Microsoft na začátku května spustil program Xbox 20/20, v rámci kterého slíbil pravidelně informovat o službách, jednotlivých titulech i hardwaru, a to až do vánočního uvedení Xboxu Series X. Dočkali jsme se proto květnové prezentace third party titulů, aby je v červnu vystřídaly pouze textové souhrny o hardwaru nové konzole a výkonnostní optimalizaci. S nadějí proto očekáváme červencovou prezentaci her od interních studií Microsoftu, stejně jako údajnou srpnovou akci, na níž by měla být představena levnější revize nového Xboxu s přídomkem Series S. Alespoň tak to už dříve viděl novinář Jeff Grubb z magazínu VentureBeat a nyní jeho slova potvrzují i redaktoři britského Eurogameru.
V posledních dnech mluví o Series S otevřeněji spoustu insiderů a začíná být čím dál tím pravděpodobnější, že se oznámení skutečně blíží.
Právě z června mělo být podle Eurogameru odhalení Xboxu Series X odsunuto kvůli událostem ve Spojených státech, i když se proti tomu na Twitteru ohrazoval Aaron Greenberg, zodpovědný za marketing Xboxu. „Nic jsme nikam neodsunuli, v našich plánech stále zůstává červencová online show a interní týmy na její přípravě tvrdě pracují,“ řekl Greenberg na Twitteru, jeho slova ale Eurogamer zpochybňuje. „Otázkou je, zda bylo odhalení Series S po upřesnění programu Xbox 20/20 vůbec plánováno na červen. I když absence čehokoliv většího naznačuje, že ano,“ říká redaktor Tom Phillips. Není však jediný, kdo o Xboxu Series S v posledních dnech mluví otevřeněji a začíná být čím dál tím pravděpodobnější, že se oznámení skutečně blíží. Je však otázkou, co vlastně Series S přinese, na což alespoň zčásti odpovídá editor magazínu The Verge Tom Warren.
I’ve been reporting on Xbox Lockhart having a slightly underclocked CPU, but I now believe it’s the same speed as Series X. Just different GPU frequencies and CU counts 👍
— Tom Warren (@tomwarren) June 27, 2020
Ve svém článku existenci druhé revize nového Xboxu potvrzuje, stejně jako jeho srpnové představení, přidává však informace o hardwaru, které mohou trochu zamíchat se všeobecným očekáváním. Ačkoliv jde stále o neoficiální specifikace a jasno budeme mít až ve chvíli, kdy se je Microsoft rozhodne zveřejnit, údajně by nemělo dojít k tak velkému výkonnostnímu poklesu, jak mnozí předpokládají. I když sám Warren dříve uváděl, že by měla být rychlost CPU u Series S o trochu nižší, podle nově nabytých detailů už údajně obavy nemá. „Vypadá to, že rychlost bude odpovídat Series X. Konzole bude mít odlišnou frekvenci GPU a rozdílné množství výpočetních jednotek,“ napsal Warren na Twitteru. Dodal, že i tak by měl mít Series S rychlejší CPU než PS5, podporovat ray tracing a hlavně – vývojáři by s tím neměli mít podle Warrena žádný problém, neboť už desítky let vytváří hry pro odlišné grafické karty v počítačích.
to the “Lockhart will hold back next-gen” crowd:
• Lockhart CPU is faster than PS5
• Lockhart supports raytracing
• Game developers have been building PC titles for multiple GPUs for… decades🔒💚
— Tom Warren (@tomwarren) June 29, 2020
Konkrétněji pak The Verge vymezuje, že by měl Series S disponovat 7,5 GB RAM a přibližně 4 teraflopy grafického výkonu pro obraz v rozlišení 1080p-1440p; pro porovnání nabídne Series X 13,5 GB operační paměti a 12 teraflopů pro výpočet grafiky. Ani jeden z citovaných článků však nezmiňuje zahrnutí SSD, o kterém Microsoft i Sony mluví jako o nejdůležitějším prvku a doméně nové generace konzolí. Právě zde by mohl Microsoft ušetřit, otázkou však zůstává, zda by o přibližně 100 dolarů levnější konzolí bez instantních loadingů a dalších výhod, vyplývajících z SSD, skutečně někoho zlákal a jestli by váhaví zákazníci spíše nezůstali u současného Xboxu One X, na kterém budou výhledově stále vycházet nové tituly.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Naopak Sony sice také nabídne cenově výhodnější verzi konzole (za tím samým účelem – „uzamknout“ své zákazníky ve svém ekosystému), ale bez kompromisů na straně výkonu a se všemi výhodami dražší konzole, pomineme-li onu mechaniku (apu, ram, ssd, 3d audio atd.). Bude zajímavé sledovat, která z obou strategií bude ve výsledku slavit větší úspěch.
Jsem zvědavý s čím se ještě MS vytasí, aby trochu dohnal ty „cool“ hry, se kterými Sony zatím vede PR válku..