Pokud lze o profesionálních hráčích mluvit jako o sportovcích, pak speedrunneři musí být umělci. Projít hrami v řádech minut, i když může obvyklé dohrání zabrat i desítky hodin, je úctyhodné umění, zvlášť když se tito hráči neustále snaží své mistrovství vypilovat a hrají doslova o každou sekundu. Nejinak je tomu i v případě The Elder Scrolls V: Skyrim – legendárního počinu od Bethesdy, který lze hrát takřka na čemkoliv, nově i ve speciální edici k 10. výročí. Ať už ale sáhnete po jakékoliv verzi, měli byste vědět, že Skyrimem lze proletět za pouhých 72 minut a 15 sekund, protože právě taková je hodnota nového světového rekordu, kterého dosáhl speedrunner s přezdívkou Nucular.
Nemusíte ani sledovat celé video, abyste pochopili, v čem spočívá celé kouzlo. Jde o bezchybné provedení připravené sady postupů, zahrnující zejména spoustu odpočívání. Ačkoliv je tím vizuálně speedrun značně ovlivněn, Nucular může díky odpočinku trvajícím několik sekund dobít staminu, což mu umožňuje sprintovat takřka neomezeně dlouho. Na místech, kde odpočívat nelze, pak Nucular využívá víno, které částečně doplní staminu, ovšem výměnou za snížení rychlosti její další regenerace. Ovšem s přihlédnutím k tomu, že regenerace nikdy neklesne pod nulu, pije víno ve velkém množství, aby se po několika prvních lahvích negativní účinky znehodnotily. Zajímavostí také může být, že Nucular dokončil svůj run na celkové třetí úrovni, používání jednoruční zbraně však měl při finální bitvě s Alduinem na 21. úrovni, a jak je dobře vidět, k udělení posledních ran používá katanu Dragonbane, udělující extra poškození právě drakům.
Ani dlouhé skoky v Helgenu, Karthspire či Skuldafnu nejsou považovány za glitch, protože neporušují fungování hry.
Důležité je rovněž doplnit, že ačkoliv lze Skyrim dohrát ještě rychleji – konkrétně za 22 minut a 46 sekund – Nucular dosáhl závěru hry bez použití glitchů. Pokud se ve světě speedrunů nepohybujete, měli byste vědět, že existují přísná pravidla, kterých se hráči musí držet, chtějí-li svůj čas oficiálně zapsat a právě nemožnost zneužít jakékoliv chyby hrála v Nucularově runu důležitou roli. Sám vysvětluje, že ani dlouhé skoky v Helgenu, Karthspire či Skuldafnu nejsou považovány za glitch, protože neporušují fungování hry a jde o skoky s běžící fyzikou i systémem kolizí. Ani tak ale nejsou všichni hráči spokojeni, na což Nucular jen podotýká, že on sám pravidla nestanovil.
Poslední střípek se týká oné zdánlivé bezchybnosti, které tady podle Nuculara dosaženo nebylo. Na začátku zapomněl na vytvoření bodu pro rychlé cestování, kvůli čemuž podle svých slov ztratil asi 30 sekund, takže čas ještě lze vylepšit a není vyloučeno, že se o to Nucular pokusí. Ostatně, sám říká, že tenhle run bral spíše jako trénink na kategorii speedrunu bez glitchů a na nejvyšší obtížnost, kde momentálně drží čas 82 minut a 54 sekund. Záznam jeho snahy ale k dispozici není, protože ve videu měl Nucular údajně prozradit něco ze svého soukromého života, což nezamýšlel. „Už brzy ale nahraju lepší čas,“ říká Nucular, což by mohl začít používat jako své motto.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
prostě mi to nedá nepodotknout, že pan Nucular je tedy příšerný amatér a speedrunum od něj bych nevěřil :D. Bylo mi 17 let, když jsem udělal speedrun Skyrimu za 60 minut. Ale to jsem měl hru dohranou teprve 10x, takže dnes by to mohlo být ještě rychlejší. Zároveň jsem se nedopustil takových „podvodů“ jako on. Např. jsem nemusel skipovat animace pomocí čekání, dokončil jsem to na těžší obtížnost (on má podle životů Alduina v boosfightu tu nejmenší) a nesouhlasím s tím, že to dokončil bez glitche. Na konci vynechal uplně celé závěrečné katakomby, když se jim vyhnul skákánim po skále. A jelikož tamtudy žádná ofiko cesta nevede a on se jen probugoval, tak je to glitch. S těmi katakombami by mu to trvalo o 10 minut dýl…no, jemu spíš 15.
Tím jen podotýkám, že ten hráč je noob :D.
Autorovi článku děkuji za čtení.