branding
Alice: Asylum, McGee žádá, aby hráči respektovali, že EA zabili třetí Alenku

McGee žádá, aby hráči respektovali, že EA zabili Alenku

Se značkou už nechce mít nic společného. Víc nejde udělat. Možná vzniká seriál, ale bez něj

Zdroj: American McGee
17. 4. 2023

Vývojář American McGee se znovu vyjádřil k nedávnému oznámení, že končí se snahou realizovat třetí díl své Alenky pod názvem Alice: Asylum. Ve dvou příspěvcích na Patreonu vysvětluje fanouškům, že nemá jinou možnost, a žádá je, aby respektovali jeho rozhodnutí. V první řadě McGee říká, že se na tento okamžik dlouho psychicky připravoval, protože ví, že Alenka není jeho. I když s ní samozřejmě má úzké pouto, naučil se držet si emocionální odstup. Teď se snaží doplnit energii, vyčistit si hlavu, a proto vyrazil s přáteli na moře.

„Opravdu bych chtěl nějaké volno od Alenky a otázek na ni.“

Pokud jde o to, zda bude dál dělat nějaká videa či podcast, zatím se nerozhodl. McGee neříká ne, ale na druhé straně připouští, že by si rád odpočinul od on-line světa. Osud Alenky ho zjevně trápí, když říká, že by byl rád, kdyby se jej lidé přestali ptát na tohle téma. “S právy je to velmi jednoduché – EA vlastní Alenku a oni ji ji řídí,” říká McGee s tím, že když chce někdo něco s touto značkou dělat, nemůže to prodávat. Další otázky na tohle téma mají hráči adresovat Electronic Arts. “Opravdu bych chtěl nějaké volno od Alenky a otázek na ni,” zdůrazňuje McGee.

Znovu zdůraznil, že chápe, jak obtížné to pro mnoho hráčů je. “Stejně jako mnozí z vás cítím bolest a zlost,” ujišťuje a říká, že v takových situacích se často sami sebe ptáme, co můžeme udělat, nebo co jsme mohli udělat proto, abychom změnili výsledek. I když je to těžké, bude podle něj potřeba akceptovat toto rozhodnutí a situaci, kterou nemůže McGee nijak ovlivnit.

“Nevzdáváme se o nic víc než člověk, kterého srazí autobus. Udělali jsme všechno, co jsme mohli, jako tým a skupina fanoušků, abychom přesvědčili EA, aby nechali vzniknout tuhle další kapitolu. EA se rozhodli zabít tenhle projekt a možnost nějaké budoucnosti pro Alenku. To rozhodnutí je na nich,” vzkazuje McGee. “Ale my můžeme také učinit silné rozhodnutí – jít dál. To je v naší moci. A je to často jedno z nejobtížnějších rozhodnutí, které musíte učinit v situacích, jako je tato. Ale je to to, co musíme udělat,” vyzývá dál.

McGee proto požádal fanoušky, aby to nechali být a posunuli se dál společně s ním. Pokud se prý rozhodnou dál bojovat, je to v pořádku. Je to jejich rozhodnutí a McGee ho respektuje. “Já vás žádám, abyste zase respektovali mé rozhodnutí jít dál. Díky,” uzavírá poslední příspěvek. V tom předchozím ale designér Alenky odpovídá ještě na několik nejčastějších dotazů fanoušků. Proč třeba prostě nekoupí licenci od EA. “Protože nemůžete nikoho donutit, aby vám prodal něco, co nechce prodat. EA řekli ne na všechny nabídky nákupu, licencování nebo práce na IP a jako majitelé značky mají právo rozhodnout, co s ní dělat,” zdůraznil McGee.

„EA Alenku automaticky vlastnili od samého začátku.“

A proč tedy Alenku prodal EA? McGee vysvětluje, že ji neprodal. Nikdy ji totiž ani nevlastnil. “EA ji automaticky vlastnili od samého začátku,” připomíná s tím, že on vytvořil první hru jako zaměstnanec EA. A v drtivé většině takových případů pak taková věc patří firmě, pro kterou pracujete. Vysvětluje, že nemůže ani vytvořit jinou hru nebo značku podle knihy Alenka v říši divů, protože takovou s EA dřív podepsali smlouvu. Nemůže dělat na ničem podobném bez EA.

Proto podle McGeeho nepomáhají ani rady, aby šel na Kickstarter nebo si našel jiného vydavatele. Nic z toho problém neřeší. Hráči podle něj nemohou nic víc udělat. Představili svou vizi, EA ji posoudili a odmítli s tím, že nemají zájem. To nejlepší, co mohou podle McGeeho udělat, je nechat to být. Pokud jde o nová vydání starších her nebo jejich vylepšení, vše musí hráči směřovat Electronic Arts. McGee ale zmínil, že podle jeho informací se stále pracuje na seriálu podle Alenky od EA, ale on do projektu není nijak zapojen a ani si to nepřeje.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru