Kde jinde představit svou novou hru než na The Game Awards, kde v roce 2021 Josef Fares se svým studiem Hazelight obdrželi s It Takes Two cenu za nejlepší hru roku? Fares na nový titul začal lákat před 10. výročím studia, když ovšem tehdy na nic nedošlo, bylo ještě před oficiálním potvrzením jeho účasti jasné, že se tak stane právě během The Game Awards 2024. Ještě předtím jsme se však dozvěděli, že hra ponese název Split Fiction a že by měla vyjít 6. března 2025 – i to se potvrdilo. Tento únik každopádně nijak nepokazil samotné představení a premiéru traileru, což si Fares uvedl sám na pódiu. A jak vidno, nejen fanoušci předchozích her se mají opět na co těšit.
Po příběhu dvou bratrů v Brothers: A Tale of Two Sons (Faresův debut ještě před Hazelight), útěku z vězení v A Way Out a manželských problémech v It Takes Two zde máme od Farese další zajímavou dvojici hrdinů. Split Fiction se nijak nevymyká předchozí tvorbě studia, jedná se tedy opět o kooperační hru, kterou bychom mohli v tomto případě jako u předešlého titulu hodně zjednodušeně možná označit za plošinovku. Trailer nicméně dává jasně najevo, že nás čeká žánrová všehochuť s mnoha různými a neustále kupícími se novými prvky a mechanismy. To ostatně slibuje i Fares, který trailerem provází, navíc máme už nyní k dispozici pohled na hratelnost, ne jen na pohledný filmeček. Nicméně i dobře uchopená a hezká výtvarná stylizace samozřejmě ve hře také odvede svou práci.
Split Fiction nám představuje dvě mladé spisovatelky, Zoe a Mio, jež usilují o vydání svých prací. Jména si Fares mimochodem vypůjčil od svých dcer, jak uvedl během prezentace. Ty jsou ovšem ještě natolik malé, že nejde například o osobnost, u jmen to končí. Obě autorky narazí na vydavatele a korporaci specializující se na simulace. Hodlají to vyzkoušet, ale vše se nakonec nehezky zvrtne, jejich simulace se propojí a ony v nich zůstanou uvězněné. Zjistí, že jejich příběhy jsou v ohrožení, a snaží se rychle ze simulace dostat a zabránit jejich ukradení. Každá je ale jiná, a to nejen kvůli žánru– Zoe se věnuje fantasy, Mio píše sci-fi – což působí další problémy v komunikaci. A ty nepochybně pocítí i hráči, až budou společně s dalším parťákem hrát, jak jsme u podobných her zvyklí.
Zdroj: EA
Odlišnost obou postav se projeví nejen v příběhu, ale i v celkovém game designu a hratelnosti. Díky tomu se mohou vývojáři vyřádit, jelikož v každé úrovni nabídnou něco úplně nového, a to nejen zpracováním samotné lokace a zasazení, ale právě i z hlediska hratelnosti. Fares popsal například nalezení dračích vajec, z nichž se vylíhnou malá dráčata. Těch se hrdinky ujmou a budou jich využívat, draci ovšem postupně rostou a z létání se stane třeba ničení. V jiné úrovni laděné tentokrát do sci-fi pak kupříkladu oblékneme exosuity nebo se zmocníme droidů. Nápadů mají vývojáři evidentně opravdu hodně, vše by ale nebylo žádoucí vyzrazovat. Mnoho hráčů každopádně ani nepotřebuje po předchozích hrách ujišťovat, že se jim hra bude líbit, dalším stačí Faresovo vyjádření, že jejich hry nejsou o loot boxech, nákupech a dalších hovadinách. To znamená, že i tentokrát stačí vlastnit jen jednu kopii hry a druhého hráče do ní pozvat, pokud nebudete hrát lokálně.
Split Fiction vyjde 6. března 2025 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series. Vydavatelem je nadále Electronic Arts, proto bude hra k dispozici vedle Steamu a Epicu i v obchodě EA.
Fares sa už osvedčil a nie raz. Takže zase asi budem dojatý ako po streame A Way Out, ktorý si chcem dodatočne aj sám zahrať. Len ak toto je naozaj len pre dvoch a nemôžem to hrať sólo, tak to je naprd. Pretože nemám to s kým hrať a druhú postavu by mohol ovládať PC :/
Nevyzerá to zle len druhá vec je že vydávajú dve úplne rovnaké hry po sebe… až moc to pripomína It takes two. Aj tam na začiatku každej úrovne sme dostali niečo vďaka čomu sa to hralo inak… skôr sa mne osobne páčil A Way Out, kedy to bol od začiatku do konca napínavý a až Hollywoodsky pôsobiaci príbeh. A zatiaľ čo tam jeden robil jednu vec, druhý bol napríklad úplne na opačnej strane väzenia. A ten fight na konci, no zamňa oveľa lepšie ako It takes two a trocha sa bojím že to bude zasa taký slniečkársky “príbeh”, ak sa to niečo v It takes two dá nazvať príbehom
staci vlastnit jednu kopiu robia s toho ako keby to bolo zadarmo ved ved to je uplne normalne ked ze to nejde hrat solo ale ale urcite si zahram aj tretiu hru od jozefa
Tak u vetsiny placenych online mp her musi kazdej hrac vlastnit svoji kopii. V tomhle ohledu je jedna kopie pro dva hrace, zijici klidne tisice kilometru od sebe, hodne velkoryse gesto a naopak to vybocuje z normy. Takze ano, pro partaka je to zdarma, pripadne za 50 %, kdyz se sabnou.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.