array(48) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1742886946:2" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(54) "Kvůli propouštění neměl kdo převzít cenu za LIS" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(100) "Loňské Double Exposure zvítězilo na GDC, přítomní vývojáři o tom prý neměli ani ponětí" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(137) "Kvůli propouštění neměl kdo převzít cenu za Life is Strange. Hra zvítězila na GDC, přítomní vývojáři o tom prý nevěděli" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(6) "195806" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20250323"]=> array(1) { [0]=> string(3) "346" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "227448" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"3158c758-9e57-4536-a45d-d3cbebffc59b","external_id":"7f847c5a-22cb-07c5-5bb6-eb9e70ca2be2","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_pageview_20250324"]=> array(1) { [0]=> string(4) "1486" } ["_pageview_20250325"]=> array(1) { [0]=> string(3) "269" } ["_pageview_20250326"]=> array(1) { [0]=> string(2) "30" } }
Life is Strange: Double Exposure, Square Enix, Kvůli propouštění neměl kdo převzít cenu za Life is Strange

Kvůli propouštění neměl kdo převzít cenu za LIS

Loňské Double Exposure zvítězilo na GDC, přítomní vývojáři o tom prý neměli ani ponětí

Zdroj: Deck Nine Games
23. 3. 2025
Název: Life is Strange: Double Exposure Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Žánr:
Datum vydání:
29. 10. 2024
19. 11. 2024 (Switch)
Life is Strange: Double Exposure

Návrat Max Caulfield ve hře Life is Strange: Double Exposure po dlouhých 10 letech byl přijat poněkud rozporuplně. Zatímco recenze hru většinou chválily, i když nepadala ta nejvyšší čísla, hráči byli o něco kritičtější. Podstatně horší však byly její prodejní výsledky, načež vydávající společnost Square Enix ve finančních výsledcích přiznala, že pro ně bylo Double Exposure velkou ztrátou. Samotné studio Deck Nine, jež vývoj série převzalo po studiu Don’t Nod, se navíc muselo opakovaně potýkat s propouštěním. To nakonec nevedlo jen k tomu, že není jasné, jakou budoucnost studio i série mají, ale že na konferenci GDC nebyl za studio přítomen nikdo, kdo by mohl převzít ocenění, pokud by hra proměnila svou nominaci na cenu GDCA. A právě to se nakonec stalo.

Life is Strange: Double Exposure  si vysloužilo nominaci na cenu Game Developers Choice Awards v kategorii Social Impact, která náleží titulům podporujícím rovnost, spravedlnost, intersekcionalitu nebo udržitelnost, zatímco se snaží pozitivně ovlivnit životy hráčů. Společně s posledním dílem Life is Strange byly v této kategorii nominovány hry 1000XResist, Astro Bot, Frostpunk 2 a Neva. Zatímco však vývojáři jiných vítězných her přebírali ocenění, nikdo ze studia Deck Nine nebyl na tuto možnost připraven, aby cenu převzal, což komentoval například i přítomný novinář Stephen Totilo (via Kotaku), který zde zpovídal oceněné vývojáře. V tomto případě však cenu převzala sama konzultantka přístupnosti Jay Justice, která ji vyhlašovala. K nastalé situaci se na BlueSky vyjádřila Elizabeth Ballou, dnes již bývalá narrative designérka ze studia Deck Nine: „Je příhodné, že tam nikdo nebyl, aby převzal cenu GDCA, kterou Double Exposure vyhrálo, protože nás všechny propustili lol.“

Poté dodala, že někteří vývojáři byli na akci přítomni sami za sebe, ale nikdo nebyl dokonce ani informován o tom, že byla hra na nějaké ocenění nominována, proto s ničím takovým ani nemohli počítat. Zde se však hodí zmínit, že nominace byly veřejné, proto se je mohli vývojáři dozvědět alespoň z jiného zdroje, když ne od bývalého zaměstnavatele. Ballou doplnila, že se později podařilo takto přítomným vývojářům, ne přímo za studio Deck Nine, ocenění dodatečně převzít v zákulisí bez veřejných poct. Je nicméně zarážející, že studio Deck Nine, případně společnost Square Enix, rozhodly ze stávajících vývojářů nikoho nevyslat. Studio Deck Nine si nicméně bylo nominace vědomo, jelikož se jí v lednu chlubili po jejím oznámení. Ale těžko říct, jak to tam nyní vlastně vypadá. Znovu se každopádně ukazuje, že ani získání ocenění neznamená ideální přijetí hry a už vůbec ne prodejní úspěch.

Naši recenzi Life is Strange: Double Exposure si můžete připomenout zde.

# adventura # interaktivní film # s rozhodováním

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru