V pondělí jsme se k naší velké radosti dozvěděli, že japonské studio Tango Gameworks přežije díky jihokorejské společnosti Krafton, která tým koupila od Microsoftu. Naplnila se tak vize, která se přitom nabízela od počátku. Nebylo by lepší studio prodat namísto zrušit? Zjevně bylo a nemysleli si to asi jen hráči a fanoušci.
Původní tisková zpráva sice zmiňovala hororovou sérii The Evil Within a strašidelnou akci Ghostwire: Tokyo coby starší projekty, ale v rámci akvizice se výslovně mluvilo jen o samotném týmu a pak značce Hi-Fi Rush. Už v tu chvíli jsem tak předpokládal, že práva na další hry zůstanou u společnosti ZeniMax Media, respektive Microsoftu. Pokud jste snad pochybovali a současně doufali, že je třeba jen někdo opomněl zahrnout do tiskovky, musíme vás zklamat.
Chtěl si Microsoft značky nechat? Má s nimi další plány? Anebo o ně jen Krafton neměl zájem?
Magazín MP1st informaci ověřil. Zeptal se na další IP Kraftonu, ale mluvčí měl potvrdit, že práva na The Evil Within a Ghostwire: Tokyo nezískal. Není to překvapení, ale je to možná trochu škoda. Otázka je, proč tomu tak bylo. To už nevíme. Chtěl si Microsoft značky nechat? Má s nimi další plány? Anebo o ně jen Krafton neměl zájem?
Tokijské studio Tango Gameworks má samozřejmě hororové kořeny. Založil jej v roce 2010 otec Resident Evilu Šindži Mikami a většina jeho titulů byla postavená na strašení, i když ty poslední – Hi-Fi Rush a Hero Dice – nikoli. Otázkou tak je, zda se můžeme někdy dočkat pokračování The Evil Within či Ghostwire: Tokyo od jiného studia, nebo už se ani jedna z her nevrátí.
Krafton má k hororům také relativně blízko. Vedle PUBG: Battlegrounds totiž samozřejmě stojí také za The Callisto Protocol od Striking Distance Studios. Neméně důležité také bude, v jakém stavu je samotné studio Tango Gameworks, které už jsme považovali za uzavřené. Zda se podařilo udržet, nebo znovu získat dostatek původních vývojářů. Co vlastně z Tanga zbylo a je to stejné Tango jako před avizovaným koncem, nebo třeba před rokem…?