Po dlouhých letech vývoje se lidé z TT Games zřejmě konečně dostali na konec anabáze jménem LEGO Star Wars: The Skywalker Saga. Ultimativní hra v klasickém duchu předchozích titulů zmiňovaného studia si vzala za cíl skloubit obsah ze všech devíti filmů, malý háček ale tkví v tom, že dokončena měla být už v říjnu roku 2020. Ostatně, prezentaci hratelné verze jsme mohli sami sledovat na veletrhu E3 2019, jenže vývojáři se na dlouhou dobu odmlčeli a datum vydání dvakrát odložili. Nový trailer ale přichází – doufejme – s finálním termínem, který připadá na 5. dubna, kdy bude hra dostupná na PC, Switchi a obou generacích Xboxu, resp. PlayStationu.
Nové video slouží k opětovnému představení všech základních vlastností, které, pravda, působí poměrně impozantně. Můžete se těšit na více než 300 hratelných postav, čeká vás pětice příběhových misí v souvislosti s každým filmem, což ve finále činí 45 úrovní, a jak demonstruje trailer, dojde také na přepracování řady mechanismů. Zejména soubojový systém působí trochu komplexněji, než jak tomu bylo u předchozích her TT Games z univerza Hvězdných válek, ale zapomenout nesmíme ani na možnost mírně upravovat jednotlivé lokace, případně otevírat další cesty vpřed. Vývojáři rovněž nezapomínají i na možnost pohybovat se v prostoru hry svobodně díky cestování skrze hyperprostor, takže ani zpětné sbírání všech předmětů by neměl být sebemenší problém.
Jenže pokud se vrátíme k tomu, co je zmíněno v úvodu, ony problémy se začínají objevovat až nepříjemně rychle. Vzhledem k několika odkladům a dlouhému mlčení vývojářů si možná kladete otázku, co se vlastně během vývoje stalo, a na to přináší údajnou odpověď magazín Polygon. Je zřejmé, že načasování jejich tématu o velmi skličujícím vývoji, který rozebírali s dvacítkou současných i bývalých vývojářů TT Games není náhoda, přesto – anebo právě proto – ale jde o velmi nepříjemné čtení a zdá se, že příprava hry byla výrazně ovlivněna nutností pracovat přes čas a dohánět špatná rozhodnutí managementu. Na druhou stranu je ale opět nutné zachovat nadhled, protože jde o jednostrannou výpověď, kterou se budeme v dalších článcích věnovat podrobněji, a dosud neznáme vyjádření či postoj vývojářů nebo vydavatelů z Warner Bros.
Můžeme proto pouze doufat, že se problémy neprojeví na hře samotné, která musí minimálně v očích fanoušků vypadat jako zhmotnění jednoho velkého snu. Jestli budou nové prvky dostatečně nápadité a pomohou překonat určitou unavenost konceptu, budeme zjišťovat společně s vámi v dubnu.