Od oznámení nové hry La Quimera uběhlo jen pár týdnů, od oznámení velice blízkého data vydání pak pouhý týden. Studio Reburn, jež se oddělilo a zrodilo z ukrajinského studio A4 Games, rozhodně s ničím neotálí. O víkendu proběhla uzavřená beta, v níž si mohli vybraní hráči vyzkoušet část hry, a magazín Wccftech vyzpovídal několik klíčových lidí z Reburn, jimiž konkrétně byli vedoucí projektu Alexandr Kosťjuk, šéf Dmytro Lymar a technický ředitel Jurij Saščuk. Společně promluvili o vzniku samostatného studia a svém debutovém projektu, u kterého však mohou využít spoustu zkušeností, které získali přímo v 4A Games.
Rychlý sled událostí v podobě oznámení hry a krátce na to i data vydání, uzavřené bety a brzy již i samotného vydání, byl poněkud překvapivý, vývojáři ovšem vysvětlili, že La Quimera je ve vývoji už od roku 2020, kdy začala předprodukce s malým týmem po ukončení prací na Metro Exodus. O rok později projekt vstoupil do plné produkce, ale zkraje roku 2022 byl vývoj a vše kolem narušeno ruskou invazí na Ukrajinu. To ovlivnilo veškeré plány, kvůli čemuž bylo nutné upravit časovou osu, přizpůsobit se a zároveň se snažit udržet projekt pohromadě. Z toho důvodu se museli vývojáři trochu uskromnit z hlediska původních ambic a rozhodli se více zaměřit na kompaktnější herní zážitek, ale stále se všemi zásadními prvky hry. Herní doba by měla zkušeným hráčům FPS v singleplayeru zabrat zhruba 5 hodin, ale je možné si herní dobu protáhnout o pěkných pár hodin dalšími výzvami v kooperační hře s přáteli. Vývojáři vysvětlili, že jejich cílem bylo vytvořit příběhovou hru, která bude poutavá a pohlcující sólo i v kooperaci.
La Quimera je zasazena do 60. let 20. století a odehrává se v nově vytvořeném městě Nuevo Caracas v Latinské Americe, v němž se mísí minulost s budoucností. Vývojáři se pro toto zasazení rozhodli na základě fascinace směsi různých kultur a bohaté historie, čehož sami využívají ve svém příběhu. I když je jejich město fiktivní a v obležení dystopie, dali si záležet na tom, aby latinskoamerické prostředí dobře zpracovali, čemuž napomáhaly i konzultace s tamními odborníky. Příběh je jednou z hlavních součástí hry a je na něj kladen velký důraz, proto se vývojáři zaměřili i na vybudování bohatého loru a uvěřitelného světa. Hra je více lineární co se týče postupu, stále však budou mít hráči možnost objevovat různá skrytá zákoutí nebo obsah nesouvisející s hlavním příběhem. Seznámení se světem má rovněž posloužit plánovaná herní encyklopedie. Kromě toho stále probíhá vývoj dalšího obsahu a zvažuje se, jak celý herní zážitek co nejlépe rozšířit. Bude záležet i na zpětné vazbě.
Vývojáři potvrdili, že běží na Unreal Enginu 4, i když stále využívají svých zkušeností s 4A Engine. Od Metro Exodus každopádně výrazně pokročili a zmiňují například přepracované streamování textur pro lepší výkon i rozmanitost, aby mohli výtvarníkům a designérům dát co největší svobodu. Využívají též DLSS a FRS, zatím však ještě neimplementovali jejich poslední verze. V tuto chvíli La Quimera míří jen na PC skrze Steam, ale vývojáři se netají snahou o zpřístupnění hry i na dalších platformách a dostat ji k více hráčům. Pokud by každopádně hra vyšla i na PlayStation 5, rozhodně by se pokusili z ní na PlayStationu 5 Pro vymáčknout co nejvíce. Zatím je ovšem jisté jen vydání na Steamu, k němuž dojde 25. dubna 2025.
Napsat o hrách jako KCD 2, AC Shadows, Dying Light a dalších open world peckách, že jsou nudný může jen blbec. Kdejakej vedlejší quest je v nich lepší než celá jiná hra.
AC shadow je odpad pro lidi bez špetky vkusu, dying light by se bez nudného parkuru dal osekat na 6 zajímavých hodin a KCDII je ok, ale vávra miluje marnit čas hráčů vatou, jako většina podobných her. Na to mají čas asi jen děcka co nemusí chodit do práce nebo být s rodinou…
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.