branding
The Last of Us (multiplayer) [zrušeno], Sony Computer Entertainment, Kvůli zrušení multiplayeru The Last of Us padaly hlavy

Kvůli zrušení multiplayeru The Last of Us padaly hlavy

Na obřím projektu dle Schreiera roky pracovalo velké množství lidí. Utnutí mělo následky

Zdroj: Naughty Dog
14. 8. 2024

Ke konci loňského roku byla po spekulovaných problémech oficiálně zrušena multiplayerová hra The Last of Us. Vývojáři ze studia Naughty Dog tehdy uvedli, že projekt výrazně přerostl možnosti studia, a proto se uchýlili k jeho zrušení. Ke zrušenému titulu se oklikou vrátila i zpráva Jasona Schreiera týkající se otřesů a propouštění ve studiu Bungie, jež mělo ze své pozice odborníků na live service tituly poskytovat rady a zpětnou vazbu dalším vývojářům v rámci Sony. A právě zpětná vazba k multiplayeru The Last of Us měla být údajně jedním z důvodů, proč došlo ke zrušení. Nyní se Schreier k této situaci vrací s tím, že toto rozhodnutí mělo následky.

Studio Naughty Dog se dle vlastních slov rozhodlo zůstat studiem zaměřeným na singleplayerové hry, díky čemu je ostatně známé, namísto proměny ve studio věnující se live service titulům. To bylo dost možná nejlepším možným rozhodnutím, jelikož nelze s jistotou říct, že by hra byla v dnešní době tolik úspěšná a vlastně vůbec žádaná jako v době, kdy původně vycházelo samotné The Last of Us Part II. Ve výsledku tak mohlo jít o velký nezdar. Této situace bylo sice Naughty Dog zrušením multiplayerového The Last of Us ušetřeno, ale vyžádalo si to daň. „Hra byla ve vývoji asi čtyři roky a její tým čítal stovky lidí. To je hodně drahá záležitost na něco, co nedopadlo,“ vypočítával Schreier v podcastu Friends Per Second. „V Sony kvůli tomu padaly hlavy,“ dodal a potvrdil, že rozhodně nešlo o bezbolestné utnutí a že byl projekt skutečně obrovský.

Sami vývojáři při oznámení zrušení uvedli, že šlo o velký projekt, tudíž bylo jasné, že jeho ukončení po tolika letech nebylo jen tak. Samo studio se k tomu pochopitelně nijak nevyjadřovalo. Schreier zároveň při té příležitosti shrnul koloběh neúspěchu hned několika titulů, kdy se studio od her pro jednoho hráče přesunulo k live service a roky dělalo hru, kterou v podstatě nikdo nechtěl, což ale skončilo debaklem. Studio Naughty Dog momentálně pracuje hned na několika hrách pro jednoho hráče, což v červnu udával sám Neil Druckmann, podle kterého každopádně nezůstanou navždy studiem věnujícím se výhradně The Last of Us.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru