie BattleTech od studia Harebrained Schemes a Paradoxu. Na titulu se podílela řada veteránů ságy a vyšel pro Windows, Mac a Linux.
Plány na nový singleplayerový MechWarrior Piranha Games odhalili už v červenci 2009, tedy téměř před 10 lety. Pátý díl byl ale oficiálně oznámen až v prosinci 2016 a původně měl vyjít už letos. Autoři odklad omluvili s tím, že byl nezbytný k tomu, aby mohli vytvořit skutečně nejlepší MechWarrior dosud. Účastníci MechConu 2018 měli možnost si přímo na místě vyzkoušet velkorysé hratelné demo s podporou kooperace, které bohužel není k dispozici on-line. Jejich ohlasy jsou nicméně velice pozitivní.
Naskočit do hry je údajně velice snadné. Je možné ji ovládat za pomoci klávesnice a myši, ale i joysticku jako za starých časů. Na akci ve Vancouveru byl dokonce k dispozici prototyp kabiny napodobující kokpit mechu. A proč autoři vsadili na kooperaci namísto klasického multiplayeru, který k MechWarrioru samozřejmě také neodmyslitelně patří? Chtěli se prý soustředit výhradně na kampaň a PvP zápolení nechat na MechWarrior Online. Ve čtyřech můžete projít celou kampaní a úplně všemi misemi.
V současné době míří MechWarrior 5 pouze na PC. Pevně ale doufáme, že se v budoucnu objeví také na konzolích, kde bychom rovněž rádi rozšlapávali “miniaturní” tanky jako před lety a hlídali přehřívání ničivých zbraní.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Na MW5 se neuveritelne tesim. Dvojku jsem hral v devadesatych letech a zustava pro me jednou z nejatmosferictejsich her ever, s naprosto fenomenalnim intrem a soundtrackem. Docela se divim, proc her podobneho zanru nevychazi vic. Kdysi to bylo i Shattered Steel nebo Earthsiege.