branding
Mass Effect Andromeda měl být jako laciný seriál

Mass Effect Andromeda měl být jako laciný seriál

Hru komentuje bývalý manažer BioWare Mark Darrah. Šéfové EA věřili, že je to správná cesta

Zdroj: Electronic Arts
3. 11. 2022

Se hrou Mass Effect Andromeda se už od vydání pojí značná kontroverze. Ještě před tím, než mohli fanoušci uchopit celý příběh a pokusit se ho zasadit do kontextu předchozích tří dílů hlavní série, se rozběhla diskuze nad kvalitou technického zpracování, tempa příběhu nebo charakterů hlavních postav. Řada věcí zkrátka po všeobecně kladně přijaté původní trilogii nepůsobila správně a hráči se poměrně ostře strefovali do studia BioWare i vydavatelů z Electronic Arts a dodnes hru neuznávají a s nadějí čekají na další hru, o které bychom se už mohli něco nového dozvědět za pár dní během oslav dne N7. Už v tuto chvíli ale máme možnost vrátit se právě k Andromedě a okolnostem jejího vzniku, o kterých promluvil bývalý generální manažer studia Mark Darrah, když odpovídal na dotazy svých diváků.

Ačkoliv během tříhodinového streamu, ve kterém Darrah slavil překonání hranice 10 tisíci odběratelů na svém vlastním kanálu na YouTube, zaznělo mnoho zajímavých dotazů a ještě zajímavějších odpovědí, tím nejžhavějším je právě naznačované vyjádření k Andromedě. Vzhledem k tomu, že Darrah vedl BioWare v době, kdy hra vznikala, byl přítomen mnoha schůzek a jednání nejen s týmem vývojářů, který vedl Mac Walters, ale přirozeně i s lidmi z Electronic Arts, kteří skrze Andromedu sledovali své vlastní zájmy a byli přirozeně strůjci toho, jakým směrem se vyznění hry stočilo. A na to narážel jeden z fanoušků, který se Darraha zeptal, zda by nebylo lepší, kdyby se hlavním hrdinou hry namísto dvojčat Ryderových stal jejich otec Alec.

Bavíme se o Pathfinderovi, který mohl až do jednoho důležitého momentu nabídnout větší rozvahu, zkušenosti i vyšší věk, který by možná vývojářům znemožnil, aby charakter hlavního hrdiny či hrdinky působil dětinsky. Darrah si ovšem nemyslí, že by to situaci jakkoliv zlepšilo, protože tlak na vyznění protagonisty hry přicházel přímo od EA a jeho finální charakter je výsledkem stanoveného záměru. „Nemyslím si, že by byl Alec coby protagonista lepší volbou. Samozřejmě jsem poskytl zpětnou vazbu v souvislosti s Andromedou, protože jsem cítil, že to působí jako seriál od CW, ale bylo mi řečeno, že je to záměr,“ řekl Darrah během vysílání. Na tomto místě je nutné vysvětlit, že za tzv. „CW Show“ jsou obecně považovány jednoduché, místy až přihlouplé a hlavně neúspěšné seriály z produkce stejnojmenného televizního kanálu, který vznikl ve spolupráci CBS a Warner Bros., a to především z úvodních etap jeho fungování.

Darrah nicméně dodal, že mu vykreslení hlavního protagonisty v Andromedě dává alespoň částečný smysl, i když podobu hry nijak vehementně nehájí. „Myslím, že Shepard působí jako hrdina z akčních filmů z osmdesátých a devadesátých let. Ryder je proto protagonista z filmů kolem roku 2000,“ řekl bývalý generální manažer BioWare. Vysvětlil, že tohle byl patrně zájem šéfů z Electronic Arts, který se ale neshledal s přílišným pochopením, i když Darrah poukazoval například na to, že hrdina působí až zbytečně mladistvě, což by se hráčům nemuselo líbit. Všechno ale bylo podle vedení EA záměr, takže s tím ani ze své pozice nemohl nic udělat. Dalším z problémů byl ale podle Darraha samotný příběh, který mohl vyprávět příběh uprchlíků, případně kolonialismu, ale místo toho zůstal kdesi uprostřed a žádných velkých kvalit nedosahoval.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru