Skull Island: Rise of Kong, GameMill Entertainment, Kritizovaný Skull Island měl vzniknout za pouhý rok

Kritizovaný Skull Island měl vzniknout za pouhý rok

Vývojáři anonymně spílají vydavateli. Nedostatek času a peněz vedl ke katastrofě už dlouho

Zdroj: GameMill Entertainment
23. 10. 2023
Název: Skull Island: Rise of Kong Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 17. 10. 2023

Pokud jste se těšili na další licencovanou hru s King Kongem, čekalo vás před týdnem nepříjemné procitnutí. Skull Island: Rise of Kong od vývojářů z čilského studia IguanaBee nedopadl dobře. A pokud bychom měli dát pryč všechny eufemismy, dopadl na ústa, vymlátil si všechny zuby, zpřelámal kosti a rozesmál celý internet. Hráči začali sdílet nehotové cutscény, poukazovali na nedostatečně kvalitní grafiku, animace, ale i náplň misí a začalo se otevřeně mluvit o tom, že podobně nepovedený Gollum od Daedalicu našel ještě v průběhu roku 2023 svého přemožitele. Pak je tu ale ještě druhá strana, vývojáři a prostředí, ve kterém měla hra vznikat, a to podle anonymních výpovědí lidí z IguanaBee pro magazín The Verge zrovna příjemné nebylo. Ve skutečnosti měli vývojáři dostat pouhý rok na to, aby dali hru dohromady a v průběhu uplynulých 12 měsíců na ní měl pracovat tým sestávající ze dvou (!) až dvaceti lidí.

Redaktoři zmíněného magazínu mluvili s několika vývojáři z IguanaBee, kteří se ale rozhodli zůstat v anonymitě i z toho důvodu, aby osobně nepoškodili chod studia. Vše, co The Verge řekli, totiž poukazuje na to, že hlavním problémem v případu Skull Island: Rise of Kong, jsou vydavatelé z americké společnosti GameMill Entertainment. „Vývojový proces této hry začal minulý rok v červnu a měl skončit 2. června letošního roku,“ uvedl jeden z vývojářů. Mělo to odpovídat předchozím zakázkám od GameMill Entertainment, jako třeba v případě Little League World Series Baseball 2022, na který měli mít v IguanaBee rovněž pouhý rok. Na rozdíl od příběhové hry to však u sportovní hry neměl být až tak velký problém a hra nedopadla špatně. Skutečnost, že Skull Island vznikal pouhý rok, však je podle citovaných vývojářů jen špička ledovce.

Dalším velkým problémem měl být nedostatek informací, které vývojáři k projektu od vydavatele dostali. To následně vedlo k frustraci uvnitř týmu a pochopitelnému odchodu lidí, kteří usoudili, že tohle už nemají zapotřebí. Bohužel, mělo se jednat o ty nejzkušenější členy týmu, kteří rovněž nesouhlasili s omezeným rozpočtem a časem, který jim byl udělen na vývoj. A jakýkoliv zásah do tak malého týmu, ať už přijde z personální stránky nebo jen kvůli některému z obvyklých problémů, na který vývoj her pravidelně naráží, jednoduše ohrozí celý projekt, což měl být samozřejmě i případ Skull Island. „Crunchovali jsme od února. Fungoval jsem na autopilota od konce [tohoto] měsíce, protože už zmizela veškerá naděje,“ popsal pak jeden z vývojářů a dodal tak nepovedené hře důležité pozadí a naznačil, že podobné přešlapy se mohou dít i v budoucnu.

Studio IguanaBee, a nepochybně nejen to, je uzamčeno v cyklu, ze kterého zřejmě není cesta ven. Aby mohlo studio fungovat a vytvářet vlastní hry, potřebuje peníze. Aby mohlo peníze získat, musí mít buďto štěstí na investora, který celý projekt zaplatí, nebo si na vývoj vlastního originálního titulu musí vydělat jinak. A právě tato cesta zpravidla vede přes vydavatele, kteří hledají kontraktory, kteří by jim na zakázku vytvořili licencovanou hru. Jenže když se studio jako IguanaBee dostane do spirály takových zakázek, ozývají se pak podle oslovených vývojářů už jen vydavatelé, kteří chtějí ještě víc licencovaných her a cyklus nejde prolomit. Přitom IguanaBee v minulém roce spolupracovala se studiem Voyager a vydavateli z Untold Tales na hře What Lies in the Multiverse a plošinovka získala několik ocenění i kladné recenze. Bohužel se však zdá, že jde jen o jednu úspěšnou kapku v moři nezdaru a je otázkou, co bude dál.

The Verge samozřejmě oslovil i vydavatele z GameMill Entertainment, vyjádření ale není k dnešnímu dni k dispozici.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru