Kdo by byl řekl, že kolem hry Days Gone bude tak živo dva roky po jejím vydání. Jistě, jedním z hybatelů aktuálního dění je plánované uvedení dosud posledního projektu studia Bend na PC. Ještě větší vlnu ale rozpoutal článek Jasona Schreiera, ve kterém začátkem dubna mluvil o zrušeném pokračování a stavu nejen ve studiu Bend, ale také u vývojářů působících v San Diegu, resp. pobočce Visual Arts Service Group. Právě neochota Sony pokračovat v Days Gone nicméně vzbudila u hráčů silnou reakci a vznikla i petice s bezmála 50 tisíci podpisy, která na japonskou společnost apeluje a žádá, aby stanovisko přehodnotila. Důvodem, proč Days Gone 2 nevzniká a momentálně se s ním zřejmě nepočítá, však nevychází z rozmaru Sony, zakázat studiu Bend pokračovat, ale jednoduše z přesvědčení, že hra není natolik finančně ambiciózní a její další vývoj by se nevyplatil. Nakonec, nepřímo tento stav popisuje i scenárista a creative director Days Gone John Garvin, který na finanční stránku věci poukazoval během rozhovoru s Davidem Jaffem v jeho show na YouTube.
„Mám takový názor, který bude části vašich diváků připadat zajímavý a druhou část možná trochu naštve,“ začal Garvin. „Pokud se vám nějaká hra líbí, tak si ji dop*dele kupte za plnou cenu! Už ani nespočítám, kolikrát jsem viděl hráče říkat – jo, koupil jsem si to ve slevě, mám to v PS Plus a podobně,“ vysvětlil člověk, který byl za Days Gone přímo odpovědný a vytvářel jeho scénář. Na neochotu hráčů kupovat hru v den vydání, resp. za plnou cenu, nicméně Jaffe opáčil dotazem, jak může člověk vědět, že se mu bude daný titul líbit. „Tohle vědět nemůžete, jen zkrátka říkám, že si nemůžete stěžovat, když se ze hry nestane série, pokud ji na launchi nepodpoříte,“ odpovídá Garvin. Situaci kolem Days Gone pak přirovnává ke God of War, které podle jeho slov dokázalo hned na začátku zaujmout miliony lidí, zatímco příběh Deacona St. Johna nikoliv. Garvin nicméně dodává, že skutečná čísla nezná a podtrhuje, že už pro Sony nepracuje, takže jde jen o jeho osobní pohled vývojáře.
Soupeřit s Call of Duty musíte hrou, která nemá velký multiplayerový mód, říká John Garvin.
Co se týká další projektů, Garvin promluvil o svém velkém respektu k sérii SOCOM a zájmu na ní v dnešní době pracovat. Dlouhou dobu ji totiž sledoval coby konkurenta na poli akčních her, kam studio Bend v čele s Johnem Garvinem umístilo už v roce 1999 první díl série Syphon Filter. V rozhovoru s Davidem Jaffem ale otevřeně přiznává, že když o tři roky později dorazil SOCOM U.S. Navy SEALs, porážel v prodejích jeho sérii přibližně v poměru 2 ku 1. SOCOM označuje Garvin za opravdu velkou věc a věří, že příběhově zaměřený díl by v dnešní době uspěl. „Soupeřit s Call of Duty musíte hrou, která nemá velký multiplayerový mód. Ten má [Activision] zvládnutý skvěle. Kde ale Call of Duty trochu zaostává je z mého pohledu příběh,“ říká vývojář. Zmiňuje proto například Six Days in Fallujah, na kterém se mělo chvíli pracovat ve studiu Sony Santa Monica, coby titul, který by mohl zaujmout a potenciálně mírně otřást s pozicí Call of Duty. „Chtěl bych válečnou hru, která se zaměřuje na osobní zkušenosti jednoho vojáka, podobně jako v některých opravdu dobrých filmech,“ sní Garvin a je pouze otázkou, zda se k nějaké takové dostane.
Autor SOCOMu Seth Luisi už před několika lety potvrdil, že nemá další zájem sérii rozvíjet, protože vytvořit celou značku a pracovat na všech deseti hrách pro něj bylo ažaž. Řekl to ovšem mnoho let poté, co Sony uzavřela v roce 2012 studio Zipper Interactive a uložila sérii k ledu, takže kdo ví, jestli už stanovisko nepřehodnotil. Pokud by se měla značka dostat do rukou Garvina, musel by se vývojář nejprve spojit s nějakým skutečným týmem a žádat Sony o možnost na SOCOMu pracovat, vzhledem k tomu, že Garvin momentálně pracuje jako freelance konzultant pro Enchanted Images a nezdá se být příliš pravděpodobné, že by se na jeho pozici v dohledné době něco měnilo. Stejně nepravděpodobný je pak i jeho návrat do Sony, odkud byl – soudě podle rozhovoru s Davidem Jaffem – vyhozen proto, že nesouhlasil s přílišným zvětšováním jeho týmu a nárůstem rozpočtů.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Opomenout kvality Days Gone je lehké – exkluzivita PS4 a kdo ji vlastně chtěl , ten si ji taky už koupil . Pokračování a rovnou jako série ? Tak vydělá si na to tahle hra nebo ne ? ….Pro mne za mne je mi to prostě u tohoto dílka šumák. Nic extra v téhle hře nevidím .
Co mi však jedno není je apel na všechny ,aby kupovali hry za plnou (a v poslední době řádně přemrštěnou PS5 ,XsX) cenu ….Produkční hodnoty megaprojektů jsou mi bohorovně někde pod páteří…Buď si hra na sebe vydělá , nebo nežebrejte.
Že potřebujete velké obraty ? Exkluzivitu jste si vybrali sami ,tak teď máte a slevy na Steamu by vám mohli pomoci minimálně získat fanboys …
Ja zůstávám věrný své peněžence a podpoře titulů co si to dle mého zaslouží .Jasně pokud zvednete nominální ceny nových titulů , podpořím vás méně ,ale tak máte co jste chtěli .Mne nedělá problém hrát třicet let staré hry ….a těch mám i nedohraných dost 😉 .
Napriklad Kingdom Come jsem si na XBox One predobjednal. Koupil jsem i prvni DLC a kdyz jsem zacal hrat na PC, vyuzil jsem akce zdarma na Epicu. Jasne, ze jsem si k tomu koupil vsechna DLC. Ale podle Johna Garvina bych mel asi jeste volat do Epicu „prosim, ja nechci tu hru zdarma, ja ji chci za plnou cenu…“🤦♂️
„Days Gone was the best selling PS4 exclusive on PSN in 2019 and also made Top 10 best selling digital games of the year.“
Nějakého bídného stavu jsem si také nevšimnul.
Jasně, vytáčelo mě, když jsem se musel přes půlku mapy vracet jen kousek vedle, kde jsem splnil předešlý úkol a doplňování PHM je v rámci realističnosti fajn, ale obešel bych se bez toho.
Jinak dost dobrá hra (, což je věc názoru.), kterou si zase někdy rád zahraji znova.
S dvojkou jsem tak nějak počítal a předobjednal bych ji zrovna tak. Snad to ještě přehodnotí…
Ta petice bude nepochybně podobně účinná jako za pokračování Bloodborne, které chtějí hrát všichni, které by klidně dělali From Software, jen Sony z nějakého důvodu otálí i s blbým 60fps patchem pro PS5.