Návrat Max Caulfield ve hře Life is Strange: Double Exposure po dlouhých 10 letech byl přijat poněkud rozporuplně. Zatímco recenze hru většinou chválily, i když nepadala ta nejvyšší čísla, hráči byli o něco kritičtější. Podstatně horší však byly její prodejní výsledky, načež vydávající společnost Square Enix ve finančních výsledcích přiznala, že pro ně bylo Double Exposure velkou ztrátou. Samotné studio Deck Nine, jež vývoj série převzalo po studiu Don’t Nod, se navíc muselo opakovaně potýkat s propouštěním. To nakonec nevedlo jen k tomu, že není jasné, jakou budoucnost studio i série mají, ale že na konferenci GDC nebyl za studio přítomen nikdo, kdo by mohl převzít ocenění, pokud by hra proměnila svou nominaci na cenu GDCA. A právě to se nakonec stalo.
Life is Strange: Double Exposure si vysloužilo nominaci na cenu Game Developers Choice Awards v kategorii Social Impact, která náleží titulům podporujícím rovnost, spravedlnost, intersekcionalitu nebo udržitelnost, zatímco se snaží pozitivně ovlivnit životy hráčů. Společně s posledním dílem Life is Strange byly v této kategorii nominovány hry 1000XResist, Astro Bot, Frostpunk 2 a Neva. Zatímco však vývojáři jiných vítězných her přebírali ocenění, nikdo ze studia Deck Nine nebyl na tuto možnost připraven, aby cenu převzal, což komentoval například i přítomný novinář Stephen Totilo (via Kotaku), který zde zpovídal oceněné vývojáře. V tomto případě však cenu převzala sama konzultantka přístupnosti Jay Justice, která ji vyhlašovala. K nastalé situaci se na BlueSky vyjádřila Elizabeth Ballou, dnes již bývalá narrative designérka ze studia Deck Nine: „Je příhodné, že tam nikdo nebyl, aby převzal cenu GDCA, kterou Double Exposure vyhrálo, protože nás všechny propustili lol.“
Poté dodala, že někteří vývojáři byli na akci přítomni sami za sebe, ale nikdo nebyl dokonce ani informován o tom, že byla hra na nějaké ocenění nominována, proto s ničím takovým ani nemohli počítat. Zde se však hodí zmínit, že nominace byly veřejné, proto se je mohli vývojáři dozvědět alespoň z jiného zdroje, když ne od bývalého zaměstnavatele. Ballou doplnila, že se později podařilo takto přítomným vývojářům, ne přímo za studio Deck Nine, ocenění dodatečně převzít v zákulisí bez veřejných poct. Je nicméně zarážející, že studio Deck Nine, případně společnost Square Enix, rozhodly ze stávajících vývojářů nikoho nevyslat. Studio Deck Nine si nicméně bylo nominace vědomo, jelikož se jí v lednu chlubili po jejím oznámení. Ale těžko říct, jak to tam nyní vlastně vypadá. Znovu se každopádně ukazuje, že ani získání ocenění neznamená ideální přijetí hry a už vůbec ne prodejní úspěch.
Naši recenzi Life is Strange: Double Exposure si můžete připomenout zde.
To mě ani trochu nepřekvapuje, že tento DEI odpad dostal toto ocenění. Na místě vývojářů bych si pro to taky nešel, protože dnes už je to skoro jako zlatá malina u filmu. Hry je škoda. První díl mám rád, ale krach studia je to jediné co může tuto nákazu zničit.
Hovoríš, že je nová hra zo série LiS odpad kvôli DEI a že prvá bola skvelá. A prvá hra pritom odhalila, že Max a Chloe sú lesbičky. To mi nejak nevychádza
Taky je třeba umět rozlišovat. Mně lesbičky a gayové nevadí. Vadí mi cílená propaganda kterou DEI hlásá, kdy je třeba lidi „převychovat“ podle jejich představ. To první díl nedělal.
Ani mne sa rozhodnutie ohľadom Chloe nepáči a vzhľadom na 1. sériu to tak trochu nedáva zmysel. Tak trochu si sami pokazili odkaz prvej série. Ale trestať vývojárov nízkymi predajmi je za mňa hlúpe. Pretože takto možno už ďalší diel ani nebude. Teoreticky. Radšej trochu slabšia hra ako žiadna, ale veď čo už :/
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.