Pamatujete si na dobu strávenou u hraní nenápadné, ale setsakramentsky chytlavé hry Theme Hospital? Věřím, že pro spoustu z vás je to zase nějaká ta divná stará hra, na kterou vzpomínají plešatící třicátníci a nepochopitelně se rozplývají nad něčím, co není ani minecraft, ani fortnite. Ale věřte, že před těmi jednadvaceti lety, anebo kdykoliv poté, kdy jste si tuhle hru pustili, vás čekal legrační svět stále skvěle vypadající hry, která po svém simulovala život jedné nemocnice. A tenhle svět se už letos vrátí v reinkarnaci nazvané Two Point Hospital, která se navíc neveze jen na mechanismech svého slavného předchůdce.
Hned na začátku je potřeba říci, že za vývojem Two Point Hospital sice stojí – fakticky vzato – úplně nové studio, ovšem jeho zakladatelé žádnými nováčky nejsou. Jmenovitě jde o Marka Weblyho a Garyho Carra, kteří ještě pod hlavičkou legendárního studia Bullfrog Productions přivedli na svět hry jako Fable, Black & White a už zmiňovaný Theme Hospital. I další zaměstnanci mají podobnou historii, což je samo o sobě příslib kvalitní a hlavně zábavné hry, která by na tom nemusela být špatně ani s trvanlivostí. O zábavu ale půjde především a podle nejnovějších informací se můžete těšit na celou plejádu roztodivných nemocí a hlavně větší míru propracovanosti celého konceptu. To je ostatně určující prvek pro celý Two Point Hospital, který by neměl hráče v designu tolik omezovat a nabídnout o trochu hlubší zážitek, než tomu bylo v případě původní hry. Dobře to popsal designér Ben Huskins, který uvedl, že se snaží o větší míru interakce mezi pacienty a v různých podobách předloží další prvky, které přímo ovlivní hratelnost. Do popředí se pak snaží dát i osobnosti zdravotnického personálu, jednak proto, aby vám nebyly jejich osudy tak volné a jednak proto, aby nic ve hře nebylo zadarmo. O čem mluvím? Například o tom, že budete muset v případě angažování konkrétního lékaře volit mezi jeho schopnostmi a zlozvyky, třeba jako je absolutní nedodržování hygieny nebo chronická potřeba házet kolem sebe odpadky.
A vezměte jed na to, že až někdo uvidí vašeho top chirurga, který jde na operační sál přímo ze záchodu a neumyje si ruce, klepy se budou šířit hodně rychle. Právě o tom je ona interakce pacientů mezi sebou, kteří si rádi postěžují třeba i na okolní hluk nebo takovou maličkost, jako že někdo právě zvrací na chodbě.
Aby se mohla stát z Two Point Hospital úspěšná hra, které nebudou hráči a kritika vyčítat až přílišnou podobnost s legendárním předchůdcem, chtějí se vývojáři zaručit i o věci, na které před více než 20 lety nezbylo místo. Jednou z těchto věcí je umístění vaší nemocnice do regionu, jehož fungování je závislé na postupném propojování všeho, co jste vybudovali. Takže zatímco bude jedna nemocnice sloužit k tomu, abyste v ní trénovali zdatné lékaře, v další se budete specializovat na určitý okruh nemocí a v jiné se dostanete skrze výzkum k tomu nejlepšímu možnému vybavení. Ačkoliv vývojáři zatím neprozradili, jak těsně spolu budou jednotlivá zdravotnická centra spolupracovat, umíme si už teď představit, že mezi nimi budete moci sdílet nabyté know-how a pravděpodobně i konkrétní lidské zdroje. Zároveň se ale nemusíte obávat toho, že by zasazením do jednoho regionu hra postrádala na pestrosti – počítá se s tím, že i okolí, v němž začnete budovat svůj propracovaný špitál, značně ovlivní jeho chod a samozřejmě i nemoci, se kterými za vámi budou pacienti chodit.
A právě všemožná onemocnění mají odlehčit jinak vcelku robustní mikro-management a nechat vzpomenout na dobu dávno minulou. Záměrem je hráče pobavit, samozřejmě, ale také na první pohled odlišit, o jakého pacienta se ve změti postaviček zrovna jedná. O konkrétních případech máme jasno alespoň částečně díky dostupným videím a informacím, takže se můžete těšit třeba na předčasnou mumii, osmibitové onemocnění, šedý syndrom anebo žarovkovou migrénu. Nic vědeckého to není, ale vzhledem k tomu, jak skvěle se dají jednotlivá onemocnění vyléčit, čekají nás určitě hodně zábavné chvilky. Vývojáři navíc směrem k hráčům pomrkávají i v případě duchů, kteří se už také v některém z videí objevili – nechtějí sice úplně prozradit, o co půjde, ale vidina toho, jak uklízeči nažhaví svá protonová košťata, aby zkrotili neposedné duchy, se nám opravdu hodně zamlouvá. Nebudou to ovšem pouze nemoci – samotná výstavba nemocnice nabídne v porovnání s Theme Hospital další vrstvu v podobě větší míry detailů, předmětů a místností, kterými bude možné nyní už ne tak anonymní prostor osadit. Po stránce hratelnosti samozřejmě lidé z Two Point Studios chápou, že se píše rok 2018, takže počítají s plně trojrozměrným pohledem, plánovacím systémem pro jednotlivé místnosti, kopírovacími nástroji, abyste nemuseli všechno stavět ručně a množstvím předmětů, kterými tyto místnosti vybavíte. Všechno pak bude mít vliv na rating nemocnice a tím pádem i na plnění zadaných úkolů, jejichž obtížnost by měla být podle vývojářů nastavena přiměřeně k tomu, jak nevážně se sama hra bere. Výzva to bude – zejména v momentě, budete-li se snažit splnit všechny scénáře na maximální hodnocení, hráče by ale neměla Two Point Hospital frustrovat.
Co se týče grafického zpracování, sami asi dobře vidíte, jakým směrem se hra vydala, je každopádně cosi nostalgického na tom, sledovat takřka stejné modely napříč dvěma dekádami, které obě hry dělí a i když zřejmě nepůjde o přelomovou hru v žádném ohledu, vypadá Two Point Hospital jako skvělý fan servis. A nezoufejte, pokud to pro vás bude na konci roku úplná premiéra – vypadá to, že vývojáři i přes svůj status veteránů nemají problém s moderními trendy a společně se tak můžeme těšit, jak moc se jim tohle dílo povede. Rozhodně také počítejte s tím, že o Two Point Hospital na tomhle kanále uslyšíte, škoda jen, že až za tak dlouhou dobu
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.