Českých her není nikdy dost, a tak tu pro vás máme další kousek, který by mohli ocenit fanoušci real-time strategií. Máte-li rádi velké mapy, které pokryjí celou zeměkouli, velké bitvy, správu zdrojů i budování základen, mohlo by vás zaujmout postapokalypticky laděné Machinefall. Na této strategii pracuje vývojář Jan Žižka, který začínal už u Commodore 64 a na Steamu v minulosti vydal hry Ski Park Tycoon a The Adventures of Mr. Bobley, naposledy pak v roce 2023 budovatelskou strategii Facteroids ve 3D provedení, jíž jsme se zde v minulosti též věnovali. Machinefall se nyní představuje prostřednictvím oznamovacího traileru nebo prvními screenshoty.
V Machinefalls se hráči ocitnou v nehostinném světě a ne zrovna ideální situaci, jelikož budou muset přežít a od základů budovat jen s hrstkou přeživších. Téměř celá civilizace byla zničena společně s městy, zatímco svět zaplavují a ovládají roje mechanických brouků. Právě těm je nutné se postavit a se zbytkem lidstva bojovat o přežití i získání převahy nad těmito podivnými hmyzími stroji. To kromě samotného boje a budování armády znamená i obnovu lidských sídel a stavbu pevností a základen, které budou dalším krokem k návratu k přežívání i obraně díky zdrojům získávaných napříč světem. Ani tuto část hry rozhodně nebude radno podceňovat, jelikož podpoří celou válečnou mašinérii. Na začátku obnovy bude nutné si vystačit s primitivními nástroji, od nichž se lze postupně dopracovat až k moderním technologiím, s čímž se pojí technologické možnost a vychytávky.
Hráčům bude k dispozici celá planeta, kterou je možné si přiblížit až na doraz, jako bychom chtěli pozorovat dění na ulici kdekoli na světě. Díky této možnosti lze ovládat jednotky zblízka přímo na zemi, ale také činit strategická rozhodnutí doslova s odstupem a pěkně shora. Armády brouků jsou početné, což znamená, že se na obrazovce budou časem pohybovat tisíce jednotek na obou stranách konfliktu. A když nebude na spadnutí žádná bitva, od stavby malých vesniček se postupně přežívající civilizace dopracuje k budování velkých průmyslových komplexů, těžbě zdrojů jejich zpracovávání v továrnách a následně jejich využívání pro vylepšení svých jednotek a zbytků lidstva. Technologický strom slibuje nepřeberné množství možností, jak si přizpůsobit boj či nakládání se zdroji.
Zdroj: Jan Žižka
Vydání Machinefall je naplánováno na konec roku 2025 a už nyní je možné si hru přidat do seznamu přání na Steamu. Též je možné ji sledovat na jejím profilu na itch.io, kde už je také k dispozici demoverze s žádostí o hlášení zpětné vazby.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.