V rámci seriálu Historie her podle Duny jsem vám na Vortexu připomenul celou sérii titulů, které nás vzaly na pouštní svět Arrakis. Odstartovali jsme samozřejmě u Dune od Crya z roku 1992 a propracovali se až k jeho modernímu erotickému remaku Behind The Dune, který je možné odehrát i bez lechtivého obsahu. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil (via High-voltage.cz a Jarek Kolář), že v přípravě je další a potenciálně ještě zajímavější vylepšená verze neprávem opomíjené klasiky.
Pokud jde o stylizaci, vycházejí autoři z estetiky původní hry, ale posouvají ji víc směrem k realismu.
Překvapivě ale nemíří na PC, ale na Amigu. Náplň a hratelnost má být stejná, ale kromě vylepšené grafiky se můžeme těšit také na další lokace, víc příběhu a nové postavy z předlohy od Franka Herberta. Přepracované budou také bitvy do podoby tahového taktického 3D izometrického RPG. Na rozdíl od originálu nenarazíme na identické síče. Každý bude vypadat jinak a bude mít unikátního vůdce. Celkem jich tu bude třicet.
Když se člověk podívá na obrázky, skoro se ani nechce věřit, že tohle zvládnou autoři vykouzlit v rozlišení 320×256 bodů a v 512 barvách. Zvažují i 640×256 a 512 barev. Pokud jde o stylizaci, vycházejí z estetiky původní hry, ale posouvají ji víc směrem k realismu. Třeba účesy chtějí autoři záměrně zbavit původní módy ovlivněné osmdesátými roky. Autoři říkají, že ví, že jejich výtvor se nemůže zavděčit všem, ale nesnaží se vše jen zkopírovat, ale vytvořit poctu originálu. Kritikům vzkazují, že to je jejich projekt, dělají ho pro své potěšení a nežádají o rady ani názory. Mají jasnou představu, co chtějí vytvořit.
Pokud jde o rozšíření obsahu, autoři prozradili, že jejich verze paláce bude mít třeba 42 místností, zatímco ten původní měl jen 11 místností. Každý obyvatel paláce má svou vlastní místnost a pohybují se v závislosti na denní době. V tomto ohledu má být remake realističtější a víc interaktivní, i když si zachová stejnou hratelnost. Může být důležité s někým mluvit o samotě, nebo v určitou denní dobu. Jak už bylo řečeno, autoři přidali nové postavy z knihy. Celkem jich má být šest, které považují za důležité, ale mohly být původně vypuštěné kvůli zjednodušení scénáře.
Autoři chtějí být věrnější původní knize. Postavy mají mít větší hloubku, smysl a narazíme také na vedlejší úkoly. Původní soundtrack pro Dunu z roku 1992 spoluvytvořil Stephane Picq a autoři uvažují, že by ho oslovili a snad se pokusili získat svolení pro zahrnutí jeho hudby. Picq nedávno vydal remaster soundtracku a je zjevné, že by se vývojářům líbilo, kdyby se objevil v jejich Duně.
Chtějí vylepšit ty oblasti, které se jim navzdory obdivu a lásce ke klasice tolik nelíbí.
Na projektu pracují autoři s přezdívkami Barjack coby grafik i scenárista a programátoři Jeeg a Helba. Zdůrazňují, že nedělají jen hezčí kopii hry od Crya, ale vlastní adaptaci. Chtějí vylepšit ty oblasti, které se jim navzdory obdivu a lásce ke klasice tolik nelíbí. Postavy v originálu nemají podle nich například dostatečnou hloubku, hra je moc jednoduchá a příliš krátká. To samozřejmě podle nich platí pro optiku roku 2024, ve své době to byla mimořádná hra.
Autoři neplánují žádnou crowdfundingovou kampaň. Hra bude k dispozici zdarma. Ale v tuto chvíli to vypadá, že francouzští vývojáři neplánují anglickou lokalizaci, což si nedokážu ani představit. Už ale svítá naděje, že s překladem pomohou další fanoušci, jak se ostatně začalo v diskuzi řešit. Ostatně všechny tyhle informace jsem vylovil z francouzského fóra, kde se projekt postupně představuje.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Originál hru jsem hrál, docela mě bavila. Nicméně nevím, zda bych se obtěžoval hrát tuto moderní verzi ať už v emulátoru, nebo nativně na Amize. A to mám k dispozici obojí. Možná až bych si zahrál všechny hry z knihovny na Steamu a Epicu a neměl co jiného 😀 .